Na onderhoud in de nacht van 21 op 22-11 krijg ik de melding dat het wachtwoord van mijn Wi-Fi niet juist is. Wij hebben niets veranderd. Modem opnieuw opgestart, telefoon opnieuw op gestart, niets helpt. Help
Hallo
Het lijkt erop dat jouw modem is teruggegaan naar het originele WiFi-wachtwoord. Dat staat achterop/onderop op een stickertje.
Dan kun je nu opnieuw het door jou gewenste wachtwoord in jouw modem zetten.
bron:
Inloggen webinterface
- Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
- Je hebt geen username meer nodig. Vul je wachtwoord in en log in.
Heb je eerder ingelogd en toen het wachtwoord zelf ingesteld? Gebruik dan deze.
Heb je nog niet eerder ingelogd, dan vind je het standaard wachtwoord op de sticker achterop het modem.
Wil je zelf een ander wachtwoord instellen? Ga dan na het inloggen in het linkermenu naar Instellingen en kies het tabblad Modemwachtwoord.
Ik ben mijn zelf ingestelde wachtwoord vergeten
Je kunt het wachtwoord resetten met de resetlink op de inlogpagina. Je wordt dan gevraagd de reset te bevestigen door (binnen 5 minuten) kort de Wifiknop op het modem in te drukken. Na enkele seconden is het wachtwoord gereset en kun je inloggen met het wachtwoord dat op de sticker staat achterop het modem.
Als je deze wachtwoordreset gebruikt wordt alléén het inlogwachtwoord gereset naar het wachtwoord dat op de sticker staat. Alle andere instellingen blijven zoals ze zijn. Dus je hoeft dan niet meer alles helemaal opnieuw in te stellen.
Instellingen Modems met KPN Software
Hieronder zie je een overzicht van instellingen die je in een modem met KPN Software kan aanpassen. Klik op de linkjes om meer over de specifieke instellingen te lezen.
-
Wifi instellingen wijzigen
-
Extra Wifi instellen
-
Gastwifi instellen
-
DNS aanpassen
-
DHCP instellingen aanpassen
-
DHCP Binding / Vast IP instellen
-
IPv4 / IPv6 Port Forward instellen
-
MAC filtering / Ouderlijk toezicht instellen
-
Firewall instellingen
Beste Noordzee,
Helaas werkt dit niet. Originele (wat op modem staat) wachtwoord ingegeven maar blijft zeggen onbekend wachtwoord
Goedemorgen
Is het inmiddels gelukt om weer verbinding te krijgen met je wifi netwerk? mocht dit niet het geval zijn, dan kun je je wifi wachtwoord ook op de volgende manier achterhalen;
- Sluit een laptop of computer via internetkabel aan op je Experia Box. Ga op het internet naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn.
- Voor de Box 12 staat het wachtwoord op je modem bij “Admin password”
- Als je bent ingelogd klik dan op het tabblad “Wifi”. Daar vind je de huidige wifi gegevens. Inclusief het huidige wachtwoord van je wifi.
Wil je ons laten weten of het op die manier wel is gelukt?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.