Skip to main content
Beantwoord

Matige wifi snelheid - Router te oud?

  • March 29, 2020
  • 9 reacties
  • 213 keer bekeken

Sinds vorige week ben ik overgestapt van 40mb naar 200mb glasvezel. Alles wat bedraad is haalt deze snelheid ook. Echter...bij de apparaten op wifi merk ik nauwelijks verschil met voorheen. De KPN Speedtest schommelt meestal tussen de 30 en 50mb. Dat is gemeten op 1,5 meter van de router met alle andere apparaten uit. Ik ben al bezig geweest met de settings (vrij kanaal gezocht, vastgezet op 802.11n) en heb alle eventueel storende randapparatuur verder weg gezet. Zonder resultaat. Het wifibereik is overigens wel acceptabel.

 

Kan het zijn dat mijn oude Experiabox V8 niet meer optimaal werkt?  Of hebben jullie wellicht nog andere tips?

Beste antwoord door Joep1965

Dan heb je de wifimanager niet goed gedaan of je Wi-Fi is niet slecht. Tip; doe de wifimanager nog een keer. Op het punt waar je wifi het slechtst is blijf je een tijd staan. Neem een kop koffie mee! Maar blijf een tijdje. Wedden dat je dan 2 experia wifi's krijgt. Geheel gratis. Overigens moeten die wel bekabeld aangesloten worden op de experiabox.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 29, 2020

@NRWoudstra lees dit eerdere topic.

Eerder topic

In dit topic wordt precies jouw vraag beantwoord en krijg je ook tips om je WI-FI te verbeteren.

Lees het van het begin tot het einde.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 29, 2020

Dankje @Hoopvol ... heb de wifi test van KPN doorlopen. Conclusie, ik kan het beste 2  bedrade wifi versterkers aanschaffen a 99 euro. Vreemde gang van zaken, terwijl hun router niet voldoet.

 

Maargoed...zal m'n raspberry pi maar eens ombouwen tot accespoint.  

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 29, 2020

Dan heb je de wifimanager niet goed gedaan of je Wi-Fi is niet slecht. Tip; doe de wifimanager nog een keer. Op het punt waar je wifi het slechtst is blijf je een tijd staan. Neem een kop koffie mee! Maar blijf een tijdje. Wedden dat je dan 2 experia wifi's krijgt. Geheel gratis. Overigens moeten die wel bekabeld aangesloten worden op de experiabox.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 29, 2020

Ergens boven op zolder, waar je nog maar 2 mbit snelheid ofzo. Met 30 mbit krijg je geen gratis versterkers. Want 30 mbit is nog ruim voldoende voor normaal internetgebruik (webpagina's en email ophalen).


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 31, 2020

Hoi @NRWoudstra, welkom hier. 

Je hebt de snelheid verhoogd, dit is helemaal goed gegaan, alleen de WiFi snelheid blijft een beetje achter. Nu heb je de tips gekregen om de WiFi manager nogmaals te doorlopen. Is dat gelukt? Anders wil ik nog graag eens meekijken naar de uitslagen van de WiFi manager. Zou je dan jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor dan graag als je dat gedaan hebt, zodat ik weet wanneer ik mee kan kijken. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 31, 2020

@Bart_Z inmiddels is het allemaal geregeld. De 2e keer testen in de WIFI manager kwam nog net iets lager uit (3-5mb). De bedrade accespoints zijn inmiddels opgestuurd. Ik ga er vanuit dat het probleem daarmee opgelost gaat worden.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • April 1, 2020

Super, ik ben benieuwd naar je bevindingen. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 6, 2020

@Bart_Z Prima zo! Internet is nu zoals je mag verwachten. Heb nu nog 1 Experia Wifi in het netwerk hangen en haal op de begane grond en 1e verdieping een mooie snelheid, soms zelfs tegen de 200mb aan. Voor de bovenste verdieping moet ik het 2e accesspoint nog even aansluiten. 

 

 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • April 6, 2020

Dat zijn mooie berichten. Helemaal top. Veel plezier ervan!