Lege mail 'modem upgrade Experia Box V10' verstuurd
Gisteren hebben we een mail uitgestuurd over een modem upgrade van de Experia Box V10. Deze mail is niet helemaal goed gegaan.
Helaas blijkt dat de tekst in deze mail is weggevallen.
Ook is deze mail verzonden op een andere manier dan we normaal doen, waardoor hij afkomstig is van het e-mailadres solve@kpn.com in plaats van ons reguliere communicatieadres.
We begrijpen dat dit vragen kan oproepen bij degenen die deze mail hebben ontvangen. Vandaar dat we dit topic aanmaken. De mail is veilig, hij is echt afkomstig van ons.
Je hoeft verder niets te doen, je mag de mail weggooien.
Als je de update hebt gekregen, dan vind je hier meer informatie over de update:
Als je de update niet hebt ontvangen, dan zullen we je op later moment alsnog meenemen.
Update 14:26
Iedereen die een lege mail, of sms, heeft gekregen, krijgt later vandaag van ons een nieuwe mail of sms. Deze keer mét inhoud
Bladzijde 2 / 3
Heb gisteren dezelfde e-mails gehad; eentje om 20:55 uur, eentje om 20:59 uur.
Een paar weken geleden kreeg ik via SMS en e-mail een aankondiging dat onze Experiabox V10 zou worden geüpdatet met nieuwe firmware. Dat mislukte (aldus een volgende e-mail een dag later). Ik zou daarna opnieuw een SMS en e-mail ontvangen als KPN het opnieuw zou proberen. Die berichtjes heb ik nog niet gehad. Maar wel deze rare mails van solve@kpn.com.
Weet iemand wat dit betekent? FWieP
Er is wat mis gegaan met de aankondiging die normaal wordt gestuurd. Als het goed is is uw modem vannacht geupdate.
Er is wat mis gegaan met de aankondiging die normaal wordt gestuurd. Als het goed is is uw modem vannacht geupdate.
Dank voor het antwoord; maar onze Experiabox V10 draait nog steeds firmware V1.01.00T04.3Intermediate . Ook na een handmatige herstart.
Hier in de v10 wel geupdate. Moest enkele poort forwardings herstellen. Alles draait nu weer. Telefoon doet het.
Vanochtend vroeg is de configuratie van mijn V10 volledig overhoop gehaald, waarschijnlijk als gevolg van een update afgelopen nacht. Gelukkig gebruik ik een extra modem, geschakeld als bridge, met een wifi AP zodat een deel van mijn wifi apparaten nog werken. Toch wel fijn zo’n update met deze gevolgen. Nog meer “gelukkigen”. Ga later maar de V10 handmatig herstarten.
Naar aanleiding van jullie meldingen over de lege mail hebben we dit nagekeken. Blijkt een foutje aan onze kant. Ik heb hier nu dit aparte topic voor aangemaakt ter info en jullie hiermee samengevoegd. Neem het startbericht even door, dan weten jullie wat er aan de hand was.
Degenen van jullie die nu de update hebben gehad, informatie daarover vind je hier, inclusief aandachtspunten rondom migratie:
Mocht je feedback hebben op de update kun je dat daar kwijt.
Oké, bedankt voor je toelichting Erik. Wij zijn niet echt technisch... hoe kunnen we nagaan of we de update wel of niet hebben gehad?
Vlak voordat ik mijn PC afsloot viel de verbinding weg. Kort er na was alles weer okay. Ik denk dat er een misverstand is ontstaan aangaande communicatie.
Nadat ik gisteren ook deze mail heb ontvangen, doet vandaag mijn wireless internet het niet….
Oké, bedankt voor je toelichting Erik. Wij zijn niet echt technisch... hoe kunnen we nagaan of we de update wel of niet hebben gehad?
Goede vraag, @YWP! Als je in je browser gaat naar mijnmodem.kpn, en die pagina ziet er uit als de afbeelding hieronder, met loginvakjes ernaast, dan heb je de update gehad.
Nadat ik gisteren ook deze mail heb ontvangen, doet vandaag mijn wireless internet het niet….
Dan heb je waarschijnlijk de update gehad, @Rcpb. Neem een kijkje in de product update voor meer informatie.
Bij gekke dingen na een update zien we dat even de V10 herstarten vaak helpt. Als dat bij jou niet zo is, reageer dan in de product update.
Oké dankjewel @Erik van KPN. Ik check het vanavond bij thuiskomst.
Inderdaad hier ook de nieuwste versie. V.w.b. die lampjesknop op het inlogscherm, die branden helemaal niet, gewoon grijze rondjes. Dat is dus de bug waar je het over had?
zijn er meer mensen die een mail hebben ontvangen aangaande bovenstaande titel. Heb de KPN klantenservice net gebeld en daar wisten ze van niets en konden me ook niet helpen. Verzocht aan de medewerker om hier aandacht aan te besteden en mij te informeren. Hij zou het in de groep gooien maar hij wist niet of hij me zou kunnen informeren over de uitkomst. Zo gaat KPN met zijn klanten om door niet duidelijk te zijn. Ik heb geen mail / sms of iets anders van KPN mogen ontvangen over een upgrade.
Hoi @Dbuikje, ik heb je samengevoegd met dit topic, want er zijn inderdaad meer mensen Neem het startbericht even door, dan weet je wat er aan de hand is.
Dus al die mailtjes die jullie hebben gehad klopt blijkbaar toch, @Erik van KPN ik heb zelfs een SMS gehad over de update van de V10.
Heb geen schrijven / mail of sms gehad van KPN dat men de Experia Box V10 ging upgraden. Had gehoopt dat het wifi signaal dan ook verbeterd zou zijn. Heb op 5 tot 6 meter afstand van het modem , staat open en bloot in de woonkamer , geen wifi signaal meer . Afwachten maar wanneer en of we alsnog de upgrade van het modem gaan ontvangen en vooral of we van te voren worden ingelicht hierover.
Nou dat is ook lekker…
Ik heb geen bericht gehad dat ik mijn modem een update zou krijgen. Dus toen het Internet weg viel, deed ik wat iedereen ziu doen: het modem opnieuw opstarten. Dat is natuurlijk niet gewenst tijdens een update... Gelukkig is het wel goed gegaan want ik heb de nieuwe versie. Maar nog steeds geen bericht van KPN over een update, behalve dan in dit forum.
Een modem updaten? Heeft dat 6 uur nodig?
mag aannemen dat 1 modem geen 6 uur nodig heeft? LOL! 🤪
Die update duurt inderdaad geen 6 uur @Dennis Overbeek Er staat dat je de update ergens in die tijd krijgt, zodat je weet dat je in die periode kunt merken dat je verbinding daardoor even wegvalt.
Mijn v10 modem (model H369A) heeft software versie V1.01.00T04.3Intermediate en boot loader versie V1.0.00. Als ik naar https://mijnmodem.kpn/ ga, krijg ik de melding (ook na refresh):
Deze site is niet bereikbaar
Het duurt te lang voordat mijnmodem.kpn reageert.
Ik heb geen enkele mail ontvangen (ook niet in spam) over een update. Ik heb het modem al vele jaren, maar ik heb, zover ik mij kan herinneren, nooit een mail over updates gehad.
Is hiervoor een reden?
Dan heb jij nog geen update gekregen @marcvdw, de nieuwe versie (waar de update in dit topic over gaat) begint met V10. Je hebt nog een oudere versie, dus dit topic is voor jou niet van toepassing. De update wordt in batches uitgerold, als je aan de beurt komt krijg je daar een bericht over. Heb je die nog niet, dan is het nog afwachten.
Bedankt voor de snelle reactie @Jasper van KPN . Mogelijk doordat ik glasvezel met SuperWifi 1 heb is er voor mij nog geen update lees ik zojuist.
@Jasper van KPN Ik heb blijkbaar toch die update niet gehad, terwijl ik gisteren een sms kreeg:
Nu heb ik nog steeds V1.01.00T04.3Intermediate, hoe zit dat? Ik ga echt geen reset (fabrieksinstellingen) uitvoeren, dan kan ik alles opnieuw instellen. Dat ben ik echt niet van plan.
Dan heeft de updateserver het modem vermoedelijk niet kunnen bereiken. Met een reset kan je het modem wel weer opnieuw laten aanmelden daarbij, dat vergroot de kans voor de volgende keer. Als je dat niet doet, kan dit de volgende keer ook gebeuren, die keuze kan ik niet voor je maken. Ik snap dat het niet fijn is als je meerdere instellingen hebt aangepast.
Dit kan je trouwens beter in het V10 update plaatsen, dit topic gaat over het niet ontvangen van een bericht, en jij hebt wel bericht ontvangen
Dan heeft de updateserver het modem vermoedelijk niet kunnen bereiken. Met een reset kan je het modem wel weer opnieuw laten aanmelden daarbij, dat vergroot de kans voor de volgende keer. Als je dat niet doet, kan dit de volgende keer ook gebeuren, die keuze kan ik niet voor je maken. Ik snap dat het niet fijn is als je meerdere instellingen hebt aangepast.
Dit kan je trouwens beter in het V10 update plaatsen, dit topic gaat over het niet ontvangen van een bericht, en jij hebt wel bericht ontvangen
Ik zal het bericht daar plaatsen @Jasper van KPN.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.