In mijn modem ExperiaBox v10 zie ik alleen Line 2 up met een attainable rate van 6891/35489 kbps . De kolom van Line 1 staan alleen 0 waarden. Op de modem brandt alleen bij Line2 het ledje.
Hoe krijg ik mijn verbinding op 2 lijnen actief?
In mijn modem ExperiaBox v10 zie ik alleen Line 2 up met een attainable rate van 6891/35489 kbps . De kolom van Line 1 staan alleen 0 waarden. Op de modem brandt alleen bij Line2 het ledje.
Hoe krijg ik mijn verbinding op 2 lijnen actief?
Hallo
Twee lijnen, dat betekent dat jij een pairbonding aansluiting hebt. Line1 ligt eruit, waardoor jouw snelheid ongeveer gehalveerd is. Zitten alle stekkertjes van de Y-kabel goed in de aansluitingen?
Je zou het modem een keer kunnen herstarten (power uit/aan), maar als dat niet helpt zit er maar één ding op: Bellen met klantenservice op 0800-0402 en een storing melden.
Zitten alle stekkertjes van de Y-kabel goed in de aansluitingen?
Die 2 stekkertjes kun je voor de test nog wisselen.
Maar waarschijnlijk zal het probleem verderop zitten, binnenshuis of buitenshuis . . .
Binnen kun je het nog even zelf bekijken misschien, zitten er nog veel kastjes cq verbindingen in huis ?
Da's een goeie. Checkt of probleem bij de Y-kabel zit of verderop de lijn.
Ja, goede opmerkingen. Ik heb de blauw en witte stekker van de Y-kabel gewisseld en ook andere RJ11 kabeltjes geprobeerd. Ik heb ook gekeken of de aderparen (rood-blauw en oranje-wit) goed aangesloten zijn. Verder kan ik niks proberen wat de telefoonkabel betreft. Het is een 4-aderige stevige kabel die uit een inbouwdoos uit de muur komt uit een buis uit de kruipruimte aan de voorkant van het huis, verder geen Is/Ra afmontage.
Hoe kan ik er achter komen of het andere aderpaar überhaupt wel aangesloten is op de actieve apparatuur (DSLAM) in de wijkcentrale of kabelverdeler?
Heeft het eerder wel gewerkt ? Of is dit nieuwe opstelling ?
Overigens :
Dat is niet slecht, normaal ruim voldoende.
Wat gebeurde er met de 2 lijnen?
Bleef bij het wisselen blauw/wit stekkertje de lijn L2 actief of wisselde dit naar een actieve lijn L1 ?
Bij het wisselen van de blauwe en witte stekker wisselt in de modem ook het groene ledje naar L1 en in de modem zie je dan vergelijkbare cijfers in de kolom onder Line 1, onder kolom van Line 2 blijft dan alles 0.
Heeft het eerder wel gewerkt ? Of is dit nieuwe opstelling ?
Overigens :
Dat is niet slecht, normaal ruim voldoende.
Vele jaren geleden was hier een Wanadoo ADSL-verbinding op actief met 12Mbit down en 07Mbit up. Omdat er een flinke verbouwing plaatsvond en we overgestapt waren op Casema is de aansluiting in die hoek verdwenen.
Bij het wisselen van de blauwe en witte stekker wisselt in de modem ook het groene ledje naar L1 en in de modem zie je dan vergelijkbare cijfers in de kolom onder Line 1, onder kolom van Line 2 blijft dan alles 0.
Dan ligt het probleem in de aansluiting aan de muur en/of de kabel naar buiten naar centrale/ kabelverdeler. Dan is er maar één van de aderparen actief.
Hoe kan ik er achter komen of het andere aderpaar überhaupt wel aangesloten is op de actieve apparatuur (DSLAM) in de wijkcentrale of kabelverdeler?
Dat kan jij niet, dat is werk voor een KPN storingsmonteur.
O, dan ga je ook al poosje mee.
Ik heb ook ooit een poging gedaan om (als een van de eersten) internet van ca$ema te krijgen. Dat heeft nooit gewerkt maar wel veel gedoe opgeleverd.
Welkom op de community
Inmiddels een afspraak met een monteur gepland. Die komt de aansluiting en de lijn dan controleren.
Allen bedankt voor de ideeën en suggesties!
Dank voor je berichtje, ik (we) zie graag hoe het verder verloopt.
Maar, -voor mijn interesse- is dit modem onlangs aangesloten ?
Dank voor je berichtje, ik (we) zie graag hoe het verder verloopt.
Maar, -voor mijn interesse- is dit modem onlangs aangesloten ?
Ja klopt, dit modem is 3 december aangesloten. Daarvoor is er 16 jaar niks gedaan met deze telefoonlijn.
Juist, maar wie heeft er dan bedacht om 2 lijnen te gaan gebruiken (pairbonding).
Of heeft dat al eerder gewerkt op die aansluiting ?
Aangezien er een monteur voor komt zal dat toch wel zo bedacht zijn.
Afhankelijk van waar de oorzaak zit zal een monteur niet de straat open gaan maken, ben ik bang voor.
De monteur kan een apparaat gebruiken om te zien tot hoe ver de lijn in takt is, in meters.
In mijn geval was 1 lijn een paar 100 meter, daar is ooit een nieuwe aftak gemaakt voor een extra aansluiting ooit, dus pech.
Juist, maar wie heeft er dan bedacht om 2 lijnen te gaan gebruiken (pairbonding).
Of heeft dat al eerder gewerkt op die aansluiting ?
Aangezien er een monteur voor komt zal dat toch wel zo bedacht zijn.
Afhankelijk van waar de oorzaak zit zal een monteur niet de straat open gaan maken, ben ik bang voor.
De monteur kan een apparaat gebruiken om te zien tot hoe ver de lijn in takt is, in meters.
In mijn geval was 1 lijn een paar 100 meter, daar is ooit een nieuwe aftak gemaakt voor een extra aansluiting ooit, dus pech.
Hi
Wanneer een klant bij KPN een contract afsluit voor internet en er nog geen glasvezel ligt wordt dit geleverd op koper. Het systeem kijkt dan wat de hoogst haalbare snelheid is. En indien pairbonding op het adres mogelijk is wordt daar voor gekozen.
als ik dit zo lees , dan is jouw 2e aderpaar niet aangesloten.
zou kunnen dat dit in de kruipruimte niet doorgelast is, maar kan ook verder onderweg zitten.
de monteur kan dit meten met zijn test apparatuur
We zijn allemaal benieuwd hoe het monteursbezoek verloopt zo te zien Laat je ons de uitkomst weten
Woensdagmiddag kwam de KPN monteur de lijn testen. Het eerste aderpaar is in orde maar het tweede aderpaar had een lengte van ongeveer 200 meter. De monteur wilde naar de kabelverdeler om de hoek van de straat, maar zijn sleutel werkte niet.
Vanmiddag kwam de tweede KPN monteur kijken. Hij had al gezien wat er mogelijk aan de hand was. Hij testte de lijn en ging toen in de kabelverdeler het tweede aderpaar aansluiten. Dat zat in een hele andere hoek van de kast.
Daarna werkte de lijn goed.
Helaas is blijkbaar gistermiddag de interface veranderd van die van ZTE naar een KPN-eigen software met minder informatie over de lijn:
Aangezien de lijn nu pas werkt zou ik willen weten of de 14 dagen ‘zichttermijn’ ook pas vandaag ingaat in plaats van geteld vanaf 3 december toen de lijn (half) werkte.
Goed om te lezen dat beide aderparen nu actief zijn en ze goed werken!
De periode van 14 dagen kunnen we niet aanpassen, die loopt automatisch vanaf de eerste dag en daar hebben we geen invloed op.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.