Skip to main content

Hallo mijn naam is Foppe en het gaat om het volgende.

Ik heb in mijn huis goede super wifi maar vanaf gisteren verbind mijn laptop niet meer met het netwerk.

Van alles geprobeerd, FN +f5, wifi manager doorlopen. Als ik het wereldbollen rechtsonder aanklik krijg ik ipv de lijst met met beschikbare instellingen de "vraag " of ik handmatig de wifi wil instellen

 Via instellingen ben ik naar wifi gegaan en klik deze aan maar er gebeurt niets.

Waar ga ik fout? 

Bij voorbaat dank voor de hulp

 

Gr Foppe

Oeps....Sorry:))


Hoi @Foppe01! Balen dat je geen wifi meer op jouw laptop hebt. Gelukkig heb je nog wel internet als je de laptop met een internetkabel verbindt. Maar laten we kijken of we er ook voor kunnen zorgen dat je weer wifi hebt.

Nu lijkt het mij dat er ergens een instelling in jouw laptop niet goed gaat. Het is voor mij alleen wel lastig om op afstand te helpen. Daarom wil ik je eerst vragen om de tips via deze link te volgen: Oplossen van problemen met de Wi-Fi-verbinding in Windows - Microsoft Ondersteuning


Hallo Denise, dank voor je reactie.

Hele verhaal gelezen en heb op advies van anderen de stappen al doorgenomen die aangegeven zijn.

Enige vraag waar ik geen antwoord op heb gekregen is of de mogelijkheid bestaat dat er niet een adapter is die aangesloten op de laptop het WiFi signaal oppikt?

Waarschijnlijk is de laptop te oud maar er zal toch wel een soort converter bestaan die het signaal omzet?

Hoor nogmaals graag van je.

 

 

 


Waarschijnlijk is de laptop te oud maar er zal toch wel een soort converter bestaan die het signaal omzet?

Zie onderstaande link voor mogelijkheden @Foppe01 :

https://www.tp-link.com/nl/home-networking/all-adapter/#usb-adapter

Succes.

 


Hallo Nick bedankt voor je reactie.

Ik heb inderdaad 2 zwarte super WiFi's

en ik probeer via instellingen in dat netwerk scherm te komen maar zie geen versterkers.

Dat is jammer. Kunt u inloggen op http://192.168.2.254?


Hoi Nick, ja zit erin :)


Hoi Nick, ja zit erin :)

Dan kunt u hier de ip adressen van de SuperWiFi's wel vinden zeker?

In de 2de kolom. Kunt u vervolgens het ip adres van de SuperWiFi invullen in de adresbalk van de browser? 


mmmmm...ik zie helemaal niets staan bij de 1ste kolom, 2e kolom LAN instellingen wel en 4de kolom maar dat is telefoon

 


Wat staat er in de 2de kolom dan? Geen SuperWiFi's? 

Dat er in de eerste kolom niets staat is logisch. WiFi staat uit op de Experiabox v10 als het goed is.


In de 2e kolom staat wel iets met SWP2-ADFE92.( 2x trouwens)

Voor de rest zie ik niets wat op SuperWifi lijkt.

Moet dat het zijn dan?


Begrijp ik goed dat wat ik net schrijf dat in mijn browser moet in invullen?


Ik zie als ik erop dubbelklik waarna ik in "instellingen bijbehorende apparaten " kom 

staat er 2 dingen die " uit" staan namelijk

Maak van apparaat DMZ host ...... uit 

en

Vast IP adres bij DHCP binding...... uit

 


In de 2e kolom staat wel iets met SWP2-ADFE92.( 2x trouwens)

Voor de rest zie ik niets wat op SuperWifi lijkt.

Moet dat het zijn dan?

Ja, dat zijn ze. Er staat een ip adres bij, ziet eruit als "192.168.2.x". Wat er op de x staat weet ik niet. Maar dat ip adres kunt u op de adresbalk van uw browser invullen en openen. Zoals bijvoorbeeld:

Lukt dat?

Dan kunt u inloggen op de SuperWiFi's en bijvoorbeeld WiFi 6 uitzetten.

Of een extra 2,4 Ghz netwerk aanmaken. 


Ik ga proberen en laat je weten 


Heb het ingevuld en krijg een hele hoop te zien maar niets van KPN ??

Wat een gedoe allemaal :)

Ik wil jouw ook niet van al je tijd beroven maar anders haal ik die superwifi los en ga ik weer draadloos op de experiabox of heb je nog een andere suggestie,?

 


O wacht ben een beetje aan het kijken en kom nu in die pagina van KPN.

Nou moet ik alleen nog Gebruikersnaam en wachtwoord invullen

Dat zou op de achterkant van de experiabox moeten staan toch.

networkname & wireless key

 


O wacht ben een beetje aan het kijken en kom nu in die pagina van KPN.

Nou moet ik alleen nog Gebruikersnaam en wachtwoord invullen

Dat zou op de achterkant van de experiabox moeten staan toch.

networkname & wireless key

Nee, het Admin password, staat achterop de SuperWiFi's. 


okay. ik zie drie codes 

wireless SSID

wireless key

en

admin password

Welke van de 3 moet ik hebben???

Soory hoor:)


Admin password 


Okay ik zit er in maar hoe nu verder??? 

Zal voor mij een uitdaging worden bijv, om WiFi 6 uit te schakelen of een ander 2.4 GHz kanaal toe te voegen.

Ben bang dat ik iets verkeerd ga doen :)

Als het "eenvoudig" is en jij wil er nog wat tijd insteken kunnen we het proberen en anders laat ik morgen iemand komen die mij verder helpt.

Laat me maar weten aub.


Okay ik zit er in maar hoe nu verder??? 

Is het inloggen gelukt? U bent binnen? Kunt u dit scherm vinden?

 


welk scherm? :)

Ik zie de tekening / Status met modem de 2 super wifi's  en dat er 5 apparaten hierop zijn aangesloten.

Ik de instellingen van WiFi

en ik zie systeem met o.a. de adressen

Verder zie ik helemaal op links verschillende mogelijkheden om op te klikken.

o.a. info

apparaatnaam

Admin wachtwoord echt etc

 


Nick je afbeelding komt net pas binnen en ja die zie ik

 


Eerst stond mijn WiFi wachtwoord nog in het plaatje, dat was niet zo handig. Dus ik had het plaatje weer snel verwijderd en later opnieuw toegevoegd met weggepoetste WiFi naam/wachtwoord. 

Achter "2,4 Ghz modus" en achter "5 Ghz modus" ziet u een dropdown-menuutje waarbij standaard de optie met "ax" gekozen staat. 

Dat "ax" is WiFi 6. Kies voor beide een optie zonder "ax". En opslaan. Kijk dan eens of de laptop wel met het WiFi netwerk kan connecten. 


Helaas.


Reageer