Skip to main content

Ik woon sinds kort in een appartement van +/- 90 vierkante meter.

Het modem staat in de meterkast naast de voordeur.in de overdekte galerij.

Ik heb glasvezel 100 Mbit.

In de woonkamer snelheidstest gedaan, dan zit ik op 20 Mbit max.

Ga ik op het balkon(loggia) zitten dan kom ik niet hoger dan 8Mbit.

Ik vond dat niet heel hoog, dus 2 superwifi punten gehuurd.

Deze geven geen verbetering, de wifi manager opgestart, koffie gezet, maar geen verbetering.

Toen naar kpn gebeld, maar het resultaat blijft dezelfde.

Is er op een andere wijze nog wat te halen.

 

 

 

 

 

 

Lopen er geen leidingen van de meterkast naar uw huis? Een monteur zou dan een internetkabel daar doorheen kunnen trekken zodat die het modem in het appartement kan plaatsen.


Een kabel het appartement in leggen is de enige manier om dit echt significant te verbeteren.

Draadloze SuperWiFi's werken ook gewoon op WiFi. Als uw mobiel of laptop geen goed WiFi signaal krijgt, dan krijgt een draadloze SuperWiFi dat ook niet. Iets wat die niet krijgt kan die niet doorgeven ook.


Dank, maar wat voor een kabel dan, de glasvezel gaat niet verder dan de meterkast.

 


Dank, maar wat voor een kabel dan, de glasvezel gaat niet verder dan de meterkast.

 

FTP kabel (netwerk), zie Voorbeeld.


Het modem kan met elke internetkabel worden verbonden met het glasvezelkastje zolang deze categorie 5e of hoger is. Dus je wilt een cat5e, cat6, of cat6a kabel.


Dank, maar wat voor een kabel dan, de glasvezel gaat niet verder dan de meterkast.

 

FTP kabel (netwerk), zie Voorbeeld.

UTP kabel. FTP is hetzelfde maar extra afgeschermd. Er zit een extra laagje aluminiumfolie in de buitenmantel. Dat is leuk, maar in een woonhuis nergens voor nodig.


Dat er leidingen lopen klopt wel, maar waar die naar toe gaan??

Zou een monteur van kpn uitkomst kunnen bieden?


Dank, maar wat voor een kabel dan, de glasvezel gaat niet verder dan de meterkast.

 

FTP kabel (netwerk), zie Voorbeeld.

UTP kabel. FTP is hetzelfde maar extra afgeschermd. Er zit een extra laagje aluminiumfolie in de buitenmantel. Dat is leuk, maar in een woonhuis nergens voor nodig.

Als hij van buiten naar binnen via leidingen moet lopen zou ik persoonlijk voor een FTP kabel gaan.


Dat er leidingen lopen klopt wel, maar waar die naar toe gaan??

Zou een monteur van kpn uitkomst kunnen bieden?

Kan je toevallig een foto delen van je meterkast? En dan het liefst inclusief de loze leidingen? 


Dat is een zooitje maar daar komen ze.

 


En nog een .

 


Das dezelfde zie ik nu


Je oude ISRA zat hier ook en vanuit daar loopt er een kabel naar de woonkamer. Wij kunnen deze gewoon vervangen zodat je modem weer in je woning kan staan en je een perfecte verbinding hebt. 
 

Een monteur kunt u zelf boeken op onze website, kosten zijn €70 + materiaalkosten van +/- €20. Uiteraard kunt u het ook zelf proberen maar het is zonde als dit niet lukt en KPN alsnog moet komen, dan heb je dubbele kosten gemaakt.


Ziet er hartstikke netjes uit. Maar er komen bij mij een paar vragen bovendrijven. 

Zit dat kabeltje in dat schuime kastje? Dat is van de telefoonlijn. Die gebruikt u toch niet meer nu met glasvezel? 

Helemaal rechts in de kabelgoot onder dat plakband zie ik grijze kabels. Die zien eruit als utp kabels. Waar gaan die naar toe?


Daar overvraag je me, ik zou het niet weten.

Ik denk dat ik de raad van de kpn monteur regio europoort opvolg.

Ik dank jullie voor het meedenken.


kpn kan dit goed voor je fixen


 

laat hem dan ook meteen goed naar de glasvezel ONT kijken. deze zit niet ver genoeg naar boven waardoor deze nu niet geborgd is achter het lipje hiervoor.


Ok dank je wel.


a.s. maandag komt de monteur.

We gaan het meemaken.

 

 

 

 


Naar aanleiding van de berichten heb ik een paar vragen..

Ik zie dat u een dvs systeem in uw netwerk heeft hangen. Heeft u dit op eigen initiatief gedaan? En zijn de dvs kastjes pasgeleden aangekocht of al lang geleden? Heeft u de installatie zelf gedaan of bent u geholpen? Gewoon puur uit interesse deze vragen.. Groetjes!


In mijn vorige woning zat het aansluitpunt van kpn links in de woonkamer, en van ziggo rechts, en de indeling was zodanig dat de tv aan de rechtse kant moest komen.

En ik had al jaren kpn,  toen dus gekocht en aangesloten, zelf gedaan was vrij simpel.

 


Nou de man van future connections is geweest, ingehuurd door kpn.

Die stelde allerlei vragen over de snelheid, Ik zei Ik wil het modem in de woonkamer meer niet.Toen resette hij het modem, ik weer ik wil het modem in de woonkamer.

In de woonkamer zaten 2 loze aansluitingen maar hij kreeg het niet voor elkaar om de leiding  in de meterkast te vinden, ik werk nog niet zo lang voor kpn was het excuus.

Ik merkte aan alles dat kabeltrekken niet in zijn functieomschrijving stond.

Ik zei toen dan schiet ik er geen klote mee op,  wilt u dat woord niet meer gebruiken, anders ben ik weg, ga dan maar zei ik want dit schiet niet op.

Toen ik de monteur online bestelde, werd er gevraagd om het probleem te omschrijven.

Dit heb ik gedaan, en dan komt er iemand die van toeten noch blazen weet, zonder kabel,  en alleen wat meetapparatuur.

Kortom een zwaar teleurgestelde klant van kpn.

 

 


Heeft de monteur wel een nieuwe afspraak gemaakt met een collega welke wel geschikt is?


Nee, ik heb nog telefonisch contact gehad met kpn, de monteur had het karwei afgemeld, als agressieve klant, nu moet er eerst een gesprek plaatsvinden, met de afdeling beveiliging en weet ik wat nog meer.

Maar in de tussentijd kan ik geen afspraak maken, en mijn kant van het verhaal doet er niet toe.

Ik heb gezegd dat ik daar niet blij mee ben, en uiteraard begreep de meneer van kpn dat, alleen dat gaat niets veranderen aan  de zaak.

Dus nu 2 a 3 weken weer wachten.


De keren dat ik met die reden een bon heb afgemeld zijn gelukkig op 1 hand te tellen. En dat is altijd als het persoonlijk is gemaakt. Frustratie naar KPN kan ik meestal niet waarderen maar snap ik vaak wel en dat moet ook kunnen. Jammer dat het daar zo’n moeite kost om een kabel te laten trekken.


Reageer