Skip to main content

Dag,

 

Ik wil graag verbinding maken met het WiFi-netwerk van de omvormer van mijn zonnepanelen, zodat ik de opbrengst kan monitoren. Mijn telefoon (iPhone) geef echter aan dat het netwerk niet als veilig wordt beschouwd (WPA/WPA2 (TKIP). Wat kan ik hieraan doen?

 

Groet,

Matthijs

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

TKIP is inderdaad een verouderde beveiligingsstandaard. Helaas kunnen wij zonder enige informatie omtrent welk merk en type omvormer kunnen weinig betekenen.

 

Is het niet mogelijk om de wifi op dat apparaat uit te zetten en deze aan te sluiten op het netwerk van de Experiabox?


Het WiFi netwerk wat de omvormer uitzend is een tijdelijk netwerk bedoelt voor tijdens de installatie. Na installatie gaat dit uit de lucht. Dan is het er niet meer. Dat dit tijdelijke netwerk als onveilig beschouwd word is misschien niet zo netjes, maar het geeft niet, je kunt dit gewoon negeren. Het netwerk is later toch weg. Na installatie is het de bedoeling dat de omvormer met de Experiabox verbonden is en zelf geen netwerk uitzend.

Sowieso kan KPN er niets aan doen uiteraard hé... Die heeft geen invloed op iets wat de omvormer uitzend.


Bedankt voor je reactie, Nick.

Ik snap dat het niet ernstig is, maar mijn telefoon weigert verbinding te maken. En dat heb ik - volgens mij - wel nodig om de omvormer verbinding te laten maken met mijn KPN WiFi-netwerk. Of snap ik het niet?


Het gaat overigens om de omvormer van Solar Edgar. Heb zowel de leverancier als de installateur al benaderd, maar niemand heeft de gouden tip.


Bedankt voor je reactie, Nick.

Ik snap dat het niet ernstig is, maar mijn telefoon weigert verbinding te maken. En dat heb ik - volgens mij - wel nodig om de omvormer verbinding te laten maken met mijn KPN WiFi-netwerk. Of snap ik het niet?

Ja, je snapt het goed. Is er geen knopje "Geavanceerd" ofzo waarmee je verder kunt?

Even een ander (ouder) toestel op zoeken. Dat zou een oplossing kunnen zijn. Maar eigenlijk zou de leverancier dit op horen te lossen.