Skip to main content

Glasvezel was aangesloten, Experiabox v10 met 2 wifi versterker punten (zwart). Eentje aan het modem vast en eentje op de plek waar ik geen internet signaal had. Werkte goed maar een paar dagen later viel het internet opeens om het uur uit, en kwam dan wel uit zichzelf weer terug aan maar was natuurlijk vervelend tijdens zoom afspraken. Ik heb toen gebeld met klantenservice en kreeg advies om Experiabox om te ruilen voor box 12, bij kpn winkel. Dit heb ik gedaan.

 

Gisteren meteen box 12 geïnstalleerd volgens aanwijzingen op de site. Alles werkte, ik kreeg wifi met het nieuwe netwerk wachtwoord wat achterop box 12 modem staat. Toen 1 superwifi punt aangesloten op het nieuwe modem. Laten ratelen en toen het groene lampje permanent brandde, de schotel uit het modem gehaald en op dezelfde plek in mijn werkkamer gezet, waar hij eerst ook stond. Eerst werd lampje groen, knipperde niet meer, en ik had even internet. Daarna werd lampje blauw en toen groen en toen rood. Geen internet meer dus. Ik neem dan aan dat de schotel op een plek dichter bij het modem moet komen? En dat ik dan dus nog een tweede schotel op mijn werkkamer moet neerzetten?

 

Maar dat is niet het enige punt: het internet is nu namelijk alleen nog te bereiken met de netwerk naam en het netwerk wachtwoord van het oude modem, en niet meer met die gegevens van de nieuwe box 12. Ik denk dat dit komt doordat ik de superwifi schotel niet heb gereset voordat ik hem in de nieuwe box 12 stopte (ik dacht dat het de gegevens zou overschrijven - maar dan niet van superwifi naar modem maar andersom). Nu heb ik het modem gereset, zonder superwifi punten eraan en/of in stopcontact, maar ik blijf nu in moeten loggen met de oude Experiabox gegevens en ook een speedtest kan ik niet doen omdat er dan gezegd wordt dat een verbinding met de server niet mogelijk is. Maar ik kan wel gewoon surfen op het internet.

 

Dus, ik snap het even niet meer..... Ik wil gewoon inloggen voor WiFi met het nieuwe netwerk en wachtwoord wat achterop de box 12 staat, en ik wil dat het superwifi punt werkt..... Maar ik krijg het dus niet voor elkaar. 

Voor het gemak bewaard kpn jouw inloggegevens zodat je bij een nieuw modem meteen online bent zonder aanpassingen te doen aan de appartuur die je gebruikt.  Super makkelijk dus. 


OK, maar ik vind dat persoonlijk helemaal niet makkelijk, ik vind het makkelijker als ik kan inloggen op de WiFi met de wps etc wat er achterop het modem staat,ipv met de oude gegevens die ik nu dus niet meer bij de hand heb. En toen ik eerst alleen het nieuwe modem aangesloten had, kreeg ik het wél voor elkaar om met die gegevens in te loggen. Dus ik zou het toch graag liever weer willen hebben zoals ik het hierboven beschrijf. 


U kunt dat toevallig maar de meesten weten zich raad met paniek tengevolge. Zeker omdat sommige heel veel appartuur hebben wat op wifi draait. Die hoef je dus niet allemaal opnieuw in te stellen. 


Ik heb beide vraagstukken inmiddels zelf op kunnen lossen, tot nu toe werkt alles tenminste naar behoren 👍 hopelijk blijft dat nu zo! 


Goedemorgen @Orenda29 en welkom hier op ons forum!

Ik heb beide vraagstukken inmiddels zelf op kunnen lossen, tot nu toe werkt alles tenminste naar behoren 👍 hopelijk blijft dat nu zo! 

Fijn om te lezen dat je het probleem inmiddels zelf al hebt opgelost. Zou je nog met ons willen delen hoe jij dit probleem hebt verholpen? Dit kan voor eventuele meelezers in de toekomst nuttige informatie zijn :) 


Helaas, de superwifi 2 valt nog steeds met enige regelmaat weg. Ik heb 2 punten, beide draadloos en hadden eerst goed verbinding met elkaar (de snelheid was nu ook overal in huis zo'n beetje hetzelfde, wat het eerst niet was). Degene die het verste van het modem af staat, valt nu met enige regelmaat uit. Het modem zelf valt niet uit, en volgens mij het eerste superwifi punt ook niet. De eerste dag dat ik het opnieuw geplaatst had, werkte alles goed en viel dat tweede punt niet uit. Nu dus plots regelmatig wel. Heb het punt gereset, maar helpt niet. Het groene lampje knippert, dan wordt het rood, dan gaat het groene lampje weer knipperen en vindt dan de verbinding weer. Maar in de tussentijd word ik dus telkens uit mijn zoom meeting gegooid, omdat de wifi even weg is :(

Aan het modem zitten verder nog de tv, een vaste telefoon en een Growatt uitlees kastje van de zonnepanelen (via ethernet kabel).

 

Ook krijg ik sinds ik het nieuwe modem geplaatst heb, op mijn telefoon plots te melding dat mijn mail in de imap niet opgehaald en verstuurd kan worden omdat er geen verbinding kan worden gemaakt met de server. Maar als ik dan op mobiel internet ga, dan zijn er geen problemen met verbinding met de server. Ik weet niet of dit hier iets mee te maken heeft maar ik noem het maar even als extra info….