Skip to main content
Antwoord

M͏ail van KPN: Uw KPN-account is mogelijk in gevaar – direct actie vereist

• April 23, 2025
  • 2 reacties
  • 99 keer bekeken

Kreeg een beveiligingsmelding via de mail dat er een ongebruikelijke inlog was gezien. Kan dan gaan klikken maar dat wil ik niet doen. Mijn vraag aan KPN, sturen jullie dit soort mails? Het lijkt super echt, maar ik twijfel dus ik dacht, ik vraag KPN zelf! 

bericht nu verwijdert, bericht meldde een beveiligingsmelding van een ongebruikelijke inlog poging vanuit Oekraïne met een ip adres erbij. 

mocht ik wel wat moeten doen dan hoor ik dat graag. Ben ook benieuwd of jullie als kpn zelf dergelijke mails sturen.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Keizer Staal als de afzender ...@kpn.com is, dan is het legitiem, anders niet.

Goed dat je niet op de link binnen de mail geklikt hebt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 23, 2025

Beste ​@Keizer Staal als de afzender ...@kpn.com is, dan is het legitiem, anders niet.

Goed dat je niet op de link binnen de mail geklikt hebt.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 27, 2025

Goedemorgen ​@Keizer Staal , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Zoals hierboven al wordt aangegeven door ​@JanD is een mail afkomstig van KPN legitiem wanneer deze eindigt op @kpn.com. Ik begrijp dat je het bericht inmiddels hebt verwijderd dus ik vind het heel lastig om met volle 100 procent zekerheid aan te geven of deze mail wel of niet afkomstig is van KPN. Kijk volgende keer even goed naar de afzender mocht je het niet vertrouwen, op basis daarvan kun je zeker weten of zo'n mail wel of niet te vertrouwen is!