Skip to main content
Vraag

Last van wegvallende wifi verbinding met KPN Box 12

• December 15, 2025
  • 9 reacties
  • 35 keer bekeken

Hallo , 

Sinds afgelopen paar manden heb ik last van wegvallende WiFi verbinding op al mijn apparaten(special op mijn TV). Ik maak gebruik van de Experia box 12. Af en toe werkt de WiFi even, maar al snel valt deze dan weer weg.

Ik heb een nieuwe stroomadapter van KPN ontvangen, maar de internetverbinding met mijn tv soms valt nog steeds weg.

Gr.

Catalin

9 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • December 15, 2025

Beste ​@Catalin-iosif je hebt waarschijnlijk een TV+decoder van KPN in bruikleen, dat is namelijk de enigste decoder die je draadloos aan kunt sluiten.

Binnen het menu van de decoder kun je een (draadloze) verbindingstest uitvoeren, wat komt daar uit?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 15, 2025

Hi JanD,

Ik heb geen TV decoder. Ik ben op YouTube of Amazon Prime of Netflix alles is goed, maar de internetverbinding met mijn tv soms valt weg. En ik ben out van Netflix of Amazon Prime.

Gr,

Catalin

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • December 15, 2025

Dan de tv bekabeld aansluiten ​@Catalin-iosif 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 16, 2025

Ik heb geprobeerd ik heb hetzelfde

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 17, 2025

Hi ​@Catalin-iosif, welkom bij onze community. Fijn om te zien dat JanD je op weg helpt. 

Even voor onze duidelijkheid:

• alle apparaten werken nu goed op internet behalve je televisie. Klopt dit? 
  • Je hebt je televisie ook met een internetkabel aangesloten op de modem en ook dan valt de verbinding weg? Dan vermoed ik dat er iets in de televisie niet goed zit, via een kabel zou dit niet mogen gebeuren. Je hebt een netwerkkabel van de televisie op de modem aangesloten? Dan adviseer ik je om de televisie eens te resetten. Hoe dit moet verschilt per merk en kun je in de handleiding vinden. Als je hier een merk en modelnummer vermeld kunnen wij ook meehelpen. 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 18, 2025

Hi Alex, 

Niet zo vaak heb ik dit ook op mijn mobiele telefoon.

Maar op tv is het meest irritant. omdat ik ben in het midden van een film en het er ineens uitkomt want internet is weg.

regards,

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 18, 2025

Hallo ​@Catalin-iosif ,

Er is een update beschikbaar voor de Box 12. Mogelijk gaat dat de oplossing geven. Je kunt de update zelf starten via MijnKPN. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 19, 2025

Hallo ​@Catalin-iosif ,

Er is een update beschikbaar voor de Box 12. Mogelijk gaat dat de oplossing geven. Je kunt de update zelf starten via MijnKPN. 

Inderdaad goed om na te kijken of deze laatste update ook op jouw modem staat. Dank Noordzee.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 19, 2025

Hallo Noordzee en Alex,

Ik heb de update vandaag gemaakt. Ik wil de volgende paar dagen kijken als de problemen nog hebben.

Regards,