Skip to main content
Antwoord

Maximaal haalbare snelheid veel lager dan internet snel abonnement

• September 17, 2025
  • 7 reacties
  • 107 keer bekeken

Beste,

wij hebben internet snel van KPN. Deze zou tot 100mb moeten gaan maar wij halen maar 35mb/s. Wat heel wat lager is.. zou er kunnen gecontroleerd worden hoe dit komt en dit eventueel oplossen?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@TimmySchippers. Welkom op de community! Ik begrijp goed dat het vervelend is dat je minder snelheid haalt dan verwacht, zeker als het abonnement tot 100 Mb/s zou kunnen gaan. Wat Ik_Combineer zegt klopt: In de orderoverzicht staat een verwachte downloadsnelheid. Daar kunnen we op dit moment helaas niet bovenuit.

Ik hoop dat er snel een glasvezelverbinding beschikbaar komt voor u. Daarmee krijg je een hogere en stabielere snelheid. In het topic hieronder leggen we alvast uit hoe een glasvezelaanleg bij KPN in zijn werk gaat. 

Glasvezelaanleg bij KPN: Hoe werkt het?

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 17, 2025

Beste ​@TimmySchippers heb je koper of glasvezel?

Bekabeld gemeten of draadloos, draadloos meten is namelijk zinloos.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 17, 2025

Deze is draadloos en bedraad gemeten. Is eveneens koper.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 17, 2025

Dan zeg je het in het openingsbericht goed, hij gaat tot 100mb. Niet u haalt 100mb. Bij koper is de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de koper kabel bepalend voor uw snelheid. In uw order overzicht heeft u ook een verwachte dowloadsnelheid gehad. Wat zegt die? Want dat is leidend.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 17, 2025

Deze staat inderdaad op 35mb, hier is niks aan te doen dan? Het maakt dan ook niet uit dit te verhogen denk ik? Omdat het maximaal op 35 staat?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 17, 2025

Nee. Tot u glasvezel op uw adres krijgt gaat die snelheid niet hoger dan 35mb zijn. Al bent u de koning. (Denk dat KPN stiekem dan wel een glasvezelkabel aanlegt)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 17, 2025

Die is altijd welkom ​@KPN 😂

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 19, 2025

Hoi ​@TimmySchippers. Welkom op de community! Ik begrijp goed dat het vervelend is dat je minder snelheid haalt dan verwacht, zeker als het abonnement tot 100 Mb/s zou kunnen gaan. Wat Ik_Combineer zegt klopt: In de orderoverzicht staat een verwachte downloadsnelheid. Daar kunnen we op dit moment helaas niet bovenuit.

Ik hoop dat er snel een glasvezelverbinding beschikbaar komt voor u. Daarmee krijg je een hogere en stabielere snelheid. In het topic hieronder leggen we alvast uit hoe een glasvezelaanleg bij KPN in zijn werk gaat. 

Glasvezelaanleg bij KPN: Hoe werkt het?