Skip to main content

Ik heb een bekabeld WiFi punt in de huiskamer staan. Ik gebruik net analyser om de snelheid te testen. Ik doe dat met een IPad Pro en met een iPhone 12. Ze zijn allebei (draadloos) verbonden met hetzelfde WiFi punt. Ik heb hetzelfde gedaan met de speedtest op KPN.com. De iPad geeft een snelheid aan van 90 mbps en de iPhone geeft een snelheid aan van 5 mbps. 

De snelheid is soms zo laag dat de MijnKPN aangeeft dat mijn iPhone niet is verbonden met WiFi. 

Dir heeft ook gevolgen voor het vinden van mijn Sonos apparatuur. Ik kan het niet aansturen met de iPhone (Sonos is niet gevonden), maar wel met mijn iPad. 

Ik heb alles al gereset, maar niets helpt. Hebben jullie nog een oplossing?

@Lintzaag waar het op lijkt is dat de iPhone geen verbinding maakt met het wifi punt. Zou je eens kunnen kijken of je wel verbinding kunt maken op het moment dat je de wifi van het modem uitzet? 


Ik kan je oplossing nu niet testen omdat ik helemaal geen internet meer heb. Overmorgen komt er een monteur. 


Zou je in dat geval na het vertrek van de monteur even een dag kunnen kijken of het goed blijft en laten weten of het opgelost is?


De box waar de glasvezel binnenkwam was stuk. Die is vervangen en inmiddels werkt alles weer. 


Grappig dat de iPad er geen last van had een je iPhone wel. Blij dat het in ieder geval opgelost is! 


Ik was geswitcht van 100 mbps naar 500 mbps. Dat was blijkbaar de genadeklap voor het  glasvezel kastje.