Skip to main content
Beantwoord

Melding: "Browser niet geschikt" bij inloggen website van de Overheid

• January 30, 2026
  • 4 reacties
  • 64 keer bekeken

Kunt U inloggen op mijn tablet ik kan namelijk geen verbinding krijgen met een overheids instelling

Hij geeft bij het inloggen met mijn DigiD dat de browser niet geschikt is , ik hen drie verschillende browsers uitgeprobeerd maar ze geven allemaal het zelfde

Beste antwoord door Machiel21071940

Dankzij het contact met een van Uw medewerkers is het probleem opgelost betreffende mijn browser instellingen.

Het probleem zat bij de geschiedenis van mijn browser instellingen

Na het verwijderen van de browser geschiedenis was het probleem opgelost en kon ik weer via mijn DigiD normaal inloggen in de overheid instellingen.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 30, 2026

Beste ​@Machiel21071940 gebruik je een tablet met Android of gebruik je een Apple-tablet?

Bij Android moet de Android softwareversie minimaal 9.0 of hoger zijn, anders werkt de app niet meer.

Bij Apple moet de softwareversie minimaal 13.0 of hoger zijn.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Machiel21071940. Welkom op de community! Wij kunnen helaas niet op afstand inloggen op je tablet of meekijken op je apparaat. Wat ​@JanD hierboven schrijft klopt. Controleer of het besturingssysteem (Android of iPadOS) volledig up-to-date is. Verouderde software kan ervoor zorgen dat DigiD browsers blokkeert.

Gebruik verder ook een ondersteunde browser zoals Google Chrome of Safari (op iPad). Zorg ervoor dat ook deze browsers de nieuwste versie hebben. 

Log niet in via een privévenster. DigiD werkt daar soms niet goed mee en controleer in de browserinstellingen of cookies (en eventueel pop-ups) niet worden geblokkeerd. 

Blijft de foutmelding terugkomen, dan kan je het beste contact op te nemen met de DigiD helpdesk, zij kunnen precies zien waarom jouw tablet of browser wordt afgekeurd.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • February 2, 2026

Dankzij het contact met een van Uw medewerkers is het probleem opgelost betreffende mijn browser instellingen.

Het probleem zat bij de geschiedenis van mijn browser instellingen

Na het verwijderen van de browser geschiedenis was het probleem opgelost en kon ik weer via mijn DigiD normaal inloggen in de overheid instellingen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost! Goed dat je dit hier nog even deelt, daar hebben andere communityleden ook iets aan.