Skip to main content

Ik heb een linksig volop router set gekocht die je via de app moet aansluiten. ALs ik mijn ISP setting invullen (username/pasword, deze zijn van de experiabox en heb ik nieuw ingesteld om geen fouten te maken) , dan krijg ik de foutmelding dat deĀ username/pasword niet goed zijn of dat ik VLAN moet invullen. Geen idee wat VLAN is. Heeft iemand ervaring in instellen van dit setje via de app? kan het wel op de V8 box?

Ā 

Wat u doet is niet goed. De gegevens die u invoert op de volop router hoeven alleen op de eerste router ingevoerd te worden. Dat is bij u dus de Experiabox v8, deze blijft u gebruiken.Ā 

Op een router die alsĀ 2de router achter de Experiabox gekoppeld wordĀ hoef je deze gegevens niet in te voeren. De standaard instellingen zijn meestal gewoon goed.

WANĀ  poort van volop router verbinden met een LAN poort van de Experiabox. Dan moet het werken.


Dank voor snelle recatie

de app vraagt om username/pasword. welke moet ik hier dan invullen? die van de box toch?

Ā 


Niet de app gebruiken. Zorg eerst maar eens dat het op een pc of laptop werkt. Die app komt later wel.

Krijg je internet als je een pc of laptop bekabeld aansluit?


Het werkte allemaal prima met AirPort express router, maar met deze nieuwe dus nog niet


Het werkte allemaal prima met AirPort express router, maar met deze nieuwe dus nog niet

Wat werkt er niet?


Ā 


De handleiding zeg, installeer via de app, en dat lukt tot hierā€¦


Ā 

Dit is compleet verkeerd, is helemaal niet van toepassing.Ā 


Ben opnieuw begonnen (met andere kabel en andere unit van de drie) en nu werkt het. Dank