Skip to main content

Goedemorgen,

 

Na gebeld te hebben met KPN klantenservice plaats ik hier maar een bericht. Klantenservice komt er niet uit.

Ik heb sinds vorige week internet en tv abonnement bij KPN. Tv aansluiting ging perfect, internet op tv werkt ook en mobiel ook gelijk verbinding met wifi. 

Laptop kan alleen mijn SSID niet vinden dus kan ik ook niet verbinden met wifi.

Modem is al opnieuw uit/aan gezet, ook gereset, op laptop heb ik juiste SSID met wachtwoord toegevoegd maar er kwam geen verbinding. 

Klantenservice geeft aan dat doordat ik een oudere laptop heb (Toshiba satellite C850-1G5) kan die niet automatisch inloggen met ip adres. 

"Mogelijk netwerk drivers updaten". 

Mijn vraag is nu: wat zorgt ervoor dat ik wifi verbinding op mijn laptop kan hebben?

Ik hoor het graag!

 

Groetjes, Irina

 

 

Hi @Irien, welkom op het forum! Leuk dat je hier je vraag stelt, ook al is de reden natuurlijk niet fijn. 

Mijn vermoeden is dat je een (zwarte) KPN Box 12 als modem hebt, klopt dat? Zo ja, dan is mijn vermoeden dat het een issue is van bepaalde Intel chips die moeite hebben met Wifi6. Intel heeft hier al een langere tijd een oplossing voor, maar je hebt wel een bepaalde update nodig. 

Let op! Het kan zijn dat de pc of laptop aangeeft dat Windows up to date is. Controleer dan welke versie de update heeft:

  • Zoek in de onderste balk naar de Windows update.
  • Klik op de app van Windows update.
  • Controleer of Windows versie 1909 beschikbaar is.
  • Is deze versie beschikbaar, klik dan op Downloaden of installeren.

 

Een andere oplossing is om Wifi6 uit te zetten door in te loggen in de V12 via http://192.168.2.254/. Dan zit je nog wel gewoon op Wifi5 natuurlijk.


Hoi Paul,

 

Ja ik heb de zwarte modem (V12). Bij mij op laptop bij Windows specificaties staat installatie datum 6 juli, Windows 10, versie 2004. Updaten met versie 1909 werkt niet/ is niet beschikbaar. 

Dus 2e optie was wifi 6 uit te zetten. Maar waar kan ik dat vinden? 

Inloggen in modem is geen probleem maar verder heb ik geen idee waar en wat..? 

 

Bedankt in ieder geval voor je antwoord, hopelijk binnenkort wifi op laptop!

 

Groetjes, Irina


Na inloggen op de KPN Box 12 klik je op WiFi. Daarna op Show Selections indien nodig. En dan op Advanced.

 


Nick bedankt voor je antwoord, het is gelukt! :grin:


Nick bedankt voor je antwoord, het is gelukt! :grin:

En werkt de schootcomputer nu op WiFi?


Yes de wifi op laptop werkt! Geen snoer meer door woning lopen ;)


Thanks Nick! Fijn dat het is gelukt @Irien. :)


Ik heb precies hetzelfde.probleem. inloggen in modem lukt maar deze laatste advanced oplossing snap ik niet. Krijg de laptop niet aan de praat. Wie heeft voor mij de oplossing. Intelnchip en V12.


Ik heb precies hetzelfde.probleem. inloggen in modem lukt maar deze laatste advanced oplossing snap ik niet. Krijg de laptop niet aan de praat. Wie heeft voor mij de oplossing. Intelnchip en V12.

Wat snapt u niet?


Als ik hem of wifi 5 zet kan ik het netwerk nog niet vinden. En dat laatste advanced gedeelte zo staat alles al in het modem. Dan hoef ik niks te wijzigen. Of moet ik juist daar nog wat veranderen? 


Als ik hem of wifi 5 zet kan ik het netwerk nog niet vinden. En dat laatste advanced gedeelte zo staat alles al in het modem. Dan hoef ik niks te wijzigen. Of moet ik juist daar nog wat veranderen? 

Hi @Afstandbediening026. Bij ‘Advanced’ zie je “802.11ax” staan. Die moet je aanpassen in iets anders (waarschijnlijk zie je ac/b/g/etc. staan)


Het is een maandje te laat ik weet het maar ik had het zelfde probleem en met een Google search kwam ik op deze thread dus ik heb snel even een accountje aangemaakt hier om mijn fix te plaatsen. Het is te verhelpen zonder naar Wifi5 terug te schakelen. Intel heeft namelijk met de nieuwste drivers dit probleem verholpen maar die drivers zitten niet in de meest recente windows update.

Ga naar: https://downloadcenter.intel.com/product/59484/Intel-Wireless-Products

Klik op “Get started”
Klik op “Download now” en download het programma. 
Na het installeren word je automatisch verwezen naar deze pagina en hier kan je de vereiste updates downloaden. PC herstarten en klaar is Kees :)

Hoop dat ik er nog iemand mee heb kunnen helpen. Denk dat dit draadje wel op slot kan 😃.