Skip to main content

Sinds kort heb ik een KPN internet thuis abonnement. Wij hebben een glasvezel aansluitpunt in de meterkast op de begane grond. Wij wonen op de tweede verdieping. Er loopt alleen een coax kabel van de meterkast naar onze verdieping. Wij zijn daarom genoodzaakt om de router beneden in de meterkast te plaatsen. Resultaat: wifi werkt niet goed in ons appartement.
 

Nu vroeg ik mij af wat de beste mogelijkheid is: een UTP kabel doortrekken naar onze verdieping, of een wifi versterker plaatsen. Daarnaast is mij niet geheel duidelijk of het aan KPN is om hierbij te helpen.

KPN zal niet echt verder helpen als de verbinding is opgeleverd. Je kan het beste zelf een UTP-kabel naar boven trekken en daar de router neerzetten. UTP-kabels zijn in diverse lengtes verkrijgbaar, en zolang je Cat5E of Cat6 voor je kabel gebruikt, heb je ook over wat langere afstand een goed werkende verbinding.


Ik zou vanaf NT naar je woning een UTP leggen en daar modem neerzetten. en anders wifi punten in je woning neerzetten met een kabel naar je modem.

 

Maar beste lijkt mij gewoon je modem van KPN in je woning te hebben.

COAX eruit en UTP erin.