Skip to main content
Vraag

Meer informatie gewenst over waarom aansluiting niet geleverd zou kunnen worden

• August 21, 2026
  • 3 reacties
  • 89 keer bekeken

Onderwerp: Formele klacht over KPN DSL-aansluiting en TV-dienst binnen zorglocatie

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij dien ik een formele klacht in over de wijze waarop mijn moeder, die in een zorglocatie van Laurens woont, wordt behandeld met betrekking tot een KPN DSL-aansluiting en de bijbehorende TV-dienst.

Binnen dezelfde zorglocatie maken andere bewoners wél gebruik van een DSL-aansluiting en een TV-box. Daarom is voor mij onduidelijk waarom bij mijn moeder wordt aangegeven dat dit niet mogelijk zou zijn.

Ik verzoek KPN om hierover een duidelijke, schriftelijke en gemotiveerde uitleg te geven.

In het bijzonder verzoek ik KPN om antwoord op de volgende vragen:

1. Is op het adres van de zorglocatie een KPN DSL-aansluiting technisch beschikbaar?
  2. Is de aansluiting voor de kamer van mijn moeder technisch mogelijk?
  3. Waarom kunnen andere bewoners binnen dezelfde locatie wel gebruikmaken van DSL en een TV-box?
  4. Is door Laurens, de huismeester of een andere medewerker aan KPN meegedeeld dat mijn moeder geen gebruik zou mogen maken van een dergelijke aansluiting?
  5. Op welke technische, contractuele of andere grondslag wordt mijn moeder hierin anders behandeld dan andere bewoners?
  6. Kan KPN bevestigen of er daadwerkelijk een belemmering vanuit KPN bestaat, of dat deze belemmering vanuit de zorglocatie wordt opgelegd?

Ik wil nadrukkelijk voorkomen dat mijn moeder tussen KPN en de zorglocatie wordt heen en weer gestuurd. Daarom verzoek ik KPN om schriftelijk vast te leggen waar de daadwerkelijke belemmering ligt en wie hiervoor verantwoordelijk is.

Mijn moeder heeft bovendien een visuele beperking. Een oplossing waarbij zij uitsluitend via een mobiele telefoon of tablet televisie moet kijken, is voor haar geen volwaardige en passende oplossing.

Ik verzoek KPN daarom om deze klacht inhoudelijk te onderzoeken en mij schriftelijk en gemotiveerd te informeren over de technische en contractuele mogelijkheden.

Daarnaast verzoek ik KPN om, indien blijkt dat de beperking niet bij KPN maar bij de zorglocatie ligt, dit uitdrukkelijk schriftelijk te bevestigen. Op die manier kan ik dit verder met de verantwoordelijke partij opnemen.

Ik ontvang graag een inhoudelijk antwoord en niet uitsluitend een telefonische terugbelafspraak.

Met vriendelijke groet,

Santi

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 21, 2026

Een hoop gedoe zo te lezen ​@Santi. Dit forum is niet de klantenservice. Het is verstandig om voor deze melding dit formulier te gebruiken. Vermeld daarin dan ook alles gegevens die van belang zijn zoals het adres. Je wordt dan gebeld. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Santi, welkom op onze community. Wat vervelend dat jullie zoveel onduidelijkheid hebben over de beschikbaarheid op het nieuwe adres van je moeder.

Had je al contact gehad met mijn collega's over het bestellen van een nieuw abonnement of het doorgeven van een verhuizing? (via deze pagina kun je daarvoor een terugbelafspraak maken). Staat op de site ook dat er geen aansluiting beschikbaar is?

We denken hier graag even met je mee, als je toch liever contact hebt met de klantenservice kun je het beste contact met hen opnemen.

Alles over de aanleg van glasvezel kun je vinden op onze kennisbank:

Forum|alt.badge.img+3
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 26, 2026

Ik denk dat je vraag te specifiek is om hier op de Community te kunnen beantwoorden. Of een aansluiting op een bepaalde locatie en voor een specifieke woning/kamer geleverd kan worden, zal KPN op basis van de betreffende aansluiting moeten beoordelen.

Omdat je vooral duidelijkheid wilt over de reden waarom de aansluiting niet geleverd zou kunnen worden, lijkt het mij verstandig om dit via de klantenservice verder te laten onderzoeken. De moderator heeft hierboven ook aangegeven dat je daarvoor contact met KPN kunt opnemen.