Skip to main content

Onze glasvezel internet blijft wegvallen, dit duurt elke keer een aantal minuten en dan is de verbinding weer hersteld. Het wegvallen gebeurt een aantal keren per week, soms dagelijks.

Het wegvallen vindt overdag (vaak in de ochtend) plaats. Sinds we een alarm hebben via de glasvezel verbinding krijgen we hier een melding van, maar wellicht speelt het al veel langer.

We hebben een Experia Box v10 (ZXHN H369A) waar het alarm rechtstreeks (bedraad) op aangesloten is

Heb je enig idee wat de lampjes op het glasvezelkastje doen op het moment dat hij uitvalt? Heb je het modem en glasvezelkastje al eens twee minuten uit gehad en weer aan gezet, en als laatste; heb je de kabel tussen het modem en het glasvezelkastje al eens vervangen indien dit mogelijk is? 


De lampjes heb ik nog niet bekeken, zal ik de volgende keer doen.

Beide kastjes wel uitgezet en na enige tijd (langer dan twee minuten) weer aangezet. Kabel al twee keer vervangen voor een nieuwe kabel, in een andere poort


@Johannes Ol De vragen die @Ik_Combineer over de lampjes stelt ben ik ook benieuwd naar. 

En op het moment dat hij wegvalt, vallen dus alle diensten weg? Dus de complete verbinding? 

Als ik een meting uitvoer dan vind ik namelijk niet direct verbrekende verbindingen. 


Vanmorgen is het weer uitgevallen:

  • Woning Lijnfout, 11:28 uur
  • Woning herstel lijnfout, 11:33 uur

Helaas was ik niet thuis, dus kon geen foto maken.

Maar, inderdaad alles valt uit


@Johannes Ol Ik ben erg benieuwd naar de lampjes op het glasvezelkastje. 

Vooral omdat ik dus vanuit onze kant geen wegvallende verbindingen meet. 


Beste Rutger, zojuist lag het Internet er weer uit. Er brandde geen rode lampjes, maar het ‘services’ lampje bandde. Nadat ik de Experia Box het uitgezet en 30 seconden later weer heb aangezet, is het ‘services’ lampje uit en werkt het internet weer.


@Johannes Ol De verbrekende verbinding van 5 juni zie ik inderdaad ook terug. 

Maar dit is ook de enige. Hoe vaak valt de verbinding weg, en als de verbinding wegvalt hoe lang is deze dan weg? 

Is dat ongeveer de 5 minuten zoals te lezen in de eerdere reactie? 


Hi Rutger, ik weet niet wat er is veranderd, maar vooralsnog was het 5 juni de laatste keer, dat de verbinding verbroken was.


Blijkbaar heb ik te vroeg gejuicht, het is een tij goed gegaan, maar sinds 21/6 gaat het weer mis:

21/6 20:02 uur; 23/6 19:52 uur; 26/6 zowel; om 14:47 als om 15:39 uur.

We betalen € 132,50 per maand aan de KPN, kan hier nu iemand een definitieve werkende oplossing bedenken?!


Blijkbaar heb ik te vroeg gejuicht, het is een tij goed gegaan, maar sinds 21/6 gaat het weer mis:

21/6 20:02 uur; 23/6 19:52 uur; 26/6 zowel; om 14:47 als om 15:39 uur.

We betalen € 132,50 per maand aan de KPN, kan hier nu iemand een definitieve werkende oplossing bedenken?!

Hallo @Johannes Ol afgezien van je internetperikelen, €132,50 per maand voor een thuisabonnement???

Heb je alle opties geactiveerd of zo? Gewoon een vraag uit belangstelling.

 


inclusief extra ontvanger, Ziggo sport, ViaPlay etc.

Daarom verwacht ik kwaliteit! Het moet toch simpel zijn, om een keer het oude modem te vervangen, of in ieder geval iets te proberen, voor een goed betalende klant.


Hallo @Johannes Ol dat ‘oude modem', de V10 dus, wordt nog steeds uitgeleverd en volgens velen het beste modem ooit door KPN geleverd en ook het enigst geschikte mopem voor pairbonding bij xDSL-verbindingen.

 


Beste Jan, geen idee, maar sinds kort valt de verbinding weg. Het valt me op, omdat het alarm nu rechtstreeks op het modem zit en het alarm de meldingen geeft.


Melding op TV 26/6 22:30 uur

 


@Johannes Ol Jammer om te lezen dat de verbinding nog steeds wegvalt. 

Tot aan het modem meet ik geen wegvallende verbindingen. Ook meet ik geen wegvallende verbindingen op de Experiabox. 

Je geeft aan dat de problemen op zijn gaan vallen nadat het alarm geïnstalleerd is. 

Zijn er toen ook dingen veranderd in het netwerk? 

Maak je bijvoorbeeld gebruik van een switch? En zo ja, ondersteund deze IMGP snooping? 


Beste Rutger, het enige wat gewijzigd is, is dat het alarm rechtstreeks op de experiabox zit. Omdat het alarm de foutmelding geeft, weten we het. Maar, het vast internet, WiFi en het tv signaal is op hetzelfde moment ook weg. Na een paar minuten is het weer terug


@Johannes Ol En maak je ook gebruik van een switch? En zo ja, welke switch heb je dan? 

En naast het alarm welke apparatuur is er nog meer in het netwerk? 


We hebben een Netgear switch; 3x KPN tv decoder; wifi; NAS 


Om 10:15 uur is de lijn wederom weggevallen, binnen een minuut hersteld; vervolgens direct weer weggevallen ne om 10:25 uur hersteld.


@Johannes Ol En welk type Netgear switch is dit? 

En ik neem aan dat je met wifi, wifi versterkers bedoelt? Welke zijn dit? 

Omdat ik dus tot aan het modem geen wegvallende verbindingen meet en ook niet zie dat het modem zelf uitvalt, denk ik dat het probleem toch in het werk zit. 

Is er bijvoorbeeld een mogelijkheid om een tijdje te testen zonder de switch aangesloten in het netwerk? Om te controleren of de verbinding dan ook wegvalt? 

We zullen waarschijnlijk 1 voor 1 uit moeten sluiten aan welk van de apparaten in het netwerk het zou kunnen liggen.


Goedemorgen, excuus voor het late antwoord, maar om medische redenen was het niet mogelijk om bovenstaand advies uit te proberen.

Inmiddels een week getest zonder switch, hierdoor zijn de volgende ‘apparaten’ aangesloten; 1 KPN tv decoder; alarm; computer; wifi (Orbi). Dit zijn voor ons te weinig outlets, we hebben nog een tweede tv decoder en internet aansluiting op zolder, die nu niet bedraad is, vandaar de switch.

De verbinding valt nog steeds regelmatig weg, bijna dagelijks.


@Johannes Ol Fijn dat het nu weer lukt om te testen! 

Ik heb nogmaals een meting uitgevoerd op de verbinding en meet voor de Experiabox in de afgelopen periode helemaal geen verbrekingen. 

Het lijkt dus echt na de Experiabox mis te gaan. Je geeft in je eerste reactie aan dat het probleem zichtbaar is sinds het alarm geplaatst is. 

Had je daarvoor ook al last van verbrekende verbindingen? 


Het oude alarm zat op de conventionele telefoonlijn, het nieuwe alarm op het glasvezel.

het nieuwe geeft meldingen dat de lijn onderbroken wordt , nog steeds bijna dagelijks. Dan stopt ook de tv en de WiFi valt weg.

heel lastig als je thuis werkt


@Johannes Ol En had je voordat het alarm op glasvezel aangesloten was, ook al wegvallende verbindingen op tv en wifi? 

Of ben je van de conventionele telefoonlijn 1 in keer met alle apparatuur over gegaan naar glasvezel? 


Voordat het alarm op glasvezel werd aangesloten hadden we ook wegvallende verbindingen, maar werkte is niet zo veel thuis, dus merkte we er weinig van.

Hierdoor ben ik al overgestapt naar een zwaardere internet verbinding (1 Gbit/s), maar dit wat ook geen oplossing. Inmiddels nieuwe tv decoders, ook geen verbetering. Nieuwere wifi geplaatst, ook geen verbetering.

Het alarm geeft een automatische melding wanneer de verbinding wegvalt, vandaar dat we er sinds dit jaar meer van bewust zijn.

Alle 4 de aangesloten verbindingen vallen weg, daarom lijkt het niet logisch dat de experiabox niet de verstorende factor is?!


Reageer