Skip to main content

Omdat ik mijn eigen telefoon niet de hele dag als wifi hotspot wil gebruiken, wil ik een mifi router kopen voor op onze camperplaats. Kan hier een sim kaart in van een normaal kpn abonnement?

@rolfx Een mifi router maakt verbinding met het mobiele netwerk, doordat je een simkaart in de router stopt. Je bent dus afhankelijk van een mobiele provider, zoals KPN. Dit hoeft niet een abonnement te zijn, maar maar mag ook een prepaid databundel zijn. Wanneer je de mobiele hotspot hebt voorzien van een simkaart en verbinding hebt met het mobiele netwerk kun je andere apparaten verbinden met de mifi router door middel van wifi. De aangesloten apparaten maken dan gebruik van de databundel, van de simkaart in de mifi router. Dit is zeker handig wanneer je bijvoorbeeld een tablet wilt voorzien van internet. Deze koppel je dan met wifi aan de router en je tablet is verbonden met het internet. Zo heb je ook altijd wifi in de auto of op vakantie. 


Omdat ik mijn eigen telefoon niet de hele dag als wifi hotspot wil gebruiken, wil ik een mifi router kopen voor op onze camperplaats. Kan hier een sim kaart in van een normaal kpn abonnement?

Kan het 2e simkaartje van mijn mobiel gebruikt worden in een mifi router?


@rolfx Als dat simkaartje geactiveerd is via abonnement of prepaid jazeker !