Skip to main content
Vraag

Mail ontvangen over storing waar ik geen last van heb gehad

• September 24, 2025
  • 17 reacties
  • 169 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Wat moet ik met deze mail? Van de storing heb ik geen last gehad in mijn huis. En de postcodegebied en huisnummer geef ik niet door.

17 reacties

• September 24, 2025

Waarom staat er "Alstublieft, je kopie" boven?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 24, 2025

Waarom staat er "Alstublieft, je kopie" boven?

Dat weet ik ook niet. Daarom heb ik het gepost op het Forum want ik heb met de klantenservice gebeld en de storing is opgelost bij KPN Thuis wat ik heb zei een medewerker.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@ElsLobach, waarom die tekst erboven staat weet ik niet, maar het kan gebeuren dat er een storing is geweest op jouw locatie waar je misschien geen last van ondervonden hebt. Dat kunnen we niet altijd op afstand met zekerheid zeggen. Dus ook als we vermoeden dat je ergens last van krijgt kan je een dergelijke mail krijgen. Het kan ook zijn dat je door de storing bijvoorbeeld langzamer internet hebt of iets. Liever een mail te vaak dan een mail te weinig.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 25, 2025

Hoi ​@ElsLobach, waarom die tekst erboven staat weet ik niet, maar het kan gebeuren dat er een storing is geweest op jouw locatie waar je misschien geen last van ondervonden hebt. Dat kunnen we niet altijd op afstand met zekerheid zeggen. Dus ook als we vermoeden dat je ergens last van krijgt kan je een dergelijke mail krijgen. Het kan ook zijn dat je door de storing bijvoorbeeld langzamer internet hebt of iets. Liever een mail te vaak dan een mail te weinig.

Mag ik het weg gooien? Ik heb de sms gisteravond gekregen en heb even de postcode onzichtbaar gemaakt.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Je mag deze gerust verwijderen hoor 😊

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 25, 2025

Je mag deze gerust verwijderen hoor 😊

En de mail ook? Want dan is deze topic beantwoord.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

ja hoor, dat is prima!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 25, 2025

ja hoor, dat is prima!

Mail heb ik verwijderd. Dan kan dit gesprek afgesloten worden op het Forum.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 25, 2025

Dito hier. 20 minuten geleden storingsmelding voor m'n postcode. Via sms en MijnKPN app.

Volgens http://kpn.com/storing echter geen storing. (?)

En vast internet en tv werkt prima. 

Alleen m'n Nokia streamingbox 8000 moest ik net herstarten. 

Nog geen afmelding (sms) van deze mysterieuze storing. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 25, 2025

ja hoor, dat is prima!

Laat deze topic open. Andere klant heeft nu een storing. Ik ga meldingen wat ik per mail krijg uitzetten. Voor mij is het voorbij de storing wat ik niet gehad heb.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 25, 2025

Het storingsmelding systeem heeft het er maar druk mee. Ook ik kreeg eerder vandaag (om 12:43) een sms melding “storing in postcode gebied” en korte tijd daarna (om 12:56) “storing opgelost".

Toen ik op https://www.kpn.com/service/storingen keek, zag ik de afgelopen nacht rond 03:40 een storingsmelding is gemaakt die nog niet is afgemeld. Er was trouwens gepland onderhoud van 02:00 tot 07:00 uur aangekondigd. De internetverbinding op het modem is rond 03:40 weer in de lucht gekomen. Toeval? Precies de tijd van de storingsmelding…..

Ik heb helemaal geen storing ervaren. Toen ik vanochtend opstond was internet gewoon in werking.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Het regent meldingen 😎

Beste klant, op 24 september 2025 tussen 2.00 en 7.00 uur verbeteren we het netwerk in je buurt. Hierdoor kan je misschien niet internetten, tv-kijken en/of bellen. Sorry hiervoor. Kijk op kpn.com/onderhoud voor verwachte onderhoudstijden. Groet, KPN

Inderdaad verbinding weg van 03:32 tot 06:57 en van 07:00 tot 07:02, vervolgens:

Heb na het onderhoud vanaf 24-09-2025 na 07:02 uur gelukkig geen enkele storing, vertraging of wat voor afwijking dan ook geconstateerd.

P.S. ik heb geen TV van KPN noch een KPN modem/router in gebruik en geen SuperWifi.

Alleen een Nokia XGS-PON ONT en een Fritz!Box 4050 router.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 26, 2025

ja hoor, dat is prima!

Volgens mij heeft KPN geen storing meer bij andere klanten. Of ik moet mij vergissen. Maar deze topic heeft geen nieuwe reacties meer. Dus ga ik alle meldingen weer aan zetten en hopelijk gaat deze topic beantwoord gemarkeerd worden.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 26, 2025

Vanuit mijn kant over die storingsmeldingen; zojuist geweest bij een klant met een klapperende lijn, gecontroleerd en helaas hebben een hoop buren er last van en valt alles op dezelfde momenten weg. Ik kan dan een speciale ticket aanmaken en iedereen die via die bundel kabels (max 300) internet krijgt zal dan een sms en mail krijgen met dat het internet mogelijk niet werkt en we bezig zijn met de reparatie. Als die kabel dan bijvoorbeeld halverwege vochtig is dan zal iedereen voor die plek niks merken, en iedereen na de vocht wel. Dus dat soort sms'jes komen dus ook vaak onterecht binnen. Maar dan weten we zeker dat we iedereen hebben.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 26, 2025

ja hoor, dat is prima!

Ik laat nu deze topic door alleen privémeldingen aan te laten 2 dagen met rust. Andere klanten hebben nu storingen waar ik mij niet mee moet bemoeien. Ik heb geen problemen met de modem gelukkig. Zie ik over twee dagen nog niet dat een moderator een reactie aan mij heeft gestuurd blijven nog steeds alleen privémeldingen op het Forum aan.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 26, 2025

Bij mij viel het samen met gepland onderhoud ​@Ik_Combineer . Zo te zien op het moment dat de internet verbinding rond 03.40u weer opgestart werd verscheen de storingsmelding. Op het verkeerde knopje gedrukt 😉? Tot gisteravond stonden de meldingen nog open in kpn.com/storing maar vanochtend was daar weer alles schoon.

Glasvezel en vocht 🤗 ?

Verder ook helemaal geen storing ervaren.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 26, 2025

Glasvezel heeft geen last van vocht, maar koper wel.