Skip to main content
Vraag

Mijn ervaring: veel frustratie bij problemen met modem, wordt telkens gewezen naar laptop

• November 6, 2025
  • 10 reacties
  • 101 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Vanaf september heb ik al steeds storingen. Dan doet mijn t.v. het niet, geven de DVS 1200 problemen, is dat opgelost dan heb ik ineens geen internet. Bellen met de klantenservice ( 4 dagen achter elkaar), het zou aan mijn laptop liggen. Laptop een halve dag bij een computerzaak. Het ligt echt niet aan mijn laptop, hij maakt overal verbinding met Wifi, maar ik heb thuis geen internet. Uiteindelijk bleek het aan een instelling in mijn modem te liggen. 4 oktober weer geen internet. Alles zelf al weer gereset etc., maar geen internet. Bij het bellen begin ik al met te zeggen dat het vorige keer aan mijn modem lag…. Maar nee, alles weer doorlopen en ja hoor “ het ligt toch echt aan mijn laptop”. Opnieuw mijn laptop laten nakijken, niets mee aan de hand. Weer bellen, “ ik weet de oplossing niet was het antwoord van een dame” en nog een vriendelijke fijne avond er achteraan. Uiteindelijk weer anderhalfuur met iemand gebeld en ik bleef maar volhouden dat het niet aan mijn laptop lag. Ging hij als allerlaatste oplossing op afstand in mijn modem kijken en ja hoor er stond weer iets niet goed. Probleem opgelost….. voor ongeveer 12 uur. Vandaag dus opnieuw geen internet mogelijk. Ik ben echt boos geworden, ze wilde alle stappen opnieuw doorlopen. Ik zeg kijk dan in je computer, het ligt aan mijn modem. Nu wordt er een nieuwe opgestuurd. Dit kost zoveel energie, dagen van frustratie en machteloosheid, 2x kosten gemaakt ( die betalen ze terug)…maar ik heb eigenlijk de buik vol van de KPN. Hoe kunnen ze klanten zo met een kluitje het riet insturen. Super irritant en frustrerend. Ben benieuwd wie dit soort ervaringen ook heeft

10 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 6, 2025

En wat gebeurt er als je een pc of laptop met een kabel verbind met het modem? Welk type modem heb je? Ik neem overigens aan dat de dvs inmiddels is verwijderd. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

Dat maakt geen verschil, ik krijg de melding dat ik geen internet heb. Die DVS 1200 is van mijn t.v., ik weet inmiddels hoe ik die weer gekoppeld kan krijgen

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 6, 2025

Ik ga even hard zijn😉, die dvs 1200 moeten weg. Dat is iets van vroeger toen het electriciteitsnetwerk nog niet zo overbelast was. Het electriciteitsnetwerk is niet meer of vaak niet meer geschikt voor het transport van data. Is de verbinding met een bekabelde pc of laptop wel stabiel?? Waarom deze vraag...ik wil graag weten of het probleem wordt veroorzaakt voor het modem of na het modem. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

En waar haalt u/ jij die wijsheid vandaan? Ze worden nog steeds verkocht. Ik kan mijn laptop niet met een kabel met mijn modem verbinden. Ik heb wel het wifi teken op mijn laptop staan. Mijn telefoon maakt wel verbinding. Schijnt iets met IP adressen of zo te maken te hebben. Daarom kan het zijn dat het ene apparaat wel internet heeft en het ander niet

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Heb je al een reset van het modem gedaan. Pinnetje naast de stroomstekker. Dan is alles weer even schoon zoals die uit de doos kwam.
Powerline adapters waren vroeger een mooie oplossing maar geven in deze tijd wat meer problemen helaas 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 6, 2025

Ik heb al van alles met mijn modem gedaan. De 1e keer bleek het dus aan mijn modem te liggen en daar hebben ze op afstand iets mee gedaan. Nu ging het dus opnieuw mis en begon de hele riedel van voren af aan, terwijl ik aangaf dat het de vorige keer aan een instelling in mijn modem lag. Die opmerking wordt door hen genegeerd. Uiteindelijk is er dus gisteren weer iets in mijn modem gereset. Vandaag werkt het weer niet.

Mijn vraag is eigenlijk meer of meer mensen de ervaring hebben dat de KPN mensen gewoon niet luisteren. Ze hebben hun vaste “ riedel”, maar horen niet wat er gezegd wordt.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@ChrisTiBov, welkom hier op de KPN Community. Het is zeker niet fijn dat apparaten niet willen verbinden met het internet. Daarbij komt dan ook nog eens de frustratie van de gesprekken met de klantenservice. Spijtig om te lezen hoe jouw ervaring(en) is/zijn geweest met de collega's aan de telefoon. Het is zeker niet de manier hoe dit soort problemen getackeld moeten worden. Intern zal er feedback gegeven worden naar aanleiding van jouw ervaringen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 11, 2025

Gisteren 10 november, had ik een medewerker die wel meteen de “ diepte” in dook. 1 uur en 20 min met deze medewerker aan de telefoon gezeten, maar het probleem is niet opgelost. Ik ben nu ruim een week verder, bijna door mijn Youfone internet bundel heen, omdat ik mijn mobiel als hotspot gebruik. Ik word terug gebeld door een technisch medewerker. Ik snap werkelijk niet waarom er niet iemand komt om het probleem op te lossen. Al 5 jaar zit ik bij KPN, maar dit is geen reclame, misschien tijd om eens over te stappen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

In ieder geval fijn dat het laatste gesprek met de klantenservice dan wel direct "de diepte" is ingegaan. Ik begrijp dat het probleem tijdens het laatste gesprek is doorgezet naar de technische dienst. Ik verwacht dat zij dan verder dit met jou oppakken en dat er dan uiteindelijk een oplossing zal volgen. 

• November 12, 2025

Gooi die DVS in de vuilnisbak. Die schopt elke keer je hele netwerk in de war. Ze gaat telkens in storing begrijp ik. Dat is niet voor niets. Dat kun je niet negeren en ze gewoon domweg weer opnieuw koppelen. Dat is geen oplossing. 

Welke tv ontvanger heb je? Als je de tv+ ontvanger hebt kun je die via WiFi koppelen. 

Je hebt het over je laptop dat die steeds geen internet heeft. Maar wat doet je smartfoon? Blijft die wel op WiFi?