Skip to main content
Beantwoord

Melding WiFi niet beveiligd

  • July 26, 2020
  • 7 reacties
  • 161 keer bekeken

Mijn wifi is niet beveiligd. Het geeft aan dat die open is.

Weet iemand wat ik moet doen om mijn wifi te beveiligen?

Beste antwoord door Chrizziey

Dat maakt niet zoveel uit @pjvlaar. Zolang het WiFi netwerk maar de tekst '’Beveiligd netwerk'’ aangeeft. De ethernet haalt gewoon de naam uit het modem, dat is enkel een naam. Zoals bij mij heet het gewoon '’Netwerk 3'’, en komt niet eens in de buurt van de naam van mijn WiFi netwerk.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

  • July 26, 2020

Hallo @pjvlaar , welk merk en type modem heb je?

Gebruik je nog andere wifi-apparaten waarop je (men) in kan loggen of alléén het modem?

 


Forum|alt.badge.img+16
  • July 26, 2020

Hallo @pjvlaar,

Via deze servicetool is het mogelijk je wachtwoord in te stellen om je wifi netwerk te beveiligen. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2020

Wachtwoord heb ik gewijzigd. Maar wifinaam kan ik niet aanpassen. Wifi is nog steeds niet beveiligd.


Forum|alt.badge.img+16
  • July 26, 2020

Wachtwoord heb ik gewijzigd. Maar wifinaam kan ik niet aanpassen. Wifi is nog steeds niet beveiligd.

Log dan even in op 192.168.2.254 of via mijnmodem.kpn, hier dien je de eerste keer bij de oudere modems het wachtwoordveld leeg te laten. Bij de v10a en box 12 dien je in te loggen middels het admin password op de achterzijde van het modem. 

Daar kun je via wifi je SSID aanpassen en een wachtwoord bedenken. Daarna zou het modem gewoon beveiligd moeten zijn. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2020

Wifi naam heb ik gewijzigd. Wifi geeft aan dat die beveiligd is.

Maar via ethernet geeft die nog mijn oude naam aan. Is die wel beveiligd?


Forum|alt.badge.img+16
  • Antwoord
  • July 26, 2020

Dat maakt niet zoveel uit @pjvlaar. Zolang het WiFi netwerk maar de tekst '’Beveiligd netwerk'’ aangeeft. De ethernet haalt gewoon de naam uit het modem, dat is enkel een naam. Zoals bij mij heet het gewoon '’Netwerk 3'’, en komt niet eens in de buurt van de naam van mijn WiFi netwerk.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2020

Bedankt!!