Goededag
Â
Ik zit op internet met een bekabelde pc rechtstreeks naar een kpn box 12, ik had er zelf allemaal cat6 kabels tussen zitten maar nu kabels die ik van de kpn toegestuurd heb gekregen om uit te proberen.
Het geval is als volgt ik zit een avondje te youtuben en merk dat de verbinding trager wordt langere laadtijden etc etc dan open ik een nieuw browser window in firefox om dan vervolgens naar een site te gaan die ik ook regelmatig bezoek, twitter, reddit, 9gag, geen een pagina te openen connection timed out. ook mobiele apparaten beginnen dan te zeuren over de wifi verbinding en de google home geeft ook aan geen verbinding meer te hebben met internet
Â
ik zet dan de kpn box en het glasvezel kastje beiden voor enkele minuten uit en schal ze daarna weer in en ik heb weer een goede verbinding.
ik heb hierover al meerdere keren contact opgenomen met kpn en ze kunnen me niet helpen, behalve op afstand mijn modem opnieuw opstarten en kabels opsturen.
dit begint aardig frustrerend te worden zeker voor de abonnement kosten die ik iedere maand moet aftikken voor een slecht functionerende verbinding.
ik heb al verschillende suggesties van de forum leden gevolgd een “schone installatie” dank u daarvoor ik ben een halve dag bezig geweest om iedere smart switch weer op het wifi netwerk te krijgen vooral de plafond ventilators waren grappig.
het vijf minuuten stroomloos maken van zowel het modem als het glasvezel kastje enkel de pc aansluiten en alle andere apparatuur afkoppelen niet helpt ik wordt er moedeloos van en overweeg zelfs het ondenkbare terug naar ziggo zei boden in ieder geval stabiel internet