Skip to main content

Hallo mijn naam is Foppe en het gaat om het volgende.

Ik heb in mijn huis goede super wifi maar vanaf gisteren verbind mijn laptop niet meer met het netwerk.

Van alles geprobeerd, FN +f5, wifi manager doorlopen. Als ik het wereldbollen rechtsonder aanklik krijg ik ipv de lijst met met beschikbare instellingen de "vraag " of ik handmatig de wifi wil instellen

 Via instellingen ben ik naar wifi gegaan en klik deze aan maar er gebeurt niets.

Waar ga ik fout? 

Bij voorbaat dank voor de hulp

 

Gr Foppe

Klik met de rechter muisknop op

het netwerkpictogram

Klik dan met de linker muisknop op

  • netwerk- en internetinstellingen

Klik dan met de linker muisknop op

geavanceerde netwerkinstellingen

klik dan met de linker muisknop op

netwerk opnieuw instellen

@Foppe01

 


Dank je wel Jan.

Nu opnieuw instellen aangeklikt en krijg een melding dat Windows wordt over 5 min wordt afgesloten.

Ik laat je zo weten of het gelukt is


Tot 2x toe geprobeerd maar is niet gelukt op deze manier.

Als ik op netwerk icoontje klik krijg ik nog steeds handmatig te ipv de lijst met beschikbare netwerken.

 


Je kan mij ook bellen als dat makkelijker is

 

Admin: 06-nummer verwijder i.v.m. privacy


Zit trouwens nu te kijken en zie bij hardware en verbindingseigenschappen weergeven dat alles is verbroken. Ethernet, WiFi dus, Lan 8, Lan 10, Bluetooth.

Zegt dat misschien iets?

Hoor graag van je.

 


Hallo, ik heb contact gehad met iemand uit de community die mij heeft proberen te helpen met het volgende.

Ik krijg geen wifi op mijn laptop.

Advies was om netwerk opnieuw in te stellen. Dit heeft helaas geen resultaat opgeleverd.

Waarschijnlijk door tijdgebrek is er geen communicatie meer met deze persoon. Is er iemand anders die mij verder kan helpen.

Alvast bedankt.

 

Admin: bericht verplaatst naar eigen topic


Lukt het wel om bekabeld je laptop met internet te verbinden @Foppe01 

 


Heeft u met een andere pc of laptop nog wel verbinding met het netwerk? Of kunt u de laptop bekabeld aansluiten?


Staat de laptop misschien in vliegtuigstand? Gebeurd wel vaker dat iemand het perongeluk uitzet. In vliegtuigstand worden alle “draadloze” verbinding uitgezet.


Hoi bedankt voor de reacties.

Nee hij staat niet in vliegtuig stand.

Nee ik heb geen andere laptop of PC

Wordt er bedoeld om mijn PC dan aan te sluiten rechtstreeks op mijn modem?

Daar moet ik dan een Lan kabel voor gebruiken toch?

Graag hier nog een antwoord op!!!

Als het zo is kan ik dit morgen pas doen.

Alvast bedankt.


Daar heb je inderdaad een netwerkkabel voor nodig die je rechtstreeks op je modem aansluit @Foppe01 


Top ga ik morgen doen. 

Ik laat het weten.

Fijne avond allen.


Goedemorgen Jan.

Om je op de hoogte te brengen zoals gemeld.

Ik heb een paar weken geleden super WiFi geïnstalleerd en realiseer mij nu dat de WiFi van het modem is uitgeschakeld omdat de super WiFi het signaal dan overneemt.

Super WiFi gebruikt het/Mesh netwerk

Dit zal de reden zijn, neem ik aan, dat ik geen WiFi op mijn laptop heb. Wat ik niet snap is dat ik wel de Super WiFi voor een paar weken lang op mijn laptop heb gehad dus waarom krijg ik het signaal nu plotseling niet.

Kan het zo zijn dat als ik de Lan kabel op het modem aansluit ( wat ik (nog) niet heb gedaan) en daarna loskoppel de laptop dan wel automatisch het signaal oppikt? 

Ik hoor graag van je.

Dank 

Gr Foppe

 


Alléén als je een Experia V10 modem hebt, zo/u de wifi van de modem uit moeten gaan bij het installeren van KPN wifi-versterkers, de versterkers nemen dan de inloggegevens over.

Verder dient er bij de V10 altijd 1 wifipunt bekabeld aangesloten te zijn op de modem.

Dus ik ben benieuwd welk merk en type modem je van KPN in bruikleen hebt @Foppe01 

Lukt het wel om bekabeld internet te krijgen op je laptop?

 


Hoi Jan.

Ik heb inderdaad de v10 modem.

1 van de punten is bekabeld aangesloten.

Nou heb ik net de Lan kabel aangesloten en heb ik WiFi maar…..als ik de kabel eruit haal valt het sgnaal weg. 

Zijn er nog andere mogelijkheden om de WiFi op mijn laptop te krijgen behalve bekabeld?

Modem zit op eerste en de Laptop normaal gesproken gebruik ik die opde 3e verdieping. Een kabel trekken wordt een hele toer.


Nou heb ik net de Lan kabel aangesloten en heb ik WiFi maar…..als ik de kabel eruit haal valt het sgnaal weg. 

Er is een spraakverwarring ben ik bang @Foppe01 , als je de laptop bekabeld aansluit op de modem of een wifipunt hebt je dan BEKABELD internet of niet? Dan weet je in ieder geval dat je bekabeld met je PC kunt internetten.

Ik begrijp de opmerking wel wifi indien bekabeld aangesloten niet.

Je pc werkt bekabeld of via wifi, de wifi kan het niet in eens gaan doen omdat je een lan kabel aansluit.

 


Bedankt voor je reactie.

Wat ik heb proberen aan te geven is dat ik via een Lankabel de laptop heb aangesloten op het modem waardoor ik weer WiFi heb maar  zodra ik de Lankabel uit het modem haal is er geen signaal meer.

Maar er moet toch een manier zijn om draadloos dus zonder Lankabel de laptop op de 3e etage te gebruiken, misschien met een extra adapter(je) 

Hoor het nogmaals graag van je.

 

 


Het is me volkomen duidelijk @Foppe01 .

Alleen is het rare dat als je een kabel aansluit op je pc je wifi op je pc het doet en zonder kabel niet.

Ik ben bang dat de netwerkinstellingen binnen je pc erg in de war zijn.

Welk besturingssysteem gebruik je op je PC, Windows, welke versie, of anderszins @Foppe01 ???

 

 


Windows 10 bij mijn weten


Windows 10 bij mijn weten

Dan zou ik toch maar eens de netwerkinstellingen binnen Windows goed nalopen en ook even zorgen dat jouw Windowsversie alle updates heeft gehad.

Tevens de netwerkinstellingen opnieuw instellen en je hoeft geen vijf minuten te wachten, je kunt de pc meteen opstarten.

Verder kan ik je helaas niet meer helpen.

Misschien dan andere forumleden nog ideeën voor je hebben @Foppe01 

Succes.

 


Bedankt voor je reactie.

Wat ik heb proberen aan te geven is dat ik via een Lankabel de laptop heb aangesloten op het modem waardoor ik weer WiFi heb...

Dan heeft u geen WiFi. Dan heeft u een verbinding over de kabel. Dat is geen WiFi. Want WiFi gaat door de lucht.

Ik ga er vanuit dat u zwarte SuperWiFi's heeft. Klopt dat? Deze zenden WiFi 6 uit. Misschien kan de laptop daar niet mee omgaan. Sinds de laatste update ondersteunen ze ook WPA3. Misschien is dat een probleem. Zou kunnen.

Kunt u inloggen op de versterkers? Als u in "Deze computer" naar netwerk gaat, ziet u dan de versterkers staan?

 


Hallo Nick bedankt voor je reactie.

Ik heb inderdaad 2 zwarte super WiFi's

en ik probeer via instellingen in dat netwerk scherm te komen maar zie geen versterkers.

Als ik in het vakje linksonder, (typ hier om te zoeken ) deze computer typ dan kom ik niet op de pagina die jij aangeeft.

Wel zie ik van alles wat er mee te maken KAN hebben? Aantal geprobeerd maar kom niet in jouw pagina. 

Had ik op mij vorige computer 

wel dus weet wat je bedoeld


@Jan R Bedankt voor je tijd en advies.

 


@Nick83 

Ik heb hier na enig zoeken een Gigaset USB adapter 108.

Kan het zo zijn dat als ik die op mijn laptop aansluit deze het signaal van de supetwifi wel oppikt?


@Jan R Bedankt voor je tijd en advies.

 

Je bedoelt @JanD denk ik @Foppe01  en graag gedaan uiteraard.

 


Reageer