Skip to main content

Mijn Modem is 5 juni geupdate.
Nu werkten de email uitgaande poorten niet meer.
Ik heb beveiliging (filewall) op hoog staan.  Met een doorgang voor de email poorten.  Toch kan mijn email niet de deur uit.
Zet ik de beveiliging op Middel. dan gaat de email wel weg…
Met instelling HOOG, staan de email portne volgen de lijst wel open.  raar.  ze blokkeren dus toch.

Mogelijk een update bug
graag actie. handmatich instellen is te veel gepuzzel en kennis nodig.

Het gaat om deze lijst:

https://forum.kpn.com/kennisbank-modems-145/modems-met-kpn-software-firewall-instellingen-614868#Beveiligingsniveau+Hoog

Daar staat bijvoorbeeld 110, 143, 587, 993 op. Welke poorten gebruikt uw emailprogramma? 


Gmail IMap gebruikt 993  volgens de gmail help.  Dus zou Gmail moeten kunnen zenden… echter doet ie niet.  Wel als ik terug zet naar beveiliging "Middel”.


Volgende de Lijst HOOG, staat TCP 993 IMap dus open….   
verzenden doet ie niet.  steeds een outlook fout dat de verbinding niet tot stand komt.


Maar gebruikt u Gmail imap? Misschien niet. Welk emailprogramma gebruikte u? Hoe heeft u Gmail ingesteld in dit programma ingesteld?

Gebruikt u ook emailadressen van KPN in uw emailprogramma? Werken die wel?


Hi @Mvrm , uitgaande e-mail is SMTP via poort 587 of 465. Staat die ook open?


Hoi Ik gebruik outlook.  Imap gmail op poort 993.
Werkt goed op beveiliging middel, doet het niet op beveiligin Hoog.
rara wat is het verschil,  als in beide poort 993 open lijkt te staan.


ik merk nu ook dat FTP het niet meer doet.  Dat klopt volgens het linkje uit het eerst antwoord.
Als ik beveiliging op LAAG zet,  doet FTP het inderdaad weer wel…

Of te wel.  dit wordt klote met modem instellingen...


Nu blijkt dat MIDDEL en HOOG niet geschikt voor mijn thuis netwerk zijn, zal ik AANEPAST moeten invullen.  Maar hoe kan ik er achter komen wat ik WEL open moet zetten?
Zijn daar practical tips voor?


Nu blijkt dat MIDDEL en HOOG niet geschikt voor mijn thuis netwerk zijn, zal ik AANEPAST moeten invullen.  Maar hoe kan ik er achter komen wat ik WEL open moet zetten?
Zijn daar practical tips voor?

Iemand die kennis heeft van ICT, die weet welke poorten er open moeten staan. Iemand die dat niet heeft, die heeft geen flauw benul. 

Zet de firewall maar gewoon op laag. Dan heeft u hetzelfde als dat het vroeger was en hoe het ook bij andere providers werkt. Dan bent u van dit gedoe af.


Tja,  Dus een goede feature niet gebruiken….  Krijg ik dan ook korting op mn abonnement.. :-)


Tja,  Dus een goede feature niet gebruiken….  Krijg ik dan ook korting op mn abonnement.. :-)

Het is geen goede feature.


Dan hadden ze kosten kunnen besparen op t Modem.  scheelt ook weer nodeloze kosten...


Hoi @Mvrm, welkom! Ik zie dat de anderen je al goed geholpen hebben. Wat aanvulling van mij: wij streven een hoger beveiligingsniveau na. Waardoor wij aanraden om niveau Aangepast te gebruiken als je problemen ervaart met Middel of Hoog. Maar, dat gezegd hebbende, het gaat hier om de firewall op uitgaand verkeer. Dus niveau laag is ook niet per se een probleem.

 

Hoe je niveau Aangepast gebruikt staat uitgelegd in dit kennisbankartikel

met FTP als voorbeeld. Hetzelfde principe kun je dan ook gebruiken voor de poorten die nodig zijn voor de e-mail. Maar dan moet er inderdaad wel duidelijk zijn welke poorten gebruikt worden. Je zou daarvoor ook eens contact kunnen opnemen met Google om na te vragen of er nog andere poorten gebruikt worden naast 993. 

 

Wat ik wel zie, als ik de Google Support pagina's bekijk, is dat ze voor POP nog wel poorten noemen. Maar dat ze voor IMAP alleen nog maar apps ondersteunen die een Sign in With Google optie hebben. In plaats van dat je zelf alle gegevens invult. Zie hun artikel hier.

Gebruik je wel een versie van Outlook die op die manier contact legt met Gmail?


Wellicht is het een idee een wizard te maken waarin klanten kunnen aangeven welke applicaties ze gebruiken en wat daarbij een goed werkende fire wall is.
Technische regels werkt niet voor 99% van de gebruikers


Dat zou een idee kunnen zijn. Probleem is alleen dat dat nogal een keuze waslijst wordt dan in een wizard . Er bestaan nogal wat applicaties op internet om uit te kiezen.

Niveau hoog heeft wel ondersteuning voor email toepassingen maar niet alles valt daar onder. Dus het beste is dan terugschakelen naar middel wat op zich ook prima is . Indien toch “hoog” gewenst is dan moet de missende port die de email gebruikt worden toegevoegd in aangepast.

Selecteer dan aangepast profiel.

Gebruik de knop Alles blokkeren en voeg dan een toelaat regel erbij voor 465. Mogelijk dat het nog over die poort loopt. Die werd voorheen nog wel eens gebruikt en zie ik niet in de lijst “hoog voorkomen.


Reageer