Op 4 januari hebben wij een aanvraag gedaan voor de overstapservice van Odido naar KPN, na een hoop ellende mbt de Odidio service verlening,
Netjes pakket gekregen en aansluitdatum was 5 februari. Op die dag ook een mail gekregen dat de aansluiting geactiveerd was en vervolgens het hele netwerk aangesloten. 2 dagen keurig gedraaid, Wifi was sterk verbeterd en bekabeld hetzelfde resultaat.
Echter gisteren op 7 februari in de ochtend was ineens het internet signaal weg. In de meterkast was er ook geen groen lichtje meer op glasvezel. Na een telefoontje met de helpdesk (die niet konden helpen) is er een afspraak met een monteur gemaakt op 15 februari(!!!). Dat betekent dus gewoon dat wij 8 dagen geen internet of tv beschikbaar is. Ik heb een thuis kantoor en dat is volledig onacceptabel. Als tussenoplossing wordt een een noodset gestuurd waarmee we dan enigszins connectivity moeten hebben. Wat nog moet blijken, aangezien dat pakket er ook nog niet is. Ik vroeg gisteren of ik het kon ophalen en dat kon bij de Mediamark. Zegt ze doodleuk: kan je dat morgen ophalen. Dus ik zeg dat kan je dat ook naar mijn thuisadres sturen. Maar de order was al ingelegd en kan niet meer gewijzigd worden. Hetzelfde geldt voor mijn aansluitdatum, die met de planning van de monteur verzet is naar 15 februari. Blijkbaar is het KPN systeem dusdaning dat als er iets gewijzigd wordt, ze niets meer kunnen terugdraaien.
Vanochtend (nadat ik dat gisteren ook al geprobeerd had en die belt gewoon niet meer terug) weer een klacht proberen in te leggen. Is niet mogelijk wordt er gezegd, want het is wat het is. De aansluitdatum staat op de 15de en daar kan niks meer aan veranderd worden. Daarvoor moet de monteur op locatie komen. Als tip werd er gegeven om Odido te bellen, want die hadden NOOIT mogen afsluiten. Wat ook compleet onzin is, aangezien Odido aangeeft van hetzelfde netwerk als KPN gebruik te maken en er simpelweg geen 2 abbonnementen tegelijkertijd actief kunnen zijn op hetzelfde netwerk, dus overstapservice is niet eens van toepassing.
Ik als klant heb ik de volgende vragen:
- Op Mijn KP kan ik morgen een monteur laten komen, waarom duurt die door jullie gepland tot 15 februari?
- Hoe kan het dat anno 2024 zo’n groot bedrijf niet in staat is om hun eigen netwerk te managen en verkeerde changes terug te draaien? En naar Odido wijzen die echter gebruik maken van jullie netwerk om mij weer te laten activeren. Dat is dus gewoon niet mogelijk.
- Hetzelfde geldt voor jullie systemen: Als er iets wordt ingevoerd dan is er niks of niemand die dat kan wijzigen op terugdraaien. Hoe is dat mogelijk in de huidige technology?
- Ik ben een nieuwe klant, met meteen de ellende hierboven. Er wordt gewoon opgehangen door medewerkers, gezegd dat ik naar de toekomst moet kijken en niet moet blijven hangen in de negativiteit en dat soort zaken. Ik kan geen gebruik maken van de services, en heb de overstap service ingeschakeld om dit te voorkomen.. Hoe kan ik niet anders dan zwaar gefrustreerd zijn?
Ik ben met aan het beroepen op hoe ik dit anders kan oplossen, want blijkbaar heeft KPN er geen enkele problemen mee om mij te vertellen dat (in een huishouding waar mijn thuiskantoor is en waar alle onze apparatuur samenhangt met internet), we gewoon 8 dagen kunnen wachten op een monteur.