Skip to main content

Hallo,

ik heb een andere laptop (Dell Latitude 5491) en deze wil geen automatische verbinding maken met de KPN box 12. De laptop maakt wel automatisch verbinding met andere bronnen, zoals een hotspot van mijn telefoon. Sinds geruime tijd krijgt ook mijn HP OfficeJet geen draadloze verbinding meer met Wi-Fi.

Welke setting moet ik wijzigen in mijn KPN box 12?

verdere gegevens:

gastnetwerk staat uit

1x Super Wifi Punt 2.0

 

In het modem hoef je niets te wijzigen, misschien wel in de wifi-instellingen van de laptop, daar kun je o.a. aanvinken ‘automatisch verbinding maken’ @Henk thuis  of binnen de laptop de netwerkinstellingen resetten.


Dank je voor je reactie, Wijsgeer.

Jouw oplossing had ik reeds zonder succes toegepast. Ik heb inmiddels in de instellingen van KPN Box 12 2 extra WiFi-netwerken ingesteld (2,4 en 5 GHz) en op deze kanalen maakt hij wel automatisch verbinding.

Wat mij betreft is dit probleem opgelost.

Blijft de HP officeJet 7520 die geen IP-adres toegewezen krijgt. Ik heb van alles geprobeerd, zo heb ik b.v. het Mac adres gereserveerd. (Als ik de hotspot op mijn telefoon aanzet en de printer verbinding laat maken met de hotspot krijgt hij een keurig IP-adres en kan ik draadloos printen vanuit mijn telefoon).

Het is echter mijn bedoeling om te printen vanuit mijn laptop via mijn thuisnetwerk. Ik sta open voor ideeën.       Dank, Henk

 


Dan moet je de wifi instellingen aanpassen van WPA 3 naar WPA 2 gaan in jouw Box 12 

Dan kan jouw laptop en jouw HP Officejet printer weer verbinding maken via jouw draadloze wifi netwerk van jouw Box 12. 

probeer dat even uit en kijken of alles weer doet van jouw apparaten via wifi. 


Beste Frans,

Mijn dank is verpletterend! Dit was bij mij de oplossing. Ik heb alle extra wifi-netwerken er weer uitgekukeld en zowel automatisch verbinden als draadloos printen met HP werkt als een zonnetje.

Fijne dag

(dit topic kan wat mij betreft gesloten worden)


Je had binnen je Dell de WPA ook op WPA3 kunnen instellen, als deze dat ondersteunt, had je aan je modem niets aan hoeven passen @Henk thuis 


Reageer