Skip to main content

Ik ben in het bezit van een UDM Pro SE. Ik ga deze gebruiken als KPN de glasvezel oplevert, dus niet de modem/router van KPN.

 

Mijn vraag als ik meerdere ip adressen aanvraag via een KPN zakelijk abonnement hoe werkt dit? Heeft elk ip adres zijn eigen vlan? Als dit zo is kan dit met de UDM Pro SE? Ik heb begrepen dat de UDM geen meerdere vlans accepteert op de wan poort?

@iAddicted 

ik neem aan dat je dat dan KPN EEN MKB bedoeld. bij kleinzakelijk hebben we namelijk geen optie voor meerdere IP adressen.

bij KPN EEN heb je deze keuze wel. wel is het zo dat de eigen router dan achter de router van KPN geplaatst wordt. zo dus: Glasvezel > Box12 > eigen router.

de Box12 die je bij KPN EEN geleverd krijgt zit andere firmware op dan voor een consumenten modem. deze Box12 doet dan ook niks met het verkeer wat bedoelt is voor de eigen router.


bij KPN EEN heb je deze keuze wel. wel is het zo dat de eigen router dan achter de router van KPN geplaatst wordt. zo dus: Glasvezel > Box12 > eigen router.

de Box12 die je bij KPN EEN geleverd krijgt zit andere firmware op dan voor een consumenten modem. deze Box12 doet dan ook niks met het verkeer wat bedoelt is voor de eigen router.

 

Hoi @joey92, hoe moet ik dit zien? Staat Box 12 dan in een bridge modus? Ik krijg dus geen gezeur dat ik meerder dhcp servers achter elkaar heb zitten?


bij KPN EEN heb je deze keuze wel. wel is het zo dat de eigen router dan achter de router van KPN geplaatst wordt. zo dus: Glasvezel > Box12 > eigen router.

de Box12 die je bij KPN EEN geleverd krijgt zit andere firmware op dan voor een consumenten modem. deze Box12 doet dan ook niks met het verkeer wat bedoelt is voor de eigen router.

 

Hoi @joey92, hoe moet ik dit zien? Staat Box 12 dan in een bridge modus? Ik krijg dus geen gezeur dat ik meerder dhcp servers achter elkaar heb zitten?

 

Bij KPN EEN maken we gebruik van routed subnet. Maar u bent nu aanwezig op ons consumenten forum. Voor meer informatie kunt u het best terecht op zakelijkforum.kpn.com