Skip to main content

Ik woon sinds kort in een appartement van +/- 90 vierkante meter.

Het modem staat in de meterkast naast de voordeur.in de overdekte galerij.

Ik heb glasvezel 100 Mbit.

In de woonkamer snelheidstest gedaan, dan zit ik op 20 Mbit max.

Ga ik op het balkon(loggia) zitten dan kom ik niet hoger dan 8Mbit.

Ik vond dat niet heel hoog, dus 2 superwifi punten gehuurd.

Deze geven geen verbetering, de wifi manager opgestart, koffie gezet, maar geen verbetering.

Toen naar kpn gebeld, maar het resultaat blijft dezelfde.

Is er op een andere wijze nog wat te halen.

 

 

 

 

 

 

Itt industries lan connect 5e pvc utp.......... en dan gaat ie de muur in, dat kan ik niet lezen.


Itt industries lan connect 5e pvc utp.......... en dan gaat ie de muur in, dat kan ik niet lezen.

Dan is de kabel geschikt. Kwestie van nieuwe uiteinden op zetten en klaar is kees. 


Moet ik hem wel vinden in de meterkast toch? en die uiteinden waar koop je die?


Ik zou gewoon op garantie basis een nieuwe monteur laten komen 


Dan moet ik 3 weken wachten, want ik sta nu als agressief te boek.


Dan moet ik 3 weken wachten, want ik sta nu als agressief te boek.

Ja dat is verveld, wellicht kan een moderator hierin bemiddelen ?
En anders zit er niks op dan wachten.


Moet ik hem wel vinden in de meterkast toch? en die uiteinden waar koop je die?

Een netwerkkabel die je door een electriciteitsbuis trekt behoort eigenlijk een stugge netwerkkabel te zijn die aan beide zijden afgemonteerd is op een wandcontactdoos.


Dan moet ik 3 weken wachten, want ik sta nu als agressief te boek.

Ja dat is verveld, wellicht kan een moderator hierin bemiddelen ?
En anders zit er niks op dan wachten.

Wtf is dat voor soort status die je krijgt dan...


 


Zou dit wat zijn.


Dan moet ik 3 weken wachten, want ik sta nu als agressief te boek.

Ja dat is verveld, wellicht kan een moderator hierin bemiddelen ?
En anders zit er niks op dan wachten.

Wtf is dat voor soort status die je krijgt dan...

Ik denk als een monteur de situatie onveilig acht zullen ze daar een status voor hebben, om de klant af te laten koelen denk ik @Ik_Combineer ?


Ja dat is een kant van het verhaal.


Dan moet ik 3 weken wachten, want ik sta nu als agressief te boek.

Ja dat is verveld, wellicht kan een moderator hierin bemiddelen ?
En anders zit er niks op dan wachten.

Wtf is dat voor soort status die je krijgt dan...

Ik denk als een monteur de situatie onveilig acht zullen ze daar een status voor hebben, om de klant af te laten koelen denk ik @Ik_Combineer ?

Zeker, alleen over dit proces wil ik ivm de veiligheid van monteurs niet te veel vermelden. Alleen er zijn inderdaad afmeldredens als "agressieve klant" zoals Toinek meldt.

@toinek51 ik had je ook een privé bericht gestuurd met tips, dit is te lezen door te klikken op de link in de email of door rechtsboven op je profielfoto te klikken en dan privé berichten. Misschien heb je daar wat aan.


In de woonkamer kunt u een rj45 doos installeren op die kabel. (Zie deze Amazon pagina) en in de meterkast zou een connector zoals u eerder heeft gedeeld werken. 

 

In principe is dit echt 2/3 minuten werk voor ons alleen doet een KPN Monteur dit misschien +/- 100 keer per maand en u maar een keer in uw leven. Bij nieuwe collega's zie ik vaak dat ze het de eerste 10 of 20 keer fout doen voordat ze door hebben hoe het moet. Dus ik adviseer eigenlijk altijd om het door KPN te laten doen indien mogelijk.


Hè wat rot dat de hele situatie zo gelopen is @toinek51. Wél fijn om te zien dat je hier zo goed op weg geholpen wordt door onze community.

Ben je intussen verder gekomen? Zo niet, laat het dan weten. Ik weet zo uit mijn hoofd niet of ik iets met die status kan waarmee de vorige monteursbon afgemeld is, maar ik wil met alle plezier voor je kijken wat ik kan doen.


Update, ik heb gisteren een  telefoontje gekregen van de regiomanger monteurs.

Ik heb daar mijn  verhaal mogen doen, en de lucht is weer opgeklaard.(hoop ik)

Vandaag is een andere monteur geweest (hij is opleider/coach van beginnende monteurs)

Wat zal ik zeggen in 1 woord geweldig, het was zo gepiept, ik heb nu ook de snelheid waarvoor ik betaal.

Ben weer helemaal happy.


Update, ik heb gisteren een  telefoontje gekregen van de regiomanger monteurs.

Ik heb daar mijn  verhaal mogen doen, en de lucht is weer opgeklaard.(hoop ik)

Vandaag is een andere monteur geweest (hij is opleider/coach van beginnende monteurs)

Wat zal ik zeggen in 1 woord geweldig, het was zo gepiept, ik heb nu ook de snelheid waarvoor ik betaal.

Ben weer helemaal happy.

En die melding is weg?


Update, ik heb gisteren een  telefoontje gekregen van de regiomanger monteurs.

Ik heb daar mijn  verhaal mogen doen, en de lucht is weer opgeklaard.(hoop ik)

Vandaag is een andere monteur geweest (hij is opleider/coach van beginnende monteurs)

Wat zal ik zeggen in 1 woord geweldig, het was zo gepiept, ik heb nu ook de snelheid waarvoor ik betaal.

Ben weer helemaal happy.

Super fijn om te horen!

Update, ik heb gisteren een  telefoontje gekregen van de regiomanger monteurs.

Ik heb daar mijn  verhaal mogen doen, en de lucht is weer opgeklaard.(hoop ik)

Vandaag is een andere monteur geweest (hij is opleider/coach van beginnende monteurs)

Wat zal ik zeggen in 1 woord geweldig, het was zo gepiept, ik heb nu ook de snelheid waarvoor ik betaal.

Ben weer helemaal happy.

En die melding is weg?

Hier zal KPN denk ik niks over willen zeggen. Vast dat er ergens een notitie staat over dit voorval maar ook dat er is gepraat en het is opgelost. 


Fijn om te horen!
Hoe hebben ze het uiteindelijk opgelost ? 


er zat nog een oude kabel, die geschikt was, 

andere stekkertjes er op bevestigd en klaar was het.


@toinek51 Wat fijn dat het zo opgelost is, dankjewel voor het delen!


Reageer