Skip to main content

We krijgen op de TV de melding Verbeter je Wifi, schakel de wifi op het modem uit 

Heb 1 wit superwifi punt in de meterkast staan naast het modem.

En sinds we verhuisd zijn een paar maanden geleden brand het service lampje rood op de router. Meerdere malen gebeld met Klantenservice maar helaas geen resultaat. Weten ook niet waar dat probleem vandaan komt.

Welk modem betreft het? Indien het een v10 betreft dan is het de bedoeling dat wifi uit dient te staan op de modem en superwifi bedraad aangesloten op de modem.


Modem in V10. 
Superwifi was ook aangesloten in het oude huis. Ik heb nooit de wifi uitgezet gehad op het modem. Modem is op de dag van de verhuizing losgekoppeld( met een groen lampje service) en dezelfde dag op het nieuwe adres weer aangesloten. En vanaf toen is het service lampje rood van kleur
Zal hierdoor ook het rode lampje van Service weer groen gaan branden, als de wifi op het modem wordt uitgezet. Ik ervaar geen problemen met wifi of tv, dit is volgens de klantenservice heel vreemd

 


Dat service lampje is wel oprecht een probleem, tenzij u onlangs de vaste telefonie heeft opgezegd want dan verwacht het modem dit soms nog maar krijgt het niet. Vaak is het een indicatie dat u een dubbele internet lijn heeft (pairbonding) en 1 van de 2 het niet doet. 

Dit halveert de snelheid en hierdoor is je netwerk ook minder stabiel omdat 1 lijn het werk van 2 moet doen.


Idd vaste telefonie opgezegd. Dus dat verklaart wss het rode service lampje


Begin in ieder geval maar met het uitzetten van de wifi op de V10, zolang je het superwifipunt aangesloten hebt, dat geeft al een verbetering. @Sportster 


En dat doe je door het wifi knopje een paar seconden ingedrukt te houden. Het wifi lampje op de modem moet uit staan.

 


Heb  je de wifi op de V10 al uitgezet @Sportster , zo ja, prima, zo nee, waarom niet?

 


Ik heb wel op het knopje gedrukt. Maar ik zie geen lampjes uit gaan. En ik ben verder niet zo kundig dus….


Ik heb wel op het knopje gedrukt. Maar ik zie geen lampjes uit gaan. En ik ben verder niet zo kundig dus….

Dat wifi-knopje op de V10 druk je zolang in totdat het lampje uitgaat, dat kan even duren @Sportster 

Met datzelfde knopje de wifi aanzetten duurt korter, maar uitzetten veel langer.

 


Maar mss vreemd… maar als ik de handleiding voor  het installeren van zo’n superwifipunt dan lees ik daar niets over. Alleen dat het automatisch wordt uitgezet in het modem


Maar mss vreemd… maar als ik de handleiding voor  het installeren van zo’n superwifipunt dan lees ik daar niets over. Alleen dat het automatisch wordt uitgezet in het modem

Dat zou inderdaad het geval moeten zijn. Kennelijk is daar iets niet goed gegaan. Op de modem zorgen dat wifi uit staat. Knopje wifi effe ingedrukt houden. Het wifi lampje moet uit staan als resultaat.


Het is gelukt 

👍


Het is gelukt 

👍

Mooi. Weer een blije KPN klant 😀


Hoi @Sportster! Welkom op de KPN Community! Ik zie dat @Roy74 je van goede hulp heeft voorzien! Dank daarvoor 🙂 . Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust!


Ik wil alleen nog graag zeker weten dat het rode service lampje idd veroorzaakt wordt door het vervangen ontbreken van een vaste telefoonlijn. Want die is idd opgezegd toen we hier naar toe zijn verhuisd 


Maak je gebruik van pairbonding @Sportster? Het kan geen kwaad als alle diensten werken maar het kan zijn dat een van de aders dan niet goed werkt. Je kan altijd even bellen met 0800-0402 en dan doen mijn collega's een lijnmeting.


Ik kan dat idd nog een keer proberen. Maar mijn laatste ervaring met de klantenservice over dit probleem met het rode lampje geeft me absoluut geen hoop


Ik kan dat idd nog een keer proberen. Maar mijn laatste ervaring met de klantenservice over dit probleem met het rode lampje geeft me absoluut geen hoop

Gewoon even aandringen op een lijnmeting en afhankelijk daarvan een storingsmelding laten aanmaken.


Reageer