Skip to main content

Ik woon sinds kort in een appartement van +/- 90 vierkante meter.

Het modem staat in de meterkast naast de voordeur.in de overdekte galerij.

Ik heb glasvezel 100 Mbit.

In de woonkamer snelheidstest gedaan, dan zit ik op 20 Mbit max.

Ga ik op het balkon(loggia) zitten dan kom ik niet hoger dan 8Mbit.

Ik vond dat niet heel hoog, dus 2 superwifi punten gehuurd.

Deze geven geen verbetering, de wifi manager opgestart, koffie gezet, maar geen verbetering.

Toen naar kpn gebeld, maar het resultaat blijft dezelfde.

Is er op een andere wijze nog wat te halen.

 

 

 

 

 

 

Een kabel”trek” , route zoek, gaten boor probleem dus, lijkt meer een klus voor een ander soort vakgebied, een klussenmens (v/m).


Een kabel”trek” , route zoek, gaten boor probleem dus, lijkt meer een klus voor een ander soort vakgebied, een klussenmens (v/m).

Het koper Isra zit ook in de mk. Dus in dit geval is het gewoon een utp kabel aan de telefoniekabel vast knopen en doortrekken. Half uurtje werk en dan kan het modem weer in de woonkamer. 


In dit geval wel, ik bedoelde het meer in het algemeen.
Een servicemonteur moet van vele markten thuis zijn en niet iedereen is daar geschikt voor ( of heeft niet overal even veel zin in :-/   )
Dan wel heeft de spullen er niet voor bij de hand.


Wtf niet normaal zeg tis toch duidelijk dat je dat niet richting hem bedoelde 


Dat zei ik ook maar dat mocht niet meer baten


Ik zei toen dan schiet ik er geen klote mee op,  wilt u dat woord niet meer gebruiken, anders ben ik weg, ga dan maar zei ik want dit schiet niet op.

En met ‘vleeswaren’ smijten zit inderdaad niet iedereen op te wachten, dat had je ook netter kunnen zeggen @toinek51 


Dat klopt helemaal, maar soms ontschiet er wel eens wat, en dat is niet altijd even leuk.

Maar iedereen wordt wel eens teleurgesteld, en weer verder.


@toinek51 , Weet jij waar die grijze kabel naartoe loopt?

 

Dat lijkt immers een UTP netwerkkabel te zijn. Kan je anders eens een foto plaatsen van dat doorzichtige plugje aan het einde an de kabel?


 


Maar weet je ook waar deze naartoe loopt ? 
Woonkamer, gang enzv ?


Volgens mij de slaapkamer


Jammer, ook dit blijkt een telefoonkabel en ook die is heel eenvoudig te vervangen door een cat 6 (of cat5e) netwerkkabel.


Het zou een utp kabel kunnen zijn waar ze een telefoon stekkertje opgezet hebben.


Volgens mij de slaapkamer

Ik zie nog een grijze kabel je modem in gaan, is deze van het TV kastje ?
Als dit het geval is, dan loopt er dus een netwerkkabel naar binnen.


Dit zit naast de aansluitingen van ziggo, zou dit wat zijn?

 


Dit zit naast de aansluitingen van ziggo, zou dit wat zijn?

Dat is utp of telefoon. Maar als het telefoon is, dan kan dat blokje met Nika erop vervangen worden door een utp poortje. Er ernaast kan er dan nog één gezet worden voor het geval er 2 utp kabels naar deze wandcontactdoos lopen.


Je kan het grijze blokje eruit klikken met het lipje, wat voor kabel zit erachter ? Kan je hier een foto van maken ?


 


...


Beetje onduidelijke foto, maar dit lijkt mij een UTP kabel. 


 


Je doet nu oprecht al het werk wat de monteur had moeten doen… hier twee uiteinden opzetten en klaar is kees. Maar voor de monteur is dat hoogstens 5 minuten werk maar voor u minimaal een uur als het in 1 keer goed gaat. Baal er oprecht van dat de 1e monteur aangaf dat het niet zijn werk is want dat is het wel. 


Ja de monteur stak er een of andere meter of kabel in, maar daar bleef het bij.

 

 


Op die grijze kabel, wat staat daar voor een tekst op? Probeer dat eens goed op de foto te krijgen of over te schrijven. Ik heb namelijk sterk de indruk dat dit al een netwerkkabel is en dat dit met 5 minuten om te bouwen is naar een werkende kabel


Ik ben bang dat dit gewoon een vieraderige kabel is waarbij de vier middelste pinnen van de RJ45 poort gebruikt zijn met de pin layout van een RJ11 telefoon poort.

Ik denk niet dat er al een cat 5e of cat 6 kabel naar de meterkast loopt.

Maar dat geeft niet want het is een fluitje van een cent om de telefoonkabels die er lopen te vervangen door netwerkkabels.


Reageer