Skip to main content

Geachte

 

Wij willen graag een aansluiting in onze nieuwbouwwoning. Wij hebben een contract afgesloten en 17 februari staat een installateur ingepland om alles binnen te installeren. 

Echter ligt er nog steeds geen koperkabel binnen, enkel kabel voor zeelandnet gezien dnwg aangaf enkel met hen samen te werken. 

 

Ik heb al meerdere telefoontjes gedaan naar jullie klantendienst, bezoeken aan jullie winkel. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd om uiteindelijk tot 4 maal toe te horen dat er wel een kabel zou binnen zitten volgens jullie systeem. Als ik vraag wie die dan gelegd heeft en dat ik hem niet kan zien, geeft niemand een antwoord.

Er werd mij tot 4 maal toe bevestigd dat de kabel binnen 25m bereik ligt en er dus geen kosten zijn voor ons om de kabel naar binnen te brengen.

 

Eindelijk deze week telefoon gekregen dat alles goed komt en dat de kabel nog zal binnengelegd worden met het nodige laswerk. Als ik vraag wie en wanneer men komt, krijg ik het antwoord dat men dat niet kan zeggen en weet. Men zal mij bellen met een onbekend nummer… ik leg meermaals de nadruk dat ik de indruk krijg dat het niet in orde zal komen voor de installateur komt en wij bijgevolg nog langer zullen moet wachten om te kunnen verhuizen en met de angst zitten dat hier extra kosten voor gerekend zullen worden (zoals ik al las op fora). Terwijl er al een aansluiting van delta binnenzit... Desondanks wij graag voor kpn kiezen lijkt het nu meer en meer die kant uit te gaan. 

 

We zijn nu begin februari en de afspraak met de installateur komt dichterbij. Ik voel de bui al hangen.

 

Een duidelijke vraag:

- wie komt de kabel binnenleggen? Wanneer? 

Ik heb hier eerlijk gezegd niet gelijk een antwoord op. Ik zal het intern navragen. Zodra ik een antwoord heb op deze vraag, kom ik er op terug. 


Kan u  in de mate van het mogelijke dit met spoed doen?

Wij willen de kans krijgen om eventueel noodgedwongen alsnog een andere leverancier te nemen en niet nog weken te moeten wachten op een aansluiting.

Deze situatie is echt hallucinant aan het worden... Zoveel moeite om klant te kunnen worden, onvoorstelbaar. 


Ik begrijp dat je hier zo snel mogelijk een antwoord op wilt hebben. Ik doe mijn best om jou zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien. 


Ik geloof zeker dat u uw uiterste best doet.

Ik kan alleen maar de service in zijn geheel bij u aankaarten en hopen op een oplossing.

 

Alvast bedankt 


Mag ik vragen welke stappen nu precies ondernomen worden? 

En naar welke dienst werd ik doorgestuurd? 


Graag wil ik ook nog dit topic onder de aandacht brengen, waaruit blijkt dat er wel degelijk schandalig hoge kosten worden aangerekend. Echter hebben wij geen offerte ontvangen dus gaan we ervan uit zoals de technicus van VolkerWessel aangaf dat er van hen geen kosten zijn en dat jullie enkel verwijzen naar hen. Dus bijgevolg lijkt mij dat wij kunnen concluderen dat er geen factuur verstuurd zal worden.

https://forum.kpn.com/internet-9/kosten-mogelijkheden-huisaansluiting-444473


Ik heb een antwoord ontvangen op jouw vraag en een privébericht naar jou verstuurd.


Uiteindelijk deze week na een vijftal telefoontjes een antwoord gekregen, de kosten zijn voor de provider. Opgelucht omdat we na al die tijd en moeite een antwoord kregen, uitkijkend naar 12 maart. De dag waarop men belooft met 100% zekerheid aanwezig te zijn en de kabel te leggen.

Helaas tevergeefs, het zou wel eens allemaal in orde kunnen komen... Niet dus. Vandaag telefoon gekregen van kpn netwerk dat ze de afspraak moeten herplannen naar 18 mei!!! Ongelooflijk. Een kabel waarvan wij al weken / maanden aangeven via het forum /telefoon/kpn-winkel dat die NIET in de woning aanwezig is, maar kpn blijft volhouden dat dit wel zo is. Wanneer ze dan toch een afspraak voor installatie vastleggen en wij aangeven dat er geen kabel is, houdt men nog vol dat dit wel in orde is. Tot 2 dagen voor de afspraak... Na levering van de apparatuur, een sms, de afspraak kan niet doorgaan want de kabel zit er niet... (wat wij dus al weken zeggen). Afspraak voor de kabel, waarvan men beweert dat die binnen 25 m zit... Dag van aansluiting om 15u telefoon dat het toch om 70 meter gaat (zoals wij al eerder hadden vernomen van delta). Nieuwe afspraak 12 maart en na vele telefoons bevestiging geen kosten voor ons. Vandaag slaat KPN alarm dat er toch wel een vergunning nodig is voor 70 meter. Onvoorstelbaar...

Hier stopt het, teleurgesteld en na heel veel moeite om klant te kunnen worden gaan wij toch noodgedwongen naar jullie concurrent.

Bedroevende service die ons heel veel tijd en geld gekost heeft.

Hebben jullie een interne klachtendienst of dien ik mij te richten tot de consumentenbond?


Het is goed om te weten dat er geen kosten in rekening gebracht worden, maar 18 mei duurt wel erg lang. Ik vind het erg jammer dat je geen klant wordt bij KPN, maar ik begrijp jouw keuze. Je kan het beste bellen met onze klantenservice (0800 0402). Zij zullen jou doorverbinden met onze opzegafdeling die jouw bestelling kunnen annuleren. Laat je mij weten of het gelukt is om deze bestelling te annuleren?


Dat hebben we al gedaan. 

 

Ik heb enkel een vraag rond de klacht. 


Ik denk dat je opzoek bent naar deze pagina: ‘Klacht of vraag indienen per e-mail’. Als je dit formulier invult, dan neem onze klachten afdeling z.s.m. contact met jou op. 


Reageer