Skip to main content
Beantwoord

Meerdere Experia WiFi op verschillende kanalen

  • January 2, 2020
  • 6 reacties
  • 247 keer bekeken

Goededag allen,

 

Ik heb meerdere Experia WiFi apparaten op mijn netwerk aangesloten en die zenden op het zelfde kanaal. Dit kan elkaar storen dus wil ik ze op verschillende kanalen zetten. Met de webqui en de thuis app krijg ik dit niet voor elkaar. Vandaar mijn vraag: Hoe stel ik de apparaten in dat ze op verschillende kanalen zenden?

Beste antwoord door Erwin van KPN

Ik merk dat door onze updates het soms niet stabieler is geworden. Er is een manier om alles terug te brengen naar de basis en ik merk dat als klanten deze handelingen gedaan hebben, ze in de regel geen issues meer hebben.

-Koppel de experiabox los en doe een harde reset (paperclip in het resetgaatje)

De experiabox is vanaf dat moment weer het centrale wifi punt

-Sluit de experia wifi's weer aan en doe hier ook een reset (10seconden resetknopje per kastje)

De experia wifi's nemen nu de settings van de experiabox één op één over.

-verwijder op alle draadloze apparaten je bestaande verbindingen en zet ze helemaal opnieuw op.

 

Vanaf dat moment zou je 'mesh’ netwerk optimaal moeten functioneren. Het heeft wat voeten in de aarde maar we behalen goede resultaten met deze stappen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi @HeelErgOrigineleNaam . Welkom op het forum.

Wat voor experia wifi's heb jij? Zijn dat zwarte kastjes? 


Hoi @Erwin_. Dank je wel. Het zijn inderdaas de zwarte kastjes.


Erwin van KPN
Moderator

Dank voor de update. Die zwarte versterkers hebben recentelijk een firmware update gehad waardoor ze nu een soort van mesh ondersteunen. Hier is daar meer over te lezen: https://forum.kpn.com/internet-9/experia-wifi-update-1-00-26v3-484206

Kanaal aanpassingen zouden dus niet meer nodig hoeven zijn. Ervaar jij nog wel storing? 


Het viel me toen ik op de versterkers inlogde inderdaad op dat er een aantal apparaten op de ene en een aantal op de andere stonden.

Het netwerk valt regelmatig uit waarna de versterker opnieuw gestart moet worden. Het netwerk komt dan gewoon op maar dit zou niet mogen gebeuren natuurlijk. Vandaar mijn vraag omdat ik weet dat hetzelfde kanaal nogal kan storen. Geen rekening gehouden met mesh. Misschien dat de versterkers gereset moeten worden (zoals in de update is aangegeven). Ze zijn wel opnieuw gestart maar niet gereset.


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 6, 2020

Ik merk dat door onze updates het soms niet stabieler is geworden. Er is een manier om alles terug te brengen naar de basis en ik merk dat als klanten deze handelingen gedaan hebben, ze in de regel geen issues meer hebben.

-Koppel de experiabox los en doe een harde reset (paperclip in het resetgaatje)

De experiabox is vanaf dat moment weer het centrale wifi punt

-Sluit de experia wifi's weer aan en doe hier ook een reset (10seconden resetknopje per kastje)

De experia wifi's nemen nu de settings van de experiabox één op één over.

-verwijder op alle draadloze apparaten je bestaande verbindingen en zet ze helemaal opnieuw op.

 

Vanaf dat moment zou je 'mesh’ netwerk optimaal moeten functioneren. Het heeft wat voeten in de aarde maar we behalen goede resultaten met deze stappen. 


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.