Skip to main content
Beantwoord

Meldingen op overheidssites dat de sites onveilig zijn (kan sites nu ook niet openen)

• December 15, 2025
  • 31 reacties
  • 293 keer bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

• Auteur
  • Topper
  • December 18, 2025

Beste TDN, bedankt voor jouw hulp. Ik heb het geprobeerd, maar helaas blijf ik de foutmeldingen krijgen.

JanD
Superuser
  • December 18, 2025

Als het via de hotspot op de pc ook al fout gaat, zit het dus duidelijk in een instelling in de pc.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Poeh, dan moet het inderdaad iets in de laptop zijn. Maar wat? Even ter samenvatting: 

• Het gaat in meerdere webbrowsers (Edge en Chrome) mis
  • Antivirus (Windows Defender) uitzetten maakte geen verschil
  • SSL status wissen via internet eigenschappen hielp niet
  • De webbrowsers zijn bijgewerkt en up to date, geen extensies

Je hebt het zo te lezen met Edge en Chrome geprobeerd, zou je, puur als test, Firefox eens willen downloaden en die willen testen? 

Als je die nog nooit eerder hebt gebruik dan zou je daar een schone lei moeten hebben en kunnen we nauwkeuriger zien of het hem dan in de browserinstellingen zit of iets in de laptop zelf is. 

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 18, 2025

Misschien een rare vraag maar welke versie van Windows heb je draaien….?

Edit: Dat is al gevraagd…. Gebruik je nog iets van Ad-Blockers, privacy modus, VPN of heb je tussen je modem en je computer nog een switch, gebruik je Wifi of een netwerkkabel, bij netwerkkabel, gebruik je een gewone netwerkkaart of gebruik je een USB dongel….

• Auteur
  • Topper
  • December 22, 2025

Ik heb zojuist Firefox op mijn laptop geïnstalleerd, na een tip van Sanne van KPN, en via Firefox lukt het wel probleemloos in te loggen op alle sites van de overheid! Het duurt alleen even, alvorens de sites geopend worden, maar het werkt via Firefox en dat is de hoofdzaak. 

JanD
Superuser
  • Antwoord
  • December 22, 2025

Dan ligt het dus duidelijk aan een instelling binnen je eerder gebruikte browser ​@GiovanniKur .

Een oplossing kan zijn de browser verwijderen en opnieuw installeren of deze terugzetten naar standaard instellingen en van daaruit weer aan persoonlijke instellingen aanpassen en steeds even kijken of je de overheid nog kunt bereiken, zo gauw als je merkt dat een site niet meer werkt, weet je dat jey aan die bewuste instelling ligt.