Skip to main content

Hallo,
Ik heb een V10 en wil mijn MAC filter aanzetten. Ik heb daarvoor

ingelogd op mijn experiabox;

mac adressen ingegeven onder “toegang controle-regel configuratie” (“maak nieuw item aan”) en

daarna MAC ACL ingeschakeld onder “toegang controle-modus configuratie”.

 

Ik kan nu geen verbinding met mijn wifi maken, ook niet met de apparaten waarvan de mac-adressen zijn toegevoegd. Blijkbaar doe ik iets fout, de oplossing kan ik niet vinden in de handleiding. Kan iemand mij vertellen wat de juiste aanpak is om een mac-filter toe te passen?

Gebruik je de Wifi van de Experiabox zelf of heb je access points of iets dergelijks aangesloten die je Wifi verzorgen? In het laatste geval denk ik dat je ook de MAC adressen van die apparaten in de tabel moet opnemen. 

Werkt het wel als je (even met een UTP kabel op je Experiabox aansluiten) je MAC filter uitzet?


Hallo, Ik gebruik de wifi van de experiabox zelf. Mijn wifi werkt “gewoon” als ik het mac-filter uit zet

Gr,

Richard538


Zoals je het aangeeft zou het inderdaad wel moeten werken met de ACL (lijkt mij).

Ben je er zeker van dat de MAC adressen juist zijn ingevuld? Geen 0 voor een O ingevuld of iets dergelijks?

Heb je het geprobeerd om alles weg te halen en met 1 apparaat even opnieuw te proberen?


Solved.

De MAC adressen waren correct ingevuld.

Oplossing: Ik heb nu zowel de experiabox alsook (daarna) de gebruikers opgestart. Dan krijg ik weer toegang. Bedankt voor  ‘t meedenken

 


Solved.

De MAC adressen waren correct ingevuld.

Oplossing: Ik heb nu zowel de experiabox alsook (daarna) de gebruikers opgestart. Dan krijg ik weer toegang. Bedankt voor  ‘t meedenken

 

@Richard538 , kun je aangeven hoe je dit voor elkaar gekregen hebt? Ik heb dezelfde ‘uitdaging’ namelijk, mij lukt het (nog) niet met je oplossing. Wellicht begrijp ik niet goed wat je gedaan hebt m.b.t. ‘daarna de gebruikers oogestart’. Alvast dank.


Hallo Eric,
Ik heb de experiabox opnieuw opgestart en daarna ook de pc’s, chromebooks, smartphones enz. Die laatsten hadden pas toegang na opnieuw opgestart te zijn.
Gr,
Rick


Dank voor je reactie @Richard538 , dit was voor mij de oplossing.


Fijn dat  gelukt is