Skip to main content
Vraag

Mijn glasvezekabel staat op het verkeerde adres

• 19 maart 2025
  • 6 reacties
  • 122 keer bekeken

Hallo,

Ik woon sinds bijna 2 maanden in mijn woning. Buiten ligt een oranje glasvezel aansluiting die is bedoeld voor mijn woning: 9A. Kadestraal staat deze verkeerd namelijk op nummer 9.. Hij moet administratief worden omgezet naar 9A dan kan ik mijn abonnement afsluiten. 

Nummer 9 is samengevoegd met een ander nummer namelijk 38. Dit “pand” krijgt al glasvezel via nummer 38 dus hij is voor nummer 9 niet nodig.

Hoor graag via welke weg ik deze administratieve stap kan regelen want wordt van het kastje naar de muur gestuurd.. 

6 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8321 reacties
  • 19 maart 2025

Beste ​@Puck Sangster woon je volgens de gemeente ook officieel op nummer 9A?

Indien ja, kun je met KPNNetwerk, zie link, contact opnemen. Zij gaan over de aanleg van  de infrastructuur.

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 19 maart 2025

Beste ​@JanD ,

Ja ik woon volgens de gemeente ook op nummer 9A.

Heb al geprobeerd om contact te krijgen met KPN netwerk via die link. Er wordt mij verteld dat zij er niet over gaan… Voor mij nu onduidelijk wie deze administratieve handeling kan doen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1019 reacties
  • 20 maart 2025

Hey ​@Puck Sangster. Welkom op de KPN Community. Met zo'n vraag kan het wel eens zo zijn dat je in een oerwoud van bureaucratie belandt. Ik wil daarom wel eens kijken wat ik voor je kan doen. 

Zou je dan je profiel willen invullen met je postcode en huisnummer en eventueel klantnummer als je al klant bent bij ons? Deze gegevens zijn dan alleen voor mij zichtbaar. Steekt er ergens ook een oranje sprietje uit de grond tegen jouw gevel aan? Zou je daar een foto van willen plaatsen? Het zou mooi zijn als daar dan ook je huisnummer op zichtbaar is, maar ik weet niet of dat lukt. 

En geef mij even een seintje wanneer het invullen gelukt is :) 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 24 maart 2025

Beste ​@Arjan van KPN, ik heb de gegevens geupdate. Bij deze ook de afbeelding je om gevraagd had. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1019 reacties
  • 24 maart 2025

Dank je! Ook een duidelijke foto zo, perfect. Ik heb je gegevens en de foto doorgezet naar mijn contactpersoon die er hopelijk iets mee kan. Ik laat weer van mij horen als ik nieuws heb. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

We hebben ook al even via een privébericht contact gehad, maar in de tussentijd heb ik ook een update gehad van de tussenpersoon. Die heeft contact gehad met de aannemer en die heeft weer akkoord gegeven voor de nummeraanpassing. Alleen zij moeten het adres nog vrijgeven, zodat wij weer het bestelsysteem correct kunnen zetten en op jouw adres glasvezel kunnen aanvragen. Er zit echter misschien nog wel een klein addertje onder het gras. Om die glasvezelkabel naar binnen te brengen, moet er waarschijnlijk wel flink gegraven worden en daar geldt in jouw gemeente een bepaald tarief voor. Dus als het even tegenzit, zijn er kosten aan verbonden om de glasvezelkabel op de juiste plek binnen te krijgen. 

Voordat wij een bestelling voor je kunnen plaatsen kan er twee weken tot meerdere weken overheen gaan. Ik word op de hoogte gehouden wanneer alles gereed is en wanneer we het bestel- en aanlegtraject in gang kunnen zetten. Als er dan in dat traject toch kosten zijn voor jou, dan kun je er dan nog mee akkoord gaan of niet. Dus je zit nog nergens aan vast als je een bestelling plaatst. 

Als er nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag :)

Reageer