Skip to main content

Bij het gamen met Google Stadia heb ik zeer regelmatig last van vertragingen en geeft Google Stadia meldingen dat de game kan wegvallen omdat ik een instabiele verbinding heb. Dat laatste zou niet mogen omdat ik 200mb glasvezel aansluiting heb en game op nieuwe MacBook Air, iPad Air en iPhone 12.

De experiabox V10 staat vlakbij en er staan 2 nieuw model kpn wifi boosters. Snelheid zit altijd tussen 150 en 200mb. Jittertest geeft wel hoge waarde bij ik adres dat herleid wordt naar KPN server in Amsterdam.

Wat kan ik doen?

En goedemorgen allemaal natuurlijk!


Goedemiddag @NtcSr, van harte welkom op ons forum!

Meestal zijn vertragingen niet bevorderlijk als je een game speelt, ik denk dat 't nu niet anders is :slight_smile:  Gek dat je hier last van hebt, gezien de snelheid wel hoog is. Begrijp ik goed dat je dit op alle apparaten ervaart die je noemt? Maakt het verschil als je een van deze apparaten tijdelijk rechtstreeks met een kabel aansluit op jouw Experia Box? Ik ben benieuwd of de vertragingen dan ook voor komen, of dat ze dan weg zijn. Ik raad je daarnaast ook aan om onze KPN Thuis app eens te installeren en gebruiken, deze helpt je om de verbinding te controleren en zo optimaal mogelijk in te stellen. 


Dag Alexandra, het probleem treedt bijna niet op als ik de laptops bedraad aansluit. Over WiFi overigens geen snelheidsverlies, maar packet loss dat de boosdoener lijkt.


@NtcSr Dat is goed om te weten. Ik ben op onderzoek uit gegaan, aangezien het niet binnen onze ondersteuning valt, maar ik help je graag zo ver mogelijk op weg. Met Google Stadia stream je games naar je gewenste / verschillende apparaten die ervoor geschikt zijn. Het is op zich niet gek dat de WiFi verbinding daar wat instabieler van wordt. Als je WiFi verbinding verder goed werkt (zo klinkt het wel) lijkt het dat het meer vanuit de Stadia servers komt. Ik kwam daarnaast deze tips tegen om je huis klaar te maken voor Stadia.

Daarnaast hebben we verschillende behulpzame forumgebruikers met veel kennis hier, misschien komt er nog iemand langs die tips voor je heeft. Ik hoop dat je er op een van deze manieren uit komt :)