Skip to main content
Beantwoord

Mag ik mijn oude ISRA doos verwijderen? Ik heb nu glasvezel

• February 19, 2025
  • 9 reacties
  • 253 keer bekeken

Ik heb een oude en forse isra doos in de meterkast. Mijn aansluiting is glasvezel. Kan ik die doos weghalen

Beste antwoord door Ik_Combineer

Een ISRA 20 waarbij de verzegelingen of ontbreekt of kapot is. Prestatie op zich.

Is dat volledige kantoorpand nu 1 woning geworden of zouden er in theorie nog buren via dit ISRA kunnen worden bediend? Als het dat eerste is dan zou ik gewoon via mijnaansluiting een verwijdering aanvragen. 9/10 is het antwoord; “doe het lekker zelf maar, wij maken er geen probleem van” maar dan heb je wel zwart op wit dat het is goedgekeurd en krijg je er later geen problemen mee.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

• February 19, 2025

Eigenlijk mag je dat zelf niet doen. Heb je een kruipruimte? Wij hadden een normaal isra punt. Daarin hebben we de kabel voorzichtig losgemaakt en naar beneden de kruipruimte in laten zakken. Het israpunt zelf hebben we losgeschroeft, in een plastic zak gedaan en ook in de kruipruimte gelegd.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 19, 2025

Beste ​@Theo023 , nee dat mag niet, is eigendom van KPN en alleen zij of een partij namens JPN mag dat verwijderen.

Het feit dat jij glasvezel hebt wil niet zeggen dat koper in jouw wijk is uitgeschakeld.

Via mijnaansluiting.nl kun je een offerte aanvragen voor verwijdering .

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 19, 2025

Toch ben ik wel nieuwsgierig naar die forse Isra doos in je woning. Zou je daar een foto van willen delen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2025

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2025

20x15x9

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 19, 2025

Dat lijkt me een zakelijk IS/RA punt voor meerdere lijnen, wel een heel oude.

Is het een zakelijk pand geweest ? ​@Theo023 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2025

Ja, het is ooit zakelijk geweest.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • February 19, 2025

Een ISRA 20 waarbij de verzegelingen of ontbreekt of kapot is. Prestatie op zich.

Is dat volledige kantoorpand nu 1 woning geworden of zouden er in theorie nog buren via dit ISRA kunnen worden bediend? Als het dat eerste is dan zou ik gewoon via mijnaansluiting een verwijdering aanvragen. 9/10 is het antwoord; “doe het lekker zelf maar, wij maken er geen probleem van” maar dan heb je wel zwart op wit dat het is goedgekeurd en krijg je er later geen problemen mee.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2025

Het was niet echt een kantoor. Pakhuis waar een paar mensen werkten. Er kan verder niemand op zitten. En ik heb ruim 7 jaar geleden allerlei problemen gehad met de extenders via stopcontact  (van KPN). Er zijn 3 monteurs geweest die dingen steeds anders hebben aangesloten. Een aansluiting naar modem, meer heeft er deze eeuw niet ingezeten, zonder vaste lijn. Die monteurs hebben dat  kastje steeds opengemaakt om ‘iets’ te doen. De laatste had pas door dat er in de meterkast een andere fase was dan bij de TV.. En nog iets met storend Sonos ding. 

Het deksel is ook niet eens vastgemaakt. Binnen zie je dat er maar 1 draad is aangesloten.

Dank voor de tip. Ik ga dat doen.