Skip to main content
Beantwoord

laptop vindt wifi signaal niet

  • January 5, 2021
  • 8 reacties
  • 143 keer bekeken

Hi, 

Bekend probleem op dit forum: mijn laptop (van voor 2015) vindt wifi signaal niet. Ik wil niet mijn wifi 6 naar wifi 5 omzetten, zoals vaker geadviseerd hier. Wat zijn dan de resterende opties? 

Beste antwoord door RBxx

Nee @EFEP dat gaat alleen in de Box 12.

Zet daarin de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

tonymelony
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 5, 2021

@EFEP De enigste optie die dan nog rest is bedraad aansluiten :triumph:

Wat is er mis mee om in je modem wifi 5 te selecteren btw ?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 5, 2021

Hi tony, ik begreep dat je dan veel trager internet zou hebben? Dat vind ik zonde voor de andere laptops en telefoons die het wifi 6 signaal wel zien.


tonymelony
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 5, 2021

Heel veel apparaten kunnen niet eens overweg met Wifi 6 omdat het zo nieuw is.

Wifi 5 werkt normaliter ook prima, dus ik zou wifi 5 gebruiken om dit probleem op te lossen.

Ik ga er van uit dat je een Box V12 hebt.

 


  • January 5, 2021

Hi tony, ik begreep dat je dan veel trager internet zou hebben? Dat vind ik zonde voor de andere laptops en telefoons die het wifi 6 signaal wel zien.

Hallo @EFEP , gewoon bij wifi5 voor de 5.0-band kiezen in je laptop, dan heb je de snelste draadloze verbinding.

 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 5, 2021

Ok! Klinkt allemaal goed! Begrijp ik dan goed dat ik het ook alleen in de laptop kan aanpassen, of moet ook het modem (idd v12) ook worden omgezet naar wifi 5?


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 5, 2021

Nee @EFEP dat gaat alleen in de Box 12.

Zet daarin de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

  • January 5, 2021

Ok! Klinkt allemaal goed! Begrijp ik dan goed dat ik het ook alleen in de laptop kan aanpassen, of moet ook het modem (idd v12) ook worden omgezet naar wifi 5?

Hallo @EFEP , in de laptop kun je bij de draadloze driver instellen A/N/AC i.p.v. auto, dan gebruikt de laptop alléén de 5.0-band.

Voor de modem zie de reactie van @RBxx 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 5, 2021

Dank beiden!!