Skip to main content
Vraag

Mijn glasvezelaansluiting wordt steeds uitgesteld

• May 4, 2026
  • 3 reacties
  • 40 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik weet even niet hoe verder, dus graag uw hulp! het aansluiten van mijn glasvezelaboonement is al 3 x uitgesteld zonder uitzicht op een oplossing.

Wat is er gebeurd tot nu toe?

Ik stap over van Odido naar glasvezelinternet van KPN. De aansluitdatum zou 28-4-2026 zijn. Er was echter geen signaal. Ik belde met KPN: het bleek uitgesteld tot 1 mei. 

Op 1 mei probeer ik het opnieuw: geen signaal. Klanteservice zegt dat het later op de middag komt. Kort daarna echter bericht dat het is uitgesteld tot 4 mei. Ik bel opnieuw met KPN. Het blijkt dat de monteur van Reggefiber mijn adres niet kan aansluiten omdat er een steiger en/of een struikje voor de wijkcentrale staat zodat hij er niet bij kan.

Op 4 mei wil ik een nieuwe poging wagen om het aan te sluiten, maar voordat ik kan beginnen krijg ik weer een bericht dat het is uitgesteld, nu tot 7 mei. Dat is dus de derde keer uitstel. Ik bel daarom weer met KPN. Zij kunnen niks doen en verwijzen naar Reggefiber. Ze weten niet wanneer de steiger/struik weg is. Het telefoonnummer van Reggefiber dat ze me geven (035-2046666) werkt niet: de verbinding wordt verbroken en ik wordt verwezen naar 1808. Dat is echter een algemeen (duur) nummer. Ik bel toch maar en zij zeggen me te verbinden met Reggefiber. Ik kom echter weer uit bij de klantenservice van KPN die zegt niks te kunnen doen behalve een ticket aanmaken en afwachten of het op 7 mei wel gaat lukken.

Ik ben nu bang dat het op 7 mei weer uitgesteld zal worden. Ondertussen heb ik dan al 1,5 week geen internet thuis. 

Wie herkent dit probleem en wie weet wat ik nu kan doen om het op te lossen? Hoe krijg ik mijn internet aangesloten? Alvast dank voor alle hulp.  

3 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 5, 2026

Hallo ​@MarnoM zet maar vast je abonnementsgegevens in je profiel. Dan kan een medewerker even met jou meekijken.

Doet je internet van Odido het nog? Normaal wordt dat pas afgesloten als KPN het seintje heeft gegeven dat jouw verbinding bij hun werkt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 5, 2026

Formeel zou odido hun signaal steeds verlengen. Echter ik had hun spullen zoals verzocht al teruggestuurd dus ik kan niks met het signaal. Ik heb nu extra mobiele data van kpn gekregen waarmee ik een hotspot creëer. Niet ideaal maar het werkt. Ik heb mijn klantnummer voor Internet thuis ingevuld op mijn profiel

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@MarnoM . Welkom hier.

Je had je klantnummer al in je profiel gezet en ik heb even meegekeken.  Ik zie inderdaad het ticket.  Als ik het goed lees had de monteur geen toegang tot de centrale (dat is vast een klein gebouwtje ergens in jouw wijk).

Er wordt gespeculeerd over onderhoud in dat huisje en/of iemand was bezig de heg daar te snoeien of er stond een ladder in de weg.  Afijn, dat is allemaal onduidelijk ,

Er wordt nu ingezet op 7-5..   

Laat je weten of het vandaag lukt?  Zo niet, zit er helaas toch weinig anders op dan een terugbelafspraak te maken en een collega het huidige ticket te laten updaten.