Skip to main content
Beantwoord

Melding "Verbinding controleren, proxy en firewall controleren" bij zoekactie op internet

• August 5, 2025
  • 6 reacties
  • 105 keer bekeken

Als ik iets op wil zoeken op internet., krijg ik de melding : Duurt te land om te reageren. Verbinding controleren proxy en firewall controleren

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Jacobus A. Welkom op de KPN Community! Wat raar dat je deze melding krijgt wanneer je iets probeert op te zoeken. 

Dan is eigenlijk mijn eerste vraag: Gaat het wel goed dat als je bijvoorbeeld direct naar https://www.centraalbeheer.nl/ gaat? Gaat het alleen fout bij zoekacties? En kun je eens zoals ​@PeterG voorstelt een andere browser proberen, zoals Firefox of Edge? 

Dan ben ik benieuwd wat daarmee je bevindingen zijn. 

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 5, 2025

Wat? Waar?

Via Google? Zoek mogelijkheid app of website?

Graag iets meer context. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 5, 2025

Zoeken  via Google. Bijvoorbeeld Mijn Centraal beheer. Dan blijft het maar zoeken en uiteindelijk krijg ik de melding zoals bovenomschreven

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 5, 2025

😶

Dus dit geeft géén resultaat?

https://www.google.com/search?q=centraal+beheer

Welke browser? Windows 11, hoop ik wel.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 8, 2025

Hoi ​@Jacobus A. Welkom op de KPN Community! Wat raar dat je deze melding krijgt wanneer je iets probeert op te zoeken. 

Dan is eigenlijk mijn eerste vraag: Gaat het wel goed dat als je bijvoorbeeld direct naar https://www.centraalbeheer.nl/ gaat? Gaat het alleen fout bij zoekacties? En kun je eens zoals ​@PeterG voorstelt een andere browser proberen, zoals Firefox of Edge? 

Dan ben ik benieuwd wat daarmee je bevindingen zijn. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 17, 2025

Eindelijk een goede technische man aan de lijn te hebben gekregen van KPN. Heeft alles nagekeken en doorgemeten. Blijkt dat mijn telefoonlijn overbelast te zijn. Elke keer als in op internet ga plaatst hij mij achteraan de aanvraag. Het duurt te lang om te wachten op glasvezel van KPN, stap ik over op Solcon. (is ook van KPN) Deze werkt via de glasvezel van de Delta. Ben druk bezig om over te stappen.

Ook als ik op mijn mobiele telefoon bezig was en gebruik maakte van WIFI, bleek bij onvoldoende verbinding dat hij MB snoepte van mijn MB te goed van mijn telefoon. Al met al niet leuk.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 18, 2025

Dat zou er goed mee te maken kunnen hebben, als je nu een DSL-verbinding hebt die niet zo snel is. Dan is het ook zeker aan te raden om op glasvezel over te stappen als dat toch beschikbaar is in de woning. En je kunt dan ook semi bij KPN blijven door te kiezen voor Solcon. Je kunt dan ook blijven profiteren van Solcon Combivoordelen met je eventuele KPN Mobiel abonnementen. 

Ik denk dat dit wel de juiste beslissing is. Als KPN Netwerk in de toekomst nog glasvezel gaat aanleggen in de woning, kun je altijd weer terug komen naar KPN :)