Skip to main content

Op een van mijn laptops heb ik wel wifi verbinding maar geen internet (KPN Box 12b)

Via de kabel of via een hotspot (die via zelfde router gaan) werkt het internet op deze laptop wel

Alle andere apparaten in huis hebben deze euvel niet

Wifi op andere locaties en zelfde laptop werkt wel gewoon

Resetten van router werkt maar eenmalig, lijkt het, na opnieuw opstarten laptop is er weer wel wifi maar geen internet

Enig idee waar dat aan kan liggen?

Hallo @BerendIsnietMijnNaam als je rechtsonderin op de taakbalk met de muisaanwijzer op het wifiicoon gaat staan wat zie je dan??? 

KPN81xxxx

Geen Internettoegang

Doet er ook lang over om Netwerkvereisten te controleren

@BerendIsnietMijnNaam zou je eens dat wifi netwerk op je computer “vergeten” en dan opnieuw je wifinetwerk aanvinken. Dan je wachtwoord invullen en als het wachtwoord goed is moet deze het doen. Als het wachtwoord niet goed is dan duurt het ook lang voordat de computer “klaar” is met controleren van de netwerkvereisten. 

Gedaan, wachtwoord weer ingevoerd, duurt erg lang om te controleren en dan weer "Geen InternetToegang”

2 maal geprobeerd, voor zover ik kan zien is het wachtwoord hetzelfde als achterop de router staat en werkt bij ander apparaat. En als het fout is zou ik een andere reactie verwachten van de router

Een andere vraag. Hoe oud is de laptop? Daarnaast staat op je box12 ook de 2,4ghz band ingeschakeld. Als de laptop oud is dan kan deze wellicht niet overweg met de 5ghz band. Je kan eens kijken op je computer welke wifi ontvanger aanwezig is en of deze geschikt is om de 5ghz band te ontvangen. Hoe je dit kan controleren is op deze website beschreven. 
Via de Kennisbank Extra wifi insteken box 12 kan je lezen hoe je de 2,4 ghz band aanzet. 

laptop is net een maand oud..maar ik zal eens wat uit proberen met die frequenties

heeft een Realtek 8852CE Wifi 6E PCI-E NIC adapter, die 5 Ghz ondersteund

router (via http://192.168.2.254/) is niet te bereiken als wifi is ingeschakeld wel via kabel en via wifi ander apparaat.

O zeker wel. 

Wanneer ik Google op je netwerkadapter kom ik soms tegen dat er problemen mee zijn. Kan je eens kijken of er een update beschikbaar is voor je netwerkadapter. Dan kan je nog proberen om bij iemand anders langs te gaan met je laptop om te kijken of je daar met je laptop wel op hun netwerk kan komen. Je kan ook eens terug gaan naar waar je je laptop gekocht hebt en het probleem voorleggen. Je mag verwachten dat je een goed werkende laptop koopt. Wat nog een optie is, maar dat wil je niet met zo’n nieuwe laptop is een USB netwerkadapter. Enkel als laatste redmiddel. 

Reageer