Skip to main content
Beantwoord

Mijn glas lampje brandt niet

• May 16, 2025
  • 14 reacties
  • 191 keer bekeken

Goedendag, ik heb vandaag eindelijk mijn glasvezelkastje binnen gekregen,  die ik niet bij mijn pakket had binnengekregen. Nu na het aansluiten brand het glas lampje niet. En we zitten al 4 dagen zonder internet en tv. Vanmiddag gebeld met kpn, En nu zegt de medewerker dat er pas vrijdag iemand langs kan komen. Is er misschien hier iemand die mij kan helpen ? 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@LennardH. Op basis van de foto lijkt er inderdaad geen signaal binnen te komen. Zoals al genoemd kan je hiervoor het beste telefonisch contact met ons hebben, de verbinding kan dan direct samen met jou bekeken worden en een vervolgplan gemaakt worden. Het makkelijkste is een terugbelafspraak via onze site.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 16, 2025

Beste ​@LennardH wanneer is je abo geactiveerd en heb je daar een sms of mail van gekregen ter bevestiging?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 16, 2025

Ja afgelopen dinsdag kreeg ik een bericht dat mijn abonnement is ingegaan. Dat was ook de dag dat de ziggo werd afgesloten. 

Leen59
Wijsgeer
  • May 16, 2025

Wat voor glasvezelkastje heb je? Foto kan helpen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 16, 2025

@Leen59 

Leen59
Wijsgeer
  • May 16, 2025

Dit type ken ik niet, hier kan ik je helaas niet verder helpen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 16, 2025

Helaas, jammer..

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 16, 2025

@LennardH 

Glas – Groen: het modem heeft een glasverbinding
Glas – Knipperend groen: het modem heeft een glasverbinding en er gaat verkeer over de glasvezel
Glas – UIT: er is geen glasverbinding

Je glasvezel is nog niet geactiveerd of nog niet aangesloten. Andere optie dan klantenservice te bellen hebt je helaas niet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 16, 2025

Hallo ​@Leen59 , dat is de meest bekende Genexis glasvezelkast, heeft 99% van de klanten met een XGS-Pon aansluiting.

Later is daar de Nokia kast als aanvulling bij gekomen.

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@LennardH,

Ik zie dat er al meegedacht wordt door andere leden!
Vervelend om te zien dat de verbinding nog niet werkt. Wanneer het glaslampje uit is, zoals hierboven vermeld is, komt er geen signaal op binnen. Enige optie is om hiervoor een monteur langs te laten komen. Een afspraak maken gaat het makkelijkst door te bellen naar de klantenservice via 0800-0402. Laat je weten of het gelukt is?

Kleine opmerking voor ​@JanD, in dit geval betreft dit een GOF-nt, lijkt erg op die van Xgspon, behalve dat op de Xgspon versie het “ glas” lampje “connection” is en het “Ethernet” lampje “Alarm”.

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+5

@LennardH 

Glas – Groen: het modem heeft een glasverbinding
Glas – Knipperend groen: het modem heeft een glasverbinding en er gaat verkeer over de glasvezel
Glas – UIT: er is geen glasverbinding

Je glasvezel is nog niet geactiveerd of nog niet aangesloten. Andere optie dan klantenservice te bellen hebt je helaas niet.

Ook hier een kleine verbetering om misverstanden te voorkomen,

Glas - Uit: Nt heeft geen verbinding met de centrale
Glas - Groen: Nt heeft verbinding met de centrale
Ethernet - Groen: Nt heeft een verbinding met het modem

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@LennardH. Op basis van de foto lijkt er inderdaad geen signaal binnen te komen. Zoals al genoemd kan je hiervoor het beste telefonisch contact met ons hebben, de verbinding kan dan direct samen met jou bekeken worden en een vervolgplan gemaakt worden. Het makkelijkste is een terugbelafspraak via onze site.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 19, 2025

Heb ik vorige week gedaan idd, maar duurde zo lang, dacht misschien is er een andere weg, als ik bericht krijg dat ik kan aansluiten op dinsdag 13 mei verwacht ik ook dat het werkt, en niet dat er alsnog een monteur moet langskomen, dat is mij nooit vermeld. 

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+5

Normaliter is een monteursafspraak ook niet nodig, hierom de reden dat dat ook niet vermeld wordt! Echter kan het soms voorkomen dat er toch een probleem speelt die niet voorzien was en waardoor het nu niet werkt. Dit is enkel op te lossen door een monteur!

Jasper van KPN
Moderator

In de meeste gevallen is de aansluiting ook direct actief op de datum die genoemd is, soms gebeurt er iets waardoor het niet lukt. Dat is de situatie waar we in zitten, en dan is de monteur de enige optie. Daarmee schuift de datum wel op inderdaad, maar daarmee krijg je wel verbinding. Als je geen afspraak inplant zal de verbinding niet werken. In dit geval is de monteur nodig zoals Bastiaan (uit ervaring als monteur) al zeg.