Skip to main content

Ik merk dat regelmatig mijn wifi wel eens wegvalt (erg lastig nu met het thuiswerken). Ik lees op fora dat dit mogelijk te maken kan hebben met een oud modem. Ik heb een Experia ZXV10 H220N, en dat is nog de originele modem van toen we (7 jaar geleden?) glasvezel kregen. Is die modem inderdaad inmiddels beter te vervangen door een moderner exemplaar?

Deze is inderdaad aan vervanging toe. Makkelijkst om dat via deze tool te regelen: https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006.1


Hallo @Alex62 

Deze Experia Box v7 is inderdaad aan vervanging toe. Bel KPN gratis op 0800 0402 

I.v.m. veel voorkomende klachten zoals “wordt erg warm”, ”verkleurt geel/bruin", ”hoog piepgeluid", ”WiFi valt weg”  wordt deze direct omgeruild.


Deze is inderdaad aan vervanging toe. Makkelijkst om dat via deze tool te regelen: https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006.1

Omruilen van modems kan niet via de tool, alleen ontvangers 😉


Deze is inderdaad aan vervanging toe. Makkelijkst om dat via deze tool te regelen: https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006.1

Omruilen van modems kan niet via de tool, alleen ontvangers 😉

Zeker wel :smile: , die tool kijkt puur of de apparatuur geschikt is voor Netlfix. Dat is de H220 niet, dan wordt er ook een optie getoond voor het omruilen van de Experiabox. 

@Alex62 mocht het toch niet lukken, laat het me weten en vul ook je profiel even in. Toffe naam trouwens!

 

Edit: Rectificatie. Wat Chris hier aangeeft klopt inderdaad. 


Zeker wel :smile: , die tool kijkt puur of de apparatuur geschikt is voor Netlfix. Dat is de H220 niet, dan wordt er ook een optie getoond voor het omruilen van de Experiabox. 

@Alex62 mocht het toch niet lukken, laat het me weten en vul ook je profiel even in. Toffe naam trouwens!

@Alex_P 
Sinds wanneer kan dat dan? Had laatst ook iemand die dit modem (v7) niet kon omruilen via de tool. Omdat de tv ontvangers recent waren. ;)


@ChrisWissink  Poeh, als sinds de introductie van Netflix. 

Maar, ik neem het heel erg snel terug nu. Heb het nu getest met een V7 en krijg ook onderstaand plaatje te zien zoals jij al aangaf, in verband met de update van die dingen. Mijn excuses, ik heb mijn reactie ook verbeterd! 

@Alex62 Vul even je profiel in, dan plan ik zo snel mogelijk een omruilafspraak in bij een Post NL punt bij jou in de buurt. 

 

 


Is de v7 nu opeens wel geschikt voor netflix? Das wel nieuw :p 


Maar, ik neem het heel erg snel terug nu. Heb het nu getest met een V7 en krijg ook onderstaand plaatje te zien zoals jij al aangaf, in verband met de update van die dingen. Mijn excuses, ik heb mijn reactie ook verbeterd! 

Thanks voor het testen trouwens, hebben we dit ook voor altijd getackeld ;) 

 


Ik krijg via de tool onderstaand scherm; betekent dit dat ik niet voor omruil in aanmerking kom….

 


Ik krijg via de tool onderstaand scherm; betekent dit dat ik niet voor omruil in aanmerking kom….

Jawel, maar het lukt alleen niet via de tool @Alex62 

Vul even je Forum profiel in, dan regelt KPN @Alex_P  zo snel mogelijk een omruilafspraak bij een Post NL punt bij jou in de buurt. 


OK, ik wacht de afspraak af.


@Alex62 Ik heb het voor je ingepland. 

Zie je e-mail en 06-nummer. Neem de Experiabox mee in een doos samen met de lader en je ID. Dan kun je het daar omruilen. 

Laat je ons even weten of het is gelukt? 


Prima, ik heb wel een SMS-ontvangen, maar volgens mij geen e-mail. Ik neem aan dat het de nieuwe router ook op 10 april op het servicepunt beschikbaar is/komt.


Prima, ik heb wel een SMS-ontvangen, maar volgens mij geen e-mail. Ik neem aan dat het de nieuwe router ook op 10 april op het servicepunt beschikbaar is/komt.

@Alex62 
De mail komt inderdaad niet, maar die sms is je orderbevestiging. Houd er rekening mee dat ivm de corona drukte bij PostNL dat het pakket mogelijk iets vertraagd is. 


OK, ik wat het signaal van het bestelpunt wel af (anders zit ik lange tijd zonder internet...). Krijg ik die ook per SMS? Ik neem aan dat het installeren van de nieuwe router ‘plug-and-play’ is? Moet ook de houder waarmee de Experiabox in de meterkast zit vervangen worden of kan ik de nieuwe router in diezelfde houder klikken?


 @Alex62 
Je krijgt vannacht van PostNL een mail dat er een pakket onderweg is naar het servicepunt in de buurt en ook welk servicepunt het pakket verwacht wordt. Op het moment dat het pakket klaar ligt wordt er nogmaals een SMS en email vanuit PostNL naar je verstuurd. 
Je hoeft je modem pas los te koppelen op het moment dat je naar het servicepunt gaat, hier ruil je het modem 1 op 1 om. Je moet wel de adapter en modem in een doos doen met het advies om het RMA nummer van de SMS op de doos te schrijven. De muurbeugel kun je mee terug sturen, je krijgt een totaal ander modem met een nieuwe muurbeugel.  

Tip! Maak voor je alles lostrekt even een foto van de achterkant, zodat je straks weet welke kabel waar moet. Eigenlijk is alles op kleur en dat is op elke experiabox hetzelfde, alleen de plek van de poortjes kan afwijken. ( de WAN poort voor glasvezel is op de V10a wel afwijkend, namelijk de laatste 4e gele poort. Bij de andere experia boxen is deze rood)

 

Edit : 
Muurbeugel tekst aangepast. 


@Alex62 Zo te zien is het gelukt.  Werkt alles nu goed? 

Dankjewel @ChrisWissink voor de goede zorg hier. 


Hi @Alex_P , die link zou ik weghalen, privé gegevens zichtbaar :confounded:


Hi @Alex_P , die link zou ik weghalen, privé gegevens zichtbaar :confounded:

Sh*t, ik zie het nu ook. Had even niet door dat die gegevens ook openbaar zouden worden. Thanks! :grinning:


Dank je. Prima geregeld. Alles werkt. Stabiliteit moet ik nog ervaren, maar lijkt op het eerste gezicht beter. 👍


Dank je. Prima geregeld. Alles werkt. Stabiliteit moet ik nog ervaren, maar lijkt op het eerste gezicht beter. 👍

Top, fijn om te lezen. :)