Skip to main content

Als ik mijn LG smart tv wil verbinden met het WiFi netwerk (die het op andere apparaten wel doet) geeft mijn tv de melding: verbinden met netwerk mislukt. Oorzaak: kan geen verbinding met een toegangspunt maken. Controleer de status en probeer opnieuw. 
 

wat kan ik nu doen? 
tv en modem al een keer opnieuw opgestart

@Horecameisje Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je tv niet met internet wil verbinden, ik lees online meerdere situaties waarbij LG tv's problemen hebben met het verbinden met wifi. 

Maak je gebruik van wifi versterkers in netwerk? En welke Experiabox gebruik je? 


@Horecameisje Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je tv niet met internet wil verbinden, ik lees online meerdere situaties waarbij LG tv's problemen hebben met het verbinden met wifi. 

Maak je gebruik van wifi versterkers in netwerk? En welke Experiabox gebruik je? 

Nee geen WiFi versterkers. Ik heb een Experia box v10. De WiFi doet het dus wel op andere apparaten, zou de tv gewoon teveel wifi opeisen? (Ik ben een leek) of zou het te maken kunnen hebben met eventuele werkzaamheden die ingeplant staan voor volgende week van kpn? 


@Horecameisje Beide zal niet het geval zijn. Vooral omdat andere apparaten wel gewoon kunnen verbinden. 

Heb je een mogelijkheid de tv eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen? En het hierna nog een keer te proberen? 


Yes heb de fabrieksinstellingen gereset en nu verbind de tv weer met het internet, bedankt! Wel even alle apps opnieuw downloaden en inloggen maar het werkt!!🤗👍🏼


@Rutger_  Hoi ben ik weer! Het probleem blijft zich voordoen dat de tv geen verbinding kan maken met het toegangspunt. Tv al voor een 2e keer terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Verbind eerst wel met de WiFi maar voor korte duur, enig idee wat ik nu kan doen???


@Horecameisje Dan lijkt er iets met de instellingen van de televisie aan de de hand te zijn. 

Hiervoor zou je contact met LG kunnen opnemen, wellicht dat zij een oplossing hebben voor dit probleem.