Skip to main content

Mijn wifi is niet beveiligd. Het geeft aan dat die open is.

Weet iemand wat ik moet doen om mijn wifi te beveiligen?

Hallo @pjvlaar , welk merk en type modem heb je?

Gebruik je nog andere wifi-apparaten waarop je (men) in kan loggen of alléén het modem?

 


Hallo @pjvlaar,

Via deze servicetool is het mogelijk je wachtwoord in te stellen om je wifi netwerk te beveiligen. 


Wachtwoord heb ik gewijzigd. Maar wifinaam kan ik niet aanpassen. Wifi is nog steeds niet beveiligd.


Wachtwoord heb ik gewijzigd. Maar wifinaam kan ik niet aanpassen. Wifi is nog steeds niet beveiligd.

Log dan even in op 192.168.2.254 of via mijnmodem.kpn, hier dien je de eerste keer bij de oudere modems het wachtwoordveld leeg te laten. Bij de v10a en box 12 dien je in te loggen middels het admin password op de achterzijde van het modem. 

Daar kun je via wifi je SSID aanpassen en een wachtwoord bedenken. Daarna zou het modem gewoon beveiligd moeten zijn. 


Wifi naam heb ik gewijzigd. Wifi geeft aan dat die beveiligd is.

Maar via ethernet geeft die nog mijn oude naam aan. Is die wel beveiligd?


Dat maakt niet zoveel uit @pjvlaar. Zolang het WiFi netwerk maar de tekst '’Beveiligd netwerk'’ aangeeft. De ethernet haalt gewoon de naam uit het modem, dat is enkel een naam. Zoals bij mij heet het gewoon '’Netwerk 3'’, en komt niet eens in de buurt van de naam van mijn WiFi netwerk.


Bedankt!!