Skip to main content

hoi

heb net het bericht gelezen over het probleem met de laptop,ook mijn laptop kan de kpn wifi ook niet vinden

de tablets en telefoons doen het wel.Al drie maal contact gehad met kpn ,erg behulpzaam maar konden het niet oplossen.De laptop ziet wel alle netwerken uit de buurt maar niet de mijne.

Heb nu een wifi versterkertje van netgear aan gesloten,en die ziet de laptop wel.

dus als ik wifi  verbinding wil moet ik eerst dat versterkertje aanzetten,te gek voor woorden.

en lastig.Moet toch een simpele oplossing voor zijn

mvg martin

Hoi @Martin57 . Wat voor experiabox staat er bij jou?

 


Ik ben nog maar 1 maand abonnee dus zal de nieuwste zijn Ik denk 12


Hallo @Martin57 , heb je dit modem? Dit is de KPN Box 12.

 

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

De allerlaatste Windows updates draaien wil soms helpen. De laptop tijdelijk bedraad aansluiten, Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Lukt dat allemaal niet, dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen naar WiFi 5.

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).
Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

 


Hallo @Martin57 , heb je dit modem? Dit is de KPN Box 12.

 

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

De allerlaatste Windows updates draaien wil soms helpen. De laptop tijdelijk bedraad aansluiten, Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Lukt dat allemaal niet, dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen naar WiFi 5.

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).
Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

 

Bijna 100% zeker dat dit de oplossing is. 


Geweldig gelukt ,de mensen die ik aan de lijn hebt gehad zaten met hun oplossingen er vlakbij Dat mij dat samen met jou Ik80jaar gelukt is Zijn we trots op

Bedankt


Graag gedaan @Martin57 , veel plezier met je laptop en de KPN Box 12.


Super! :-)


Hallo

Beste Rbxx Toch.

Nog een vraag, Als ik tzt een nieuwe laptop koop Hoe ga ik dan weer naar WiFi 6 Heb je de 802,,,,,voor 2.5 ghz en de 5ghz WiFi 6 Of is recetten genoeg

Dank je wel

 


Hallo @Martin57 zet dan de Wireless Mode voor 2.4GHz en 5GHz weer terug naar 802.11ax
Daarmee is WiFi 6 weer actief. 


dank je wel


Hallo, het lukt me niet om in te loggen bij Adm in password, er staat een teken tussen die ik niet ken, het lijkt op een l, maar het teken is langer, hij steekt aan de onderkant iets door bij de andere tekens?


Hallo, het lukt me niet om in te loggen bij Adm in password, er staat een teken tussen die ik niet ken, het lijkt op een l, maar het teken is langer, hij steekt aan de onderkant iets door bij de andere tekens?

Waarschijnlijk een pipe.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sluisteken

 

 


Ha ik heb alles terug gezet naar fabrieksinstellen, nu werkt ie ok! Txs all


hoi

heb net het bericht gelezen over het probleem met de laptop,ook mijn laptop kan de kpn wifi ook niet vinden

de tablets en telefoons doen het wel.Al drie maal contact gehad met kpn ,erg behulpzaam maar konden het niet oplossen.De laptop ziet wel alle netwerken uit de buurt maar niet de mijne.

Heb nu een wifi versterkertje van netgear aan gesloten,en die ziet de laptop wel.

dus als ik wifi  verbinding wil moet ik eerst dat versterkertje aanzetten,te gek voor woorden.

en lastig.Moet toch een simpele oplossing voor zijn

mvg martin

 

 

Werkt windows 11 wel met het vinden van wifi 6?


Ik heb ook een laptop met i5 intel processor. Helaas laptop naar fabrieksinstelling terug moeten brengen. In huis hebben we alles nieuw van KPN dus ook wifi 6.

Vind Windows 11 wifi 6 wel? 


Ik heb ook een laptop met i5 intel processor. Helaas laptop naar fabrieksinstelling terug moeten brengen. In huis hebben we alles nieuw van KPN dus ook wifi 6.

Vind Windows 11 wifi 6 wel? 

Hallo @EstherB1972 als jouw pc met Windows de geschikte wifi-driver heeft wel, anders niet.

Dit staat los van het Windows besturingssysteem, de juiste wifi-chip in je computer bepaalt of deze wifi6 ax ondersteunt.

Zelf heb ik een externe USB-antenne van TP-Link aangeschaft om met wifi6 ax te kunnen werken en werkt perfect op mijn Windows PC.

Mijn Chromebook ondersteunt standaard wifi6 ax.

 


Thanks, heb je een link voor een USB antenne? Mogelijk dat ik die dan ga kopen om de boel weer werkend te krijgen 


Hallo @EstherB1972 

https://www.bol.com/nl/nl/p/tp-link-archer-tx20u-wifi-antenne-ax1800/9300000092346564/?bltgh=swIU8o6ieqyutr8bNWNIMA.n-nRs6CzA-COda3lcThGng_0_4.7.ProductTitle

 


Zo dat is een flink aparaat, is er ook iets kleiners wat ik kan gebruiken. (ik tast echt volkomen in het duister, heb er verder geen verstand van) 


Zo dat is een flink aparaat, is er ook iets kleiners wat ik kan gebruiken. (ik tast echt volkomen in het duister, heb er verder geen verstand van) 

Hallo @EstherB1972 , deze misschien:

https://www.tp-link.com/nl/home-networking/usb-adapter/archer-tx20uh/


Dank je wel. Ik ga opzoek naar iets kleiners. Hebben ze in de KPN winkel niks te koop? 


Dank je wel. Ik ga opzoek naar iets kleiners. Hebben ze in de KPN winkel niks te koop? 

Nee @EstherB1972Â