Skip to main content
Beantwoord

Meer dan een jaar niet de volledige snelheid gekregen op mijn internetverbinding

• February 16, 2026
  • 7 reacties
  • 136 keer bekeken

Ik betaal voor 200 Mbs per maand. Al meer dan een jaar komt er maar net iets meer dan 100 Mbs uit. Diverse keren gebeld en iedere keer werd de oorzaak bij mij gelegd (verkeerde CAT kabel, modem wel resetten etc..). Vannacht heeft de KPN onderhoud aan het net gepleegd en tada, ineens heb ik weer 200 Mbs!! Kortom, ik heb meer dan een jaar betaald voor niks, terwijl de KPN geen 200 Mbs kon leveren. Eigenlijk wil ik gewoon mijn teveel betaalde geld terugzien. Hier is namelijk NIETS veranderd en ineens heb ik weer 200 Mbs. Heb daar meer dan een jaar op moeten wachten. Graag € 96,- terug storten op mijn rekening.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@MIke58, welkom op onze community!

Ik kan je niet beloven dat hier een vergoeding tegenover staat maar ik denk dat je hiervoor het beste bij mijn collega's terecht kunt, danwel via het formulier wat JanD stuurt of door een belafspraak te maken.

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 16, 2026

Beste ​@MIke58 via onderstaand online formulier kun je een klacht indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 18, 2026

Hoi ​@MIke58, welkom op onze community!

Ik kan je niet beloven dat hier een vergoeding tegenover staat maar ik denk dat je hiervoor het beste bij mijn collega's terecht kunt, danwel via het formulier wat JanD stuurt of door een belafspraak te maken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 18, 2026

Ha Thomas, ik heb gisteren een collega aan de lijn gehad en zij stelde een coulance voor, d.m.v. een eenmalige kleine teruggave. Is dus opgelost en redelijk netjes afgehandeld. In het vervolg zal ik alle metingen aan deze kant loggen, zodat ik volgende keer ook het gehele tijdsvak kan aantonen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 18, 2026

Goed om te lezen dat het opgelost is. Bedankt voor de update.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah fijn, bedankt voor je reactie Mike!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 20, 2026

Beste Jan en Thomas van KPN. Even voor de goede orde, er is dus niets opgelost. Er komt een kleine coulance mijn kant op, die bij lange na de gemaakte kosten niet dekt, maar er is dus niks opgelost. Het blijft dus onbetrouwbaar en waar ik zeker nog niet over uit ben is dat bij elk telefoontje met de klantenservice, het slotakkoord steeds was, dat het probleem bij mij zat of in het ergste geval dat ik dat zelf was. Blijft een gegeven dat ik meer dan een jaar GEEN 200 Mbs heb gekregen, maar wel steevast elke maand voor heb betaald...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 20, 2026

Heb je überhaupt het verschil gemerkt dat jaar???

Zo nee, dan betaal je natuurlijk sowieso teveel.

En bij de huidige propositie is het prijsverschil tussen 100 en 200 ook maar 1 euro (resp. 42,50 en 43,50).

Dus met je huidige oudere abonnement betaal je óók al teveel. Dubbelop te veel lijkt mij.