Skip to main content

Beste forum leden  Als ik mijn laptop opstart dan duurt het lang  voor hij verbinding maakt.  met mijn internet  IK heb  Experia box  v10  en wifi op mijn laptop

automatisch verbinding maken staat op AAN   Waar kan dat aan liggen ??

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

Hallo @edewaele , wat noem je lang? 1 minuut, 5 minuten, 10 minuten?

Bij mij duurt het beschikbaar zijn van de laptop met Windows10  inclusief internet een kleine minuut.

 


Hallo

Bij mij duurt het  nu zeker 2 minuten  dat was vroeger wel anders hoor  dat was nog geen 30 seconden op ik zat op het net  Er moet dus iets zijn veranderd  maar wat  ??  ik   zou de instellingen eens moeten nalopen maar dat  is niet mijn sterkste kant IK hoop dat we iets vinden wat niet klopt

Al vast bedankt voor uw SNELLE reactie

e de waele 


Hallo @edewaele , je zou binnen de PC de netwerkinstellingen eens kunnen resetten, is vaak een oplossing bij een Windows 10.

 


Ok ik ga dat eerst eens doen er kan toch niets fout gaan he??  Eerst maar eens ergens lezen hoe dat moet bij mijn laptop


Hallo @edewaele , er kan niets fout gaan, als je Wndows 10 hebt doe het als volgt s.v.p.:

klik r.o. op de taakbalk met de rechter muisknop op het verbindingsicoontje.

klik dan met de linker muisknop op ‘netwerk- en internetinstellingen openen’

klik dan onderaan op de pagina op ‘netwerk opnieuw instellen’ en daarna de pc herstarten.

Succes.

 

 


OK ik heb het gedaan en het is inderdaad nu snelle ongeveer 40 sec dat is wel weer snel  

Ik ga het zo laten staan voorlopig dan zie ik wel of het zo blijft in alk geval heel veel dank

e de waele


IK heb het volgende geconstateerd Als ik het netwerk wil resetten dan start hij gelijk weer op  Als dat is gebeurd dan zet ik hem weer uit  Als ik hem de 1e  keer opstart dan gaat het heel snel dat zou dus goed zijn dacht ik  Maar als ik hem voor de 2e  keer opstart is het weer mis weer  2 minuten

Dus dat is niet goed Het schijnt dat als ik hem voor 1e keer opstart hij de configuratie weer in de oude stand  terug zet  wat kan dit zijn ???

e de waele


Dag @edewaele. Welkom hier op het Forum. Als ik het goed begrijp komt de verbinding op andere apparaten dan je laptop wel snel tot stand. Het probleem zit dan in je laptop. Ik zie dat @JanD je al fantastisch op weg heeft geholpen, maar begrijp dat het resetten van de netwerkinstellingen het probleem tijdelijk oplost. Dat is vervelend. Gezien dit niet binnen onze ondersteuning valt, durf ik je niet te zeggen waardoor dit komt. Wellicht dat er nog een andere forumgebruiker langskomt hier om met je mee te denken. :slight_smile: Anders zou je je vraag ook eens op het Microsoft forum kunnen stellen.


Als ik smorgens op start duurd  het lang maar  ook smiddags  als ik weer opnieuw opstart dan duurt het soms ook weer  lang   Je kunt er geen staat op maken en soms gaat het wel goed heel vreemd

e de waele


Dat is inderdaad vreemd, @edewaele. Heb je al eens contact gelegd met Microsoft of de fabrikant van je laptop? Dat zou ik je in dit geval willen aanraden. Ik kan je hier helaas niet bij verder helpen. :disappointed:


Natasja dat ga ik eens proberen  bedankt voor uw reactie

eric


Graag gedaan, @edewaele. Ik hoop dat het probleem kan worden opgelost. 


Reageer