Skip to main content
Beantwoord

Microsoft websites laden niet of traag

• December 22, 2025
  • 7 reacties
  • 87 keer bekeken

Pagina's van Microsoft, zoals Hotmail etc. alsmede sommige andere websites waar je moet inloggen, laden niet of in sommige browsers zeer traag. Ik werk met Windows 10 pro. Wat ik al heb geprobeerd;

• alle browsers verwijderen en op nieuw installeren
  • cookies en caches leegmaken.
  • netwerk opnieuw installeren.
  • modem herstarten

Ik kan wel mijn e-mail gebruiken met de Microsoft e-mail app op pc. Maar niet inloggen via browser bij Microsoft. Op al mijn pc's (één bekabeld en twee via wifi) treedt het probleem op. Een enkele keer kan ik alleen via Firefox- browser op bekabelde pc nog inloggen bij Hotmail / live etc.) 

Beste antwoord door AriënC

Ik raad aan om eens in je modem in te loggen, en daar IPv6 uit te schakelen. Deze functie wil regelmatig wel eens zorgen voor problemen. 

7 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Zakkenwasser . Welkom hier.

Hoi, dank voor je duidelijke uitleg en fijn dat je al zoveel zelf hebt getest.

Vervelend dat Microsoft pagina’s zoals Hotmail en Live zo slecht laden of helemaal niet openen in de browser, zeker als dit op al je pc’s speelt. Goed om te horen dat mail via de Microsoft Mail app wel werkt, dat helpt bij het afbakenen. Om dit verder uit te zoeken moeten we inderdaad even de standaard checks langsgaan. Wil je daarom het volgende met ons nalopen?

Hoe ben je precies aangesloten → Gaat het om een rechtstreekse bekabelde verbinding op het modem of zit er nog iets tussen zoals een switch of powerline adapters?

Welk modem gebruik je precies van KPN?

En als je 'gewoon’ aan het browsen bent? Is de snelheid dan wel goed? 

• Auteur
  • Topper
  • December 25, 2025

Hallo Erwin,

Het betreft de KPN Box 12.
Één pc zit daar direct bekabeld op aangesloten.
De andre pc's gebruien de WiFi functie. 

De snelheid bij browsen is op meeste pagina's prima.
Echter microsoft alsmede enkele andere sites niet.

B,v. Het inloggen bij https://laposta.nl waarvoor ook een microsoft e-mailadres nodig is om te kunnen inloggen, lukt ook niet meer.
Die website wil ook niet laden. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 25, 2025

Ik raad aan om eens in je modem in te loggen, en daar IPv6 uit te schakelen. Deze functie wil regelmatig wel eens zorgen voor problemen. 

• Auteur
  • Topper
  • December 26, 2025

Je moet het maar weten. Maar deze handeling heeft het probleem direct opgelost. Kan het verder geen kwaad IPv6 uitgeschakeld te houden? Dank voor de adviezen en oplossing!🙂

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 26, 2025

Dat kan geen kwaad, totdat er sites komen zonder IPv4. Maar dan verlies je veel bezoekers. ;) 

JanD
Superuser
  • December 26, 2025

IPv6 moet gewoon goed kunnen werken, ik heb er nog nooit problemen mee gehad via mijn V10 en mobiel.

Erwin van KPN
Moderator

Fijn dat het daarmee opgelost is.  Het blijft wel een beetje vreemd.  Mocht je daar nog tijd en zin in hebben, zou ik nog dolgraag willen weten welke firmware er op jouw Box12 zit, ​@Zakkenwasser .  

Dat  kun je checken door weer in de webinterface in te loggen. 

Verder kan het geen kwaad om ipv6 uit te laten maar ik wil toch graag weten of jij misschien nog op een oudere firmware zit, die dit ook zou kunnen veroorzaken.Â