Skip to main content

Hoi ik heb een aantal weken geleden hier ook een bericht geplaatst.. ik ben er onderhand wel een beetje klaar mee:rage:. ik betaal 70 euro voor een KPN abbonoment en mn ping op spellen is bagger.. mensen uit Spanje hebben nog betere wifi als mij.. ik betaal 70 EURO voor mijn abbonoment en ik krijg dit er voor terug.. KPN hoe gaan we dit oplossen? er staat gerust 30 ping maar als ik op games ga maakt niet uit wat voor server het schiet altijd naar de 150 ping.. vrienden die voor 40 euro een abbonoment hebben, hebben nog betere ping en snelheden.

 

Hoi @Artilery. De ping die je haalt is een vervelend effect van de lage down- en uploadsnelheid op jouw adres. Je haalt 12 Mbps via ADSL en dat is echt om te huilen. Het gaat wat dat betreft niet om de euro's die je betaalt of de Wifi snelheid die ze in Spanje(?) halen. \

Nu het betere nieuws; ik zie dat er bij jou Sneller Internet Buitengebied mogelijk is. Dat houdt in dat jouw internetsnelheid wordt aangevuld met mobiel internet waar je dan tot 50 Mbps kan halen. Mijn advies zou zijn om dat aan te vragen via MijnKPN. Het kan wel zijn dat je dan naar een ander/nieuw pakket moet, maar indien dat het geval is dan staat het er wel bij. Ik had dit de vorige keer ook kunnen zien, excuses daarvoor. Ik hoor graag of het lukt.


Hoi @Artilery. De ping die je haalt is een vervelend effect van de lage down- en uploadsnelheid op jouw adres. Je haalt 12 Mbps via ADSL en dat is echt om te huilen. Het gaat wat dat betreft niet om de euro's die je betaalt of de Wifi snelheid die ze in Spanje(?) halen. \

Nu het betere nieuws; ik zie dat er bij jou Sneller Internet Buitengebied mogelijk is. Dat houdt in dat jouw internetsnelheid wordt aangevuld met mobiel internet waar je dan tot 50 Mbps kan halen. Mijn advies zou zijn om dat aan te vragen via MijnKPN. Het kan wel zijn dat je dan naar een ander/nieuw pakket moet, maar indien dat het geval is dan staat het er wel bij. Ik had dit de vorige keer ook kunnen zien, excuses daarvoor. Ik hoor graag of het lukt.

Krijg je dan beter internet op alleen je telefoon of ook op games op de pc? 


Ik zou t fijn vinden als jullie me abbonoment daar heen switchen! Hoe werkt 't of kunnen jullie 't regelen? Kost 't overigens meer geld? 


Ik ben echt oprecht blij dat er nog wat tehalen valt. 


Hoi @Artilery. Ik zat voor je te kijken en wat schetst mijn verbazing? Je hebt al Sneller Internet Buitengebied sinds juni 2019… Je hebt het alleen niet aangesloten om de één of andere reden. Dus mijn advies zou zijn om het alsnog aan te sluiten. Alle apparatuur zou je dus ook thuis moeten hebben.


Hoi @Artilery. Ik zat voor je te kijken en wat schetst mijn verbazing? Je hebt al Sneller Internet Buitengebied sinds juni 2019… Je hebt het alleen niet aangesloten om de één of andere reden. Dus mijn advies zou zijn om het alsnog aan te sluiten. Alle apparatuur zou je dus ook thuis moeten hebben.

Klopt 't dat het een zwart klein routertje is waar 4g modem op de doos staat? Hoe moet je die installeren? Moet daar mijn internet kabel in van mijn pc? Moeten we die vervangen voor de v10 of gewoon erbij ophangen? 


Yes! Dat is 'm. Die moet bekabeld worden aangesloten op de V10. Op een geel poortje.

 


Oké Mooi! Is het nog beter op m'n internet kabel in het 4g modem te doen? 


HET werkt!!!! Ik heb terwijl nu iemand op Netflix zit 30 ping al 10 minuten👌🏻


HET werkt!!!! Ik heb terwijl nu iemand op Netflix zit 30 ping al 10 minuten👌🏻

Haha, laten we niet té snel juichen, maar fijn dat je vooruitgang ziet. Beetje zonde dat je dit al een jaar in huis had staan, maar goed. ;)


Klopt... Heeft het effect op je internet kabel als je 4g modem maar 1 streepje heeft? Als 't meer streepjes heb krijt ik dan ook betere ping? 


HET werkt!!!! Ik heb terwijl nu iemand op Netflix zit 30 ping al 10 minuten👌🏻

Haha, laten we niet té snel juichen, maar fijn dat je vooruitgang ziet. Beetje zonde dat je dit al een jaar in huis had staan, maar goed. ;)

Ik heb net een speedtest gedaan en ik zie nog geen verhogingen?? Klopt dat? 


Klopt... Heeft het effect op je internet kabel als je 4g modem maar 1 streepje heeft? Als 't meer streepjes heb krijt ik dan ook betere ping? 

Meer streepjes is beter voor de snelheid. Wellicht levert je dat een lagere ping, maar optimaliseren lijkt me altijd een goed idee.

Om te profiteren van een optimale ontvangst van het 4G netwerk, kan het modem het beste bij een raam, op zolder of de bovenste verdieping geplaatst worden, zodat er “vrij zicht” naar buiten is. Het kan uitmaken aan welke kant van de woning het modem geplaatst wordt. Dit is afhankelijk van de locatie van de dichtstbijzijnde zendmast van het 4G netwerk. Je kunt hier het beste wat mee experimenteren door het modem op diverse plaatsen bij een raam te proberen, en dan te kijken op welke plaats de signaal-ontvangst het beste is. Kijk hiervoor naar de signaal-lampjes op het modem, wanneer hierop de meeste lampjes branden is het signaal het sterkst.

Obstakels zoals betonnen en houten wanden en modern geïsoleerd glas beïnvloeden het netwerksignaal. Blijf uit de buurt van apparatuur die sterke magnetische en elektrische velden genereert, bijvoorbeeld magnetrons.

Ik heb net een speedtest gedaan en ik zie nog geen verhogingen?? Klopt dat? 

Je zou wel een hogere snelheid moeten meten via een bekabelde verbinding met het modem.


Ja het is een beetje lastig kwa plek waar het modem Kan staan want mijn v10 modem ligt in de kelder en er zit naar m'n pc al een vaste internet kabel van 10 meter en bij de computer heb ik 1 streepje en ik heb geen langere internet kabel voor m'n pc.. 


Paul bedankt voor je hulp ik heb net een speedtest gedaan en ik ben zeer tevreden over het resultaat bedankt voor je hulp! Fijne dag nog! 

 


Graag gedaan natuurlijk! Dat is toch echt flinke winst als ik dat zo bekijk. Mijn advies; lekker zo laten staan, en kijken of de problemen die je ervoer tot het verleden behoren. :slight_smile: